88-as Uno sok olajat fogyaszt

2007.06.13. 23:06

Mi segíthet a problémán?

Kedves Autódoki!

A véleményedet kérném egy problémában. 88'-as 1.3 Uno Turbo i.e. autóm van, 195e km-rel. Az a problémám, hogy elég magas az olajfogyasztása az autónak (7-8dl/1000Km) Kiméletesen használom, csak nagyritkán szoktam kihuzatni 5-6 ezerig, általában csak előzésnél, ha muszály. 15W-40-es olajat használok bele, ami az előirt. Cseréltettem rajta szelepszárszimeringeket, gyürüket (tulméretezett gyürük lettek belerakva állitólag), de sajnos az olajfogysztásom nem változott (erre a szerelők nem tudtak semmit mondani, akik csinálták). A turbót is cseréltem, régi turbónál a nyomócsőben olaj volt, a mostaninál nincs, tiszta...A gyertyák az 1 és 2-es hengereknél viszonylag szépek, a 4-es hengernél még elfogadható (kicsit koszosabb) a hármas hengernél viszont katasztrófa... 3 pólusu NGK gyertyákat használok bele, de a 3-mas hengernél folyamatosan beköpi, pár gyertyát már megevett... Az lenne a kérdésem, hogy mindeenképp meg kell-e furatnom a motort, vagy először próbáljak meg egy hengerfej felujitást, hátha az segit? Ha lehet minél költségkimélőbben szeretném megoldani a problémát, és nem tudom, hogy elég lenne-e "csak" egy hf komplett felujitás?

Köszönöm:

András

Kedves András!

Az lenne a legjobb, ha egy kompressziómérést vagy hengerveszteség-mérést csináltatnál az autón, az elmondaná, hogy kopott-e a henger. Olajat fecskendezve az égéstérbe egy ismételt méréskor megnövekedett kompresszió végnyomás gyűrűkopásra, illetve tőmítetlenségre utal. Természetes jelenség, hogy a használt hengerbe berakott új gyűrű az első pár ezer km-nél még nem tömít rendesen, az autónak magasabb az olajfogyasztása és esetleg füstöl is.

A mérések után már közelebb lennénk az igazsághoz. A hengerfej is lehet problémás, de én inkább a hengerkopásra gyanakodnék. Egy háromgázos füstgázelemző magas szénhidrogén értéke utalhat egy rosszul záró kipufogószelepre, a motorféknél füstölés kopott szelepszárakra, amin nem segített az új, rugalmasabb szimmering. Sok dolog lehetséges, ezek közül kiválasztani a valódi okot csak diagnosztikával lehet. A gyűrűcsere után én mindenképpen mennék 2-3 ezer km-t, hogy beálljanak, bekopjanak. Ha ez nem történik meg, továbbra is fogy az olaj akkor érdemes gondolkodni a diagnosztikán.

Üdvözlettel:

Autódoki