Fehéren füstöl a Passat
Olaj az intercoolerben
Kedves Autódoki!
1.9PDTDI Passatom van 2003as. 100 000 km rel az intercoolerben olajat találtam, azt mondják valamennyi lehet benne, de szerintem ezt túl sok. A levegőcső levétele után dölt az olaj. Gázadáskor fehér füstöt ereget. Az autó mellett nem lehet megmaradni az égett olajszagtól. Az olajfogyasztás határokon belül van
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Valóban lehet olaj az intercoolerben és az oda vezető csövekben, hiszen a turbó kenése olajjal történik, általában (itt biztosan) siklócsapágyak biztosítják a turbinatengely csapágyazását, ahol meglepően nagy csapágyhézagot alkalmaznak. Bizonyos üzemállapotokban a nyomásviszonyok úgy alakulnak, hogy még az új autónál is jut kenőolaj a szívóoldalra, a coolerbe, a csövezésbe. Nyilvánvalóan, ha a turbó kezd elhasználódni, akkor ez fokozottan igaz, egyre több olaj jut a szívóoldalra. A szívóoldalra jutó olaj aztán a beszívott (a turbó által bekomprimált) levegővel az égéstérbe jut és elég. Amennyiben azonban mindig városban és öregurasan, a motort 3000 fölé soha nem pörgetve vezetünk, a motor légnyelése és a szívóoldalon a levegősebesség olyan alacsony marad, hogy a cooler egyes részein, aljában, viszonylag nagyobb mennyiségű olaj is össze tud gyűlni. Aztán ha ilyenkor egyszer jól megpörgetjük, ez a mennyiség a nagy gázsebességgel azonnal az égéstérbe jut, kékes színű és szúrós, szénhidrogénekben telített kipufogófüst az eredménye.
Javasolt az autót néha, 100-200 km-enként legalább egyszer akár 3500-4000-es fordulatig is elforgatni, így az összegyűlt minimális olaj is kiürül, még füst nélkül.
Ha az autó folyamatosan füstöl, teljesítménye nem megfelelő, illetve az olajcserék között több litert utána kell tölteni akkor gyaníthatjuk, hogy valami már nincs rendben, de amíg az olajfogyasztás 0,5 liter /1000 km alatt van, az autó nem füstöl folyamatosan és jól is megy, semmi ok nincs az aggoldalomra.
Üdvözlettel:
Autódoki