Rover-hengerfej- és szívósor-tömítésének hibája
Honnan tudhatom meg, hogy rossz a tömítés?
Kedves Autódoki!
Sokhejről olvasok a 214-es Roverek tipusbetegségéről, nevezetessen hengerfej és szívósor tömítés probléma merül fel minden gépkocsinál úgy 100.000km körül.Mivel az én autóm 86.000 körül jár megszeretném előzni a késöbbi kellemetlenségeket. Szerelők és szervizek sem tudtak érdemlegesset mondani ill. megnyugtatni.
Két kérdésem lenne: Honnan tudhatom hogy a szívósor tömítésem rossz és a hengerfej probléma is össze függ-e vele? Hogytudom megelőzni vagy meg kell-e, hisz 1999-es az utólsó széria kiküszöbölhették addigra a hibát?
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
A 214-es K16-os és K8-as Rover-motorknál valóban elő szokott fordulni a gyári hengerfejtömítés hibája és a szívóoldal tömítettlensége. A szívósor-tömítés problémáinak első jele, ha az alapjárat egyenetlen, az autó leáll vagy néha indokolatlanul felpörög alapjáratról 1200-1500-as fordulatra. Ennek oka a MEMS motorvezérlő szívócső-vákum (MAP) érzékelési pontatlansága, bizonytalan jele a tömítetlenség miatt. Ez egy árulkodó jel.
Ha a hengerfejtömítés problémás, akkor esetleg a hűtővíz fogy, vagy az olajszint emelkedik és válik habossá, emulzióssá, mintha kapucsínós lenne. Ekkor a hengerfejtömítés-csere már nem odázható el. Viszont ezek a problémák nem azonnal jelentkeznek, hanem fokozatosan, vízvesztés, kis alapjárat-ingadozás stb., időt adva a szerviz bejelentkezésre. Mivel a hiba nem 100%-osan fog bekövetkezni, véleményem szerint a hibátlan motor csak azért megbontani, hogy megelőzzünk egy esetleges problémát nem érdemes. Inkább a lényeg, hogy figyelmesen üzemeltessük az autót, különösen figyelve ezekre a dolgokra.
Üdvözlettel:
Autódoki