Konstans porlasztócsúcs-probléma
Hogyan lehet elkerülni?
Kedves Autódoki!
Ismerősöm Mazda3-as diesele rendszeresen porlasztócsúcs problémával küzdött, pedig nem szutyok kúton tankolt és a számlákat is eltette, de mostanra már belefáradt és megvált a géptől.
Szeretnék tanácsot kapni, hogy mit tegyek a hasonló bibi elkerülése érdekében. Nekem egy KIA cee'd 1.6 CRDi-m van. Vagy ez a tipus nem érzékeny az ilyen nyavalyákra, mivel máshonnan ered a motor? Nem szeretnék én is az út szélén bosszankodni, ha valahogy meg lehetne ezt előzni.
Köszönöm:
Zst
Kedves Zst!
Sokan kérdeznek hasonlókat, és én magam is dízellel járok, szerencsére gond nélkül. Amit megtehetünk, hogy a gyártók által javasolt néha 30-60 ezer kilométeres gázolajszűrőcsere-periódust a felére vesszük, mert a kevésbé tiszta gázolaj hamarabb telíti a szűrőt, azután pedig az átszívás is elképzelhető. További fontos dolog, hogy ne spóroljunk a gázolajszűrőn. Ha féláron veszünk szűrőt, akkor is csak 2-3 ezer forintot tudunk megspórolni, de az olcsóbb szűrők szűrőpapírja, kivitele, a papír illesztése a hordozóra közelébe sem jön egy-egy neves cég szűrőjének, néha ez kívülről is látható. Bosch, Mahle (Knecht), Purolator, Hengst, Mann azok a szűrők, amikben megbízhatunk, amelyek gyári beszállítók, ami persze nem azt jelenti, hogy más ne lenne jó, de ezek a biztosak.
Az természetes, hogy kannából nem tankolgatunk, haversrác kamionos barátjától nem veszünk gázolajat, kis forgalmú kutakat kerüljük, nagyjából ennyi, amit megtehetünk. Egyébként a common rail dízelek nem annyira érzékenyek a gázolajra, mint a PD motorok adagolóelemei, de a nagynyomású pumpát azért megviselik a bejutó idegen elemek.
Üdvözlettel:
Autódoki