3000 km után üthet a féktárcsa?
Brembo tárcsa, Ferodo betét
Kedves Autódoki!
Egy 2000-es évjáratú 4-es golfom van 53000km-el. Az a problémám hogy fékezéskor remeg a kormánykerék. A talpas gömbfelyet cseréltettem, kicsit jobb lett de még mindig remegett. Kicseréltem a féktárcsát és a betéteket,úgy tünt hogy megoldódott a probléma, de most újra észleltem a rázkódást kb 3000 km-et tettem meg az új féktárcsákkal,létezik hogy ilyen kevés km után üt a tárcsa? A tárcsa Brembo, a betét Ferodo típusú. Egyszer Skoda Octáviánál olvastam ugyanezt a problémát,de nem emlékszem mi volt a megoldás (úgy tudom ugyanaz a futómu).
Köszönöm:
Péter
Kedves Péter!
Ez a fékezéskori kormányremegés általában nem egy dolog eredménye, hanem több, apró dolog adódik össze, amely egy-egy alkatrész cseréjével mérséklődik, de nem szűnik meg. Az új féktárcsa felszerelésekor ügyelni kell, hogy a kerékagy tiszta legyen és a tárcsa pontosan üljön fel, ne legyen alatta rozsda, egyéb egyenetlenség.
A futóműelemek gumiszilentjei kezdenek megpuhulni, ilyenkor a kis remegés, ami új korában el sem jut a kormányig, már érezhetű. Különös telintettel az alsó lengőkar hátsó szilentjére, ezt gyakran másik, erősebb, teljes kör mentén gumival kiöntött szilentre cserélik, amilyen pl. az Audi TT-ben van. Ez jobban fogja a lengőkart.
Az nem valószínű, hogy a tárcsa deformálódott el ennyi idő alatt, noha ez nagyban vezetési stílus függvénye. A Brembo tárcsa a legjobbak közül való, nem valószínű, hogy ennyi alatt eldeformálódik normál használat mellett.
A remegés intenzitásától függően én a lengőkarszilent körül nézelődnék, pláne ha gyenge fékezéskor remeg, de erősebb fékezéskor megszűnik, vagy nagyban mérséklődik. Ha a tárcsa deformitása okozza, akkor erősebb fékezéskor még jobban remeg, és hangja is van...
Üdvözlettel:
Autódoki