2000 köbcentis V8-as motorra 1 baros turbó

2007.10.11. 19:21

Hogyan lehetne rátenni a motorra?

Kedves Autódoki!

Van egy opel calibrám 2000/8V és ezzel kapcsolatban kérdeznék: Lenne lhetőségem hozzájutni egy 1baros turbóhoz és az érdekelne, hogy ezt hogyan lehetne rátenni a motorra? Egyik ismerős azt mondta hogy elég csak a bekötni, nem kell külön olajozás+átalakitás? Bár én nem ezt olvastam...Egyáltalán érdemes-e meglépni a turbósítást, vagy van egyéb javaslat a teljesítménynövelésre? (sportszűrő+sport dobok már fenn vannak:D)

Köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Nagyon sok levélben érdeklődnek a turbo felszerelése után. A dolog nem olyan egyszerű, ahogy az elsőre látszik, ugyanis a turbó fizikai felszerelése után még több módosítást el kell végezni a motoron, hogy az jól tudjon működni. Ezek közül a fontosabbak a kenési rendszer megváltoztatása, a turbó bekötése, szükséges lehet egy kiegészítő olajhűtő. A következő a vezérlési idők módosítása, a turbós vezérműtengelyek vezérlési ideje, szelepösszenyitása a szívótól eltér. Aztán a kompresszióviszonyt is csökkenteni kell, mert teljes feltöltési nyomásnál akár detonációs égés is lehetséges és túlzott lesz mechanikai terhelés. A dugattyúk hűtéséről is gondoskodni kell, a nagyobb teljesítmény nagyobb termikus terhelést is jelent.

A turbókat önmagukban nehéz így jellemezni, hogy 1 baros, mert a nyomásviszony függ a motor légnyelésétől, egy kis turbó egy 1,6-os dízelen tudhat maximális fordulaton is 1 bart, ugyanez a turbó egy 8000-et forgó 2000-es benzinmotoron a fél bart sem tudja még 4000-nél sem.

A turbósítással foglalkoznak műhelyek itthon is, ez nem egy egyszerű feladat. A turbó beszerzése csak az első lépés, ezt anyagilag és bonyolultságában is sokkal drágább és nehezebb dolgok követik...

Üdvözlettel:

Autódoki