WV MAP-szenzora meghibásodott
Ha így közlekedek, milyen bajt okozhatok?
Kedves Autódoki!
Nekem van egy VW Polo 1,4 16 V Trendline 2002 évjáratú személygépkocsim. Az autót 3 évesen vásároltam magánszemélytől 13000 kilométerrel. Most már 46000 km van benne, és kb. 1 hónappal ezelőtt menet közben meghibásodást észlelt a computer, visszajelzett az EPC felirat, illetve a kipufogó jelzőlámpája. Elvittem egy szerelőhöz, aki számítógépen átnézte, és elmondása szerint a MAP szelep hibásodott meg.
Ezzel kapcsolatosan az lenne a kérdésem, hogy egy ilyen alkatrész cseréje milyen költségekkel járhat és hogy a hibát csak szakszervízben érdemes-e javíttatni, illetve ez a meghibásodás tulajdonképpen miért alakult ki az autóban?
Illetve azt is szeretném megkérdezni, hogy ezen hiba hatására, ha nem történik meg azonnal a csere/javítás adódhat-e más problémája az autómnak? Azaz ha tovább használom így, nagyobb bajt okozhatok-e vele?
Köszönöm:
Trezegeut
Kedves Trezegeut!
Ha a diagnosztikai berendezés a MAP szenzor (Manifold Absolut Pressure - szívócsőnyomás) hibáját írta be a hibatárolóba, akkor valóban ez, vagy ezzel összefüggő hiba lehet. Ennek eldöntése és a részletes diagnosztika elvégzése egy nagy tapasztalatú műhelyben a legkönnyebb, mert az ilyen jellegű hibakódokat más hiba is okozhatja. A márkaszervizek általában ismerik a tipust és tapasztalatuk is van.
Ami pedig a hibakóddal való közlekedést illeti, ilyenkor a kieső jelet a vezérlőegység egy középértékkel helyettesíti, így a motorüzem nem lesz optimális, a fogyasztás megnő, a teljesítmény csökken és a környezetkárosító hatások is erősebbek. Nem javasolt a közlekedés az autóval, csak a legközelebbi szervizig.
Üdvözlettel:
Autódoki