Renault Hungária vs. izzítógyertya
A félévenként cserét mi indokolhatja?
Kedves Autódoki!
Egy furcsa kér(d)éssel fordulok Önhöz. 2005. február közepén vettem egy új renault scenic 1.9 diesel gépjárművet. Az azóta eltelt jó másfél évben háromszor kellett izzító gyertyát cserélni az autóban. Eddig ez még garanciában történt, azonban egyrészt hamarosan lejár a garancia, másrészt kételkedem abban, hogy az izzító gyertyák ilyen gyakori meghibásodása indokolt lenne. (A gépjárművet Budapesten nem használom extrém körülmények között!)
Az ezzel kapcsolatos kérdésemre a renault hungária azt válaszolta, hogy az izzító gyertyák meghibásodását a sokszori rövid távú használat miatti sok indítás (és utóizzítás) okozhatja. Úgy gondolom, hogy a válasz lehet, hogy magyarázattal szolgálhatna az izzító gyertyák másfél év alatti egyszeri, ne adj isten kétszeri cseréjére, de a háromszori cserét már nem indokolhatja. Tisztelettel kérem, hogy Ön is mondja el a véleményét ezzel kapcsolatban.
Köszönöm:
Hornok Attila
Kedves Attila!
Nem szeretném a Renault Hungáriától kapott választ "szakmailag értékelni", az azonban nyilvánvaló igazság, hogy a városi használat mindent, így az izzítógyertyákat is jobban igénybe veszi. A korszerű motorok a kisebb szénhidrogén-kibocsátás miatt hosszú utóizzítást alkalmaznak, ez jobban igénybe veszi a gyertyákat. Sajnos a gyári alkatrészekkel is előfordul, hogy belekerül egy-egy sorozat, amelyik kevesebbet bír, mint az elvárható lenne, tulajdonképpen erre vonatkozik a jótállás és szavatosság, valamint az alkatrészgarancia.
Javasolom, hogy őrizze meg a munkalapot az alkatrészcseréről, hogy garanciaidőn túl is valamilyen méltányossági cserét kaphasson, ha esetleg szükségessé válik, esetleg kérdezze meg a szervizt, hogy tudnak-e más beszállítótól való, de gyári alkatrész létezéséről.
Üdvözlettel:
Autódoki