80 000-es szerviznél féktárcsacsere
Ez normális?
Kedves Autódoktor!
Szeretném megérdeklődni, hogy szerinted normális-e ha egy honda jazz 80.000-es szervíznél féktárcsákat kell cserélni?
Köszönöm:
Szabolcs
Kedves Szabolcs!
A féktárcsa kopása sok dolog függvénye, elsősorban a vezetési stílus, város, autópálya nagy tempóban jobban "eszi" a betétet és tárcsát is. A mai, egészségre ártalmatlan vagy legalábbis kevésbé ártalmas, de jó minőségű szinterbetétek pedig keményebbek, mint a korábban használt azbesztet és egyéb káros anyagokat tartalmazó betétek, ezek bizony jobban koptatják a tárcsát, így elképzelhető, hogy a tárcsa 80 ezer km alatt eléri a minimális megengedett vastagságot és cserélni kell. Az is lehet, hogy pont a keményebb betétek miatt a tárcsa rovátolt, vonalas és húzott lett, a szerelő úgy ítélte meg, hogy csereérett. A 80 ezer km semmiképpen nem nevezhető példa nélkülien alacsony futásteljesítménynek egy tárcsacserekor.
Üdvözlettel:
Autódoktor