Passat sebváltója motorfékezéskor sír
Mi lehet az oka?
Kedves Autódoki!
dr.úr azzal a panaszal fordulok egyenlőre önhöz wv passatot vásároltam 2 napja 6seb.és sajnos most vettem észre hogy a válltó 5-6 seb. motorféknél úgy sír mint egy ikarus ezt mi okzhatja ön szerint? /160000km/2000év.pdtdi/
Köszönöm:
Károly
Kedves Károly!
Először azt kellene eldönteni, hogy valóban a nyomatékváltó vagy a differenciálmű zúg-e. Előfordulhat, hogy a difi zúg a gyorsabb motorféknél 5.-ben és 6.-ban...amennyiben a váltó, akkor annak ellenére, hogy élettartam kenésre van feltöltve egy szint ellenőrzést mindenképpen, de akár egy olajcserét is érdemes rajta megcsinálni. Nem ismerem pontosan a típust, de úgy emlékszem a difi külön olajtérben van, ennek is érdemes a szintjét megnézni. Az olajcsere előtt meg kell pontosan tudni, hogy a gyár milyen olajat javasol a váltóba, ezek a korszerű, élettartamra töltött váltók gyakran csak a teljesen szintetikus SAE 75W-90-es hajtómű olajat...néha ATF-et (automata váltó olajat) vagy motorolajat igényelnek. A váltókód alapján adják meg a belevaló olajat.
Üdvözlettel:
Autódoki