Gázüzeművé alakítás
Megéri műszakilag?
Kedves Autódoki!
Segítségedet kérem, mivel elég nagy a dilemmám, egy Nissan X-trail 2.0 benzines gépkocsival rendelkezem, és gondolkozom az autógáz- rendszer beépítésének a gondolatával, csal elégé bizonytalan, vagyok.
Ha nem vesszük figyelembe a gáz, ill. a benzin árkülönbséget, hanem csupán a műszaki jellemzőket ( pl. károsítja e a motort a gáz? Vagy karbantartási macerák?) érdemes, vagy inkább megéri e a gázrendszer beépítése? Mind ismeretes nálunk most kezdi a Skoda árulni a gáz-benzines változatokat, de régebben, ha jól tudom a Renault is lehetett ilyen modelleket rendelni.
Köszönöm:
L.J.
Kedves L.J.!
A mai gázrendszerek nagyon sokat fejlődtek a korábbi egyszerű reduktoroshoz képest. Európa útjain relatíve nagy számban futnak átalakított autók, minden panasz nélkül. Egyes berendezések eltérő karbantartási ciklusokat igényelnek, általában 20-50 ezer km-enként kell szűrőt cserélni, a nagyobb ellenőrzések és felújítások általában 100 ezer km-enként vannak, azonban ezek is egy-két tömítés cserével kimerülnek.
Azt kérdezi, hogy megéri-e, ha nem vesszük figyelembe a gáz és benzin árkülönbségét? Hát akkor nem éri meg, miért is érné meg? Egyébként pedig nagyobb futásteljesítménynél igenis megéri, ez könnyen kiszámolható. Az élettartamra nincs befolyással, egy magasabb kéntartalmú tüzelőanyag (benzin vagy diesel olaj) sokkal többet árt a motornak, mint az LPG.
Egyesek szerint a gázüzem még kímélőbb is.
Üdvözlettel:
Autódoki