Nagy fordulatszámnál leállt a turbós motor
Károsíthatja a feltöltőt?
Kedves Autódoki!
Tudom,hogy a turbós autóknál nagyon kell figyelni arra, hogy ha meg vannak hajtva, akkor nem szabad hirtelen leállítani a gépet, de sajnos egy vákuum-csőről leugró bilincs miatt elég "intenzív" menet közben leállt a motor. Persze gyorsan újraindítottam, és a gázzal játszottam, hogy ne álljon le megint, de kb 5-10mp-ig állt a motor. Szerinted ez mennyire viselte meg a turbót? Egy S13-as 200SX-ről van szó.
Köszönöm:
Béla
Kedves Béla!
Aggodalomra semmi ok, egy-két ilyen jellegű leállítás nem tesz semmit tönkre a turbós autóban sem. Az igaz, hogy nagy sebességű haladás után azonnal leállítani a turbós autókat nem szabad, mert ilyenkor az olaj cirkulálása leáll, illetve minimálisra csökken a turbó tengelye körül. Ekkor a forró tengely közelében az olaj krakkolódik, elég, koromképződés indul meg. Ez egy esetben még nem probléma, de többször ismételve a lerakódások olyan mértéket érnek el, ami már károsan befolyásolja a hűtést és a működést is.
A korszerű, kis kompresszor és járókerekes turbók azonban felépítésüknél fogva kevésbé érzékenyek az ilyen problémákra, gondozási, kezelési hibákra, biztos, hogy nem szenvedett károsodást.
Üdvözlettel:
Autódoki