Problémák a hűtőventilátorral és az alapjárattal
Mi okozza?
Kedves Autódoki!
1998-as évjáratú 1,4-es (60LE) VW POLO Classic gépkocsinál tapasztalom az alábbiakat:
A hűtőfolyadék rendszertelen időközönként a stabil 90-es értékről elkezd femászni 100-110 fokig, pedig nem magas a fordulatszám, és sehogy sem tudom lejjebb vinni (próbáltam nagy sebességnél üresben gurulni, de nem igen ment lejjebb). A hűtőventillátor elvileg működik, de pl. a múltkor azt vettem észre, hogy 100 fok körül nem kapcsol be, de kb 95 fok körül igen. Általában akkor kezdődik a melegedés, ha nagyobb fordulatszámon tartom, és utána sehogy nem hűl vissza. Még annyi, hogy néztem a hűtőt, a motorba menő cső felőli oldala nagyon forró, a másik oldala pedig csak langyos. Mi lehet a gond?
Mitől van az, hogy hirtelen elveszem a gázt és benyomom a kuplungot (pl. erősebb fékezéskor), a fordulatszám alapjárati alá esik (kb 500), majd kicsit ránt a motor és visszaáll alápjáratira, eddig még szerencséren nem fulladt le emiatt.
Köszönöm:
Ottó
Kedves Ottó!
A melegedés valószínűsíthetően azért van, mert a vízpumpa nem keringeti a hűtővizet rendesen. Ez magyarázat arra is, hogy a hűtőventillátort kapcsoló gombánál nem annyi a víz hőfoka, mint a vízhőmérő hengerfejben elhelyezett jeladójánál, ezért látszólag mindig máskor kapcsol be. Egy tisztítást és hűtővízcserét javasolnék, a feltöltés után légtelenítve, fűtéscsapot is nyitva, hogy a teljes rendszer lelégtelenedjen. Nagy sebességgel üresben gurulva a vízpumpa csak lassan dolgozik, alig forgatja a vizet, így nem hűl vissza. Azonban motorfékezve a motor nem sok hőt termel de a pumpa forgatja a vizet, így jobban hűl.
A második dolog egy gyakori probléma jele, mégpedig, hogy a fojtószelepház elkokszolódik és az alapjárati szabályzás lelassul vagy nem is működik rendesen. Ennek megoldása a fojtószelepház tisztítása lehet. Tapasztalt szervizek ismerik a problémát és alkatrész felhasználása nélkül javítják.
Üdvözlettel:
Autódoki