29 ezret futott Octavia első futóműve beremeg fékezéskor
Vegyek bele új, gyári cuccokat? A betétek vadiújnak tűnnek
Kedves Autódoki!
29 e km van az oktáviában.Már csak az auto garanciális a féktárcsa nem. Fékezéskor beremeg az elsö futomü,tehát deformált a tárcsa.A betétek zsir ujnak látszanak,a tárcsán átlagos karcok ,váll alig van.Tehát böven lehet szabályoztatni.Kérdés:cseréltessek -e vastag ámde deformált tárcsát,vagy halgassak a szervizre és vegyek bele szervizáron uj cuccokat.Vagy vegyek inkább lyuggatott maszek tárcsát ,hamár ugy sem garanciális.Végülis sokat megyünk hegyekben az autoval jobban melegednek a fékek.
Köszönöm:
Olivér
Kedves Olivér!
A féktárcsákon szokott lenni egy minimális vastagság méretadat, ha a felszabályozás után a vastagság e felett van akkor a felszabályozás megengedhető, ha nincs adat vagy a vastagság ez alatt lenne, akkor semmiképpen nem javasolt. Tudom, hogy egy kényelmes és biztonságos mondat az, hogy "cseréljük ki gyárira, mert az a biztos" , mindezek ellenére én is ezt mondanám.
Sokféle utángyártott féktárcsa és betét van a piacon, a legsilányabbaktól az egészen kiváló minőségűekig, de ezek megkülönböztetése (melyik a jó, melyik csak a jónak tűnő rossz) néha szinte lehetetlen feladat, a kísérletezgetés pedig azon túl, hogy nem olcsó, egy fék esetében még veszélyes is. Én azt mondanám, válasszunk gyári tárcsát vagy neves gyártótól származú tárcsát és hozzá betétet. Ne csábuljunk el az ismeretlen, de jónak kinéző tuningtárcsák irányába, néha egy jó anyagminőségű, de látszólag egyszerű, nem hornyolt, nem furatolt féktárcsával messzebre jutunk...és főleg hamarabb megállunk. És ez fontos lehet.
Üdvözlettel:
Autódoki