Leálló 1,4-es Golf
Az elektromos vagy a befecskendező rendszer problémája?
Kedves Autódoki!
Van egy 97-es rendszeresen karbantartott hármas golfom 70ezer kilométerrel. ( 1,4 benzines, 44KW) Mostanában azt tapasztalom, hogy körforgalomban vagy kanyarodásnál a motor minden előjel nélkül leáll. Se rángatás se más előjele nincs a leállásnak, nagy sebességnél-nagy fordulaton- még nem volt hasonló probléma. Nem mindennapos a jelenség, de amikor bekövetkezik nagyon idegesítő, mert motorleálláskor elmegy a fék-és kormányszervó is, ami elég balesetveszélyes lehet. Kicseréltem a gyújtógyertyákat, (gyártó által előírtra) de azóta is megállt már egyszer. Gyorsításkor a motor nem rángat, nem füstöl, nem kopog.
Mit gondol, elektromos problémáról van szó? Vagy inkább a befecskendezőrendszert kellene "befecskendezőtisztító" szerrel kitisztítani? Ajánlottak már ilyen befecskendezőtisztítót, de miután megláttam az összetételét ( 80-90% kerozin) nem mertem megvenni.. Mi ezekről a befecskendezőtisztító szerekről, illetve a motorleállásról a véleménye?
Köszönöm:
András
Kedves András!
Az alapjáratra való visszaejtés utáni leállás ezeknek az autóknak egy gyakran előforduló betegsége. Azoknál az autóknál, amelyek városban közlekednek többször, hamar előjön és javítás után is ismétlődik 10-30 ezer km-enként, amelyek dinamikusabban közlekednek, több autópályamenettel, azoknál ritkábban vagy soha. A hiba oka valószínűsíthatően a fojtószelepház (throttle body) elkoszolódása és az alapjárati megkerülő levegő járat részleges elzáródása.
Azt javasolom, hogy vigye el egy Volkswagen márkaszervizbe, vagy legalább olyan helyre, ahol ismerik a típust, és pontosan fogják tudni, mit csináljanak. A saját tapasztalatom az, hogy anyagköltségben csak a segédanyagokat szokták felhasználni, munkadíjban pedig egy vagy másfél órát számláznak. Azért írom ezt le, mert kevésbé tapasztalt szervizben azonnal alapjárati léptetőmotort akarnak majd Önnek cserélni kb. 40 ezer Ft-os anyagárban, ami valószínűleg hibátlan, csak elkoszolódott.
Üdvözlettel:
Autódoki