Klímák minősége az autókban
Csak drága autóban van jó klíma?
Kedves Autódoki!
Az lenne a kérdésem, hogy klíma és klíma között va-e különbség. Arra gondolok, hogy a barátom Volvojában igen kellemes hőmérséklet tud kialakulni, (magyarul az egész utastér kb 22C-os miközben a befúvást nem is érzem) míg a kisebb kategóriás autós ismerőseim mellett ülve azon bosszankodok, hogy begyullad a szemem a fülem a " befúvás szelétől, de közben ugyanúgy lerohadok a melegtől. Szóval magas ventillátor fokozatban sem hűl le az utastér. A hátsó üléseknél lévő hőmérsékletről ne is beszéljünk. Szóval kérdés: Lehet-e kisautóban is jó klíma, vagy ahhoz felsőbb kategóriásat kell venni?
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Sajnos a piac kegyetlen, az olcsóbb berendezések általában nem csak marketing okok miatt olcsóbbak. Az olcsóbb, kis vagy középkategóriás autókba szerelt manuális (bekapcsolható, de nem automata hőfokszabályozós) klímaberendezések annak ellenére, hogy tudnak ugyanolyan 3-5 fokos levegőt fújni, működtetésük kényelmetlen és kellemetlen, befúvásuk koncentrált, nem osztja el a befúvott levegőt az automatika rendesen és semmilyen hőmérsékletet nem vesznek figyelembe, akár megfázásig, arcüreggyulladásig is működnek. A drága, felsőkategóriás autókban található berendezések intelligensek, a napsütést, belső hőmérsékletet, külső hőmérsékletet is figyelve osztják el a befúvás irányát és határozzák meg a befúvott levegő hőmérsékletét. Némelyik még arra is figyel, hogy a meleg utasteret először intenzíven átszellőzteti, de max hideget nem kapcsol rá azonnal...valamint amikor a kért (beállított) hőfok közelébe ér a valósnak akkor óvatosan nem csak a befúvott hőfokot, hanem a befúvás erősségét is szabályozza.
És akkor még nem is beszéltünk a kialakítás, a konstrukció sajátosságairól, nyilvánvalóan egy luxusautó 2 köbméteres műszerfalába elfér egy komoly berendezés óriási párologtatóval, egy kiskategóriás autóba meg fizikailag nem.
Üdvözlettel:
Autódoki