Cordoba TDI teljesmítményingadozása
Ötmásodpercenként visszaesik kicsit
Kedves Autódoki!
Furcsa problémával szembesültem az utóbbi időben. Autópályás szakaszok alkalmával lettem figyelmes a motor teljesítményének ingadozására. Konkrétan arról van szó, hogy 3000 fordulat felett 5. fokozatban kövér gázadás esetén egyenletes periódusokban (kb 5 másodpercenként) visszaesik rövid időre a teljesítmény. Minél nagyobb gázt adok az ingadozás is annál érezhetőbb, és ez végigkíséri a maradék fordulatszám tartományt. Természetesen nem csak 5-ben csinálja, de itt érezhetőbb. A szervízben számítógépre kötötték, nem találtak semmit, azt mondták semmi probléma sincs az autóval.
A következőknek lehet, hogy semmi köze nincs a problémához, de azt figyeltem meg, hogy a jelenség annál erősebb, minél párásabb a levegő. Vagyis esős időben jobban érezni, gyorsabban jönnek a torpanások. Olyan érzés egyenletes gázpedálállás mellett, mintha pumpálnám azt. Mi okozhat ilyen jelenséget?
Köszönöm:
Balázs
Kedves Balázs!
Anélkül, hogy minősíteném az általános szervizeket, el kell mondjam, hogy gyakori tapasztalat, hogy bizonyos trükkösebb, a tüzelőanyagrendszerrel összefüggésben lévő problémára nem jönnek rá, mert hibakeresésük kimerül a hibatároló lekérdezésében, konkrét jellemzőket, kivezérléseket és értékeiket nem vizsgálnak, hanem a nincs hibakód = jó az autó elven dolgoznak.
Én azt javasolom, hogy vidd el az autót egy dízelspecialistához, egy hivatalos Bosch szervizbe, ahol a kézi műszerükkel menet közben is diagnosztizálni tudják az autót és pl. a dózisállítómű jelét nézik, ingadozik-e, illetve a befecskendezés időpontja változik-e ekkor.
Én erre a két dologra tippelnék, ha minden befecskendezéssel összefüggő primer paraméter megfelelő, akkor a kompenzáló jeladókat, mint hőfokok, levegőnyomás stb. ellenőrizném, ha minden rendben, akkor valami furcsa dugulás lehetséges.
Biztos vagyok benne, hogy egy tapasztalt "dízeles", hamar rájönne.
Üdvözlettel:
Autódoki