524-es BMW porlasztócsúcsa
Bosch gyártmányút vettem, nagyon kopog
Kedves Autódoki!
524 td 1990-es BMW-m van. Nem kopogott a motor túlság, de úgy döntöttem kicseréltetem a csúcsokat. Több féle márka van a piacon én a legjobbnak vélt BOSH mellett döntöttem. Árban a legdrágább.
Elvittem az új csúcsokat beméretni 1 már nem volt jó. Azt kicserélték. Az új csúcsokkal összeszerelve az autó úgy jár mintha kalapáccsal ütnék a motort. Az adagolósok azt mondják egy rakás sz. Hiába új. A boltos meg azt mondja nincs rá garancia, pedig 10 percet sem ment. Mit vegyek bele? Kidobtam egy nagyrakás pénzt? BOSH INDIA
Köszönöm:
ElBandit
Kedves ElBandit!
Tudom, hogy sokan szidják a nem Németországban gyártott Bosch alkatrészeket, én mégis azt mondanám, hogy a piacon az egyik legjobb minőség. Akadhat persze hibás köztük, de nem valószínű, hogy a csúcsok hibája okozza a motor kemény járását. Gyakran előfordul, hogy a kopott adagolóelem miatt az adagoló nem tud megfelelő nyomást előállítani, noha a csúcs nyitónyomását eléri, nincs szép porlasztási képe, kopogva jár a motor. Az új csúcsoknak egyébként is kell egy kis idő, hogy beverődjenek, csendben és szépen járjanak.
Én elvinném az autót egy adagolóshoz, aki meghallgatja, meg is tudja mérni az adagolót és véleményezi a dolgot. A kamrás motorok (mint az M21-es) nagyon érzékenyek a porlasztók megfelelő nyitónyomására, ezt is tudják az ügyesebb adagolósok állítani, a terhelő rugó alátétezésével.
Üdv:
Autódoki