Mintha leállna az Octavia turbója
Újraindítás után megy
Kedves Autódoki!
Egy 2000es évjáratú Skoda Octavia 1.9 TDI, 81 kw-os a következőket produkálta: Menet közben harmadikból fel akartam kapcsolni, negyedikben meghúzattam és kb 3200as fordulatnál, mintha visszahúzták volna az autót. Utána teljes turbó-nélküli dízellé vált. Próbáltam pörgetni, de nem igazán gyorsult. Kb 10 km-t mentünk vele, majd megálltunk más okból.. Aztán mikor újra beindítottam, mintha semmi nem történt volna... Újból húzott... Kérdésem az lenne, hogy a rövid téli utakon egy-két km vagy állóhelyben járatás - fűtés miatt - lehetséges-e ez? Egyébként az autót nem szoktam hajtani.
Köszönöm:
Csaba
Kedves Csaba!
Az állóhelyzeti melegítés és a rövid, városi utak csak áttételesen játszanak szerepet a problémában. A hiba valószínűleg az, hogy amikor gyorsításkor a turbó maximális nyomáson kezd tölteni, a nyomásérték egy rövid időre (overboost) túlmegy azon a határon, amit a vezérlő még elvisel, ekkor az autót vészprogramba teszi, teljesítményét korlátozza. E hibák nagyrésze a turbónyomást vezérlő szelep beolajozódása, ragadása miatt van, egy tisztítás vagy a tizenezer forintos szelep cseréje megoldja.
A kis fordulaton üzemeltetett, esetleg kopott turbójú vagy olajat fogyasztó TDI modellek egyik ismert hibajelensége ez. Otthon is ellenőrizhető, a vákumcsöveket lehúzva, ha olaj van bennük akkor biztos, hogy a szelepben is van... Akkor pedig már csak idő kérdése mikor halmozódik annyi fel, hogy az elektromágneses szelep mozgását akadályozza vagy zárását teljesen gátolja.
Üdvözlettel:
Autódoki