Füstölt a két hete cserélt fék
Erős fékezés volt, nem satu
Kedves Autódoki!
Két hete lett cserélve 1993-as Mazda 323 1.3i (54kw-os 16szelepes, injektoros motoros) 3ajtós autómon elso féktárcsa+fékbetét. Vidéki használatban kb. 400km-t tettem meg vele azóta. Próbálgattam a féket és a motort, de nem volt satufék, csak erosebben igénybe lett véve. Kb. 1km után égett szag jött a fékektol, majd megállva láttam, hogy kb.fél percig kék füst jött ki a tárcsáktól.
A kérdésem az lenne, hogy a szervízben nem csinálták meg jól, vagy valami más probléma lehet a fékekkel. Fékolaj minosége, szennyezetsége okozhatta-e?
Köszönöm:
Dani
Kedves Dani!
Amikor erősebben igénybe vesszük a féket, melegedése nagyobb, mint egy-egy blokkolóra fékezett kerékkel történő megállás esetén, ha nincs ABS. Ilyen esetekben, pláne új féktárcsa ésvagy betét esetén a füstölés és a jellegzetes égett szag teljesen normális jelenség, és a későbbi fékhatást nem befolyásolja károsan.
Ilyen esetekben a fékbetéten, a féktárcsa belső részén vagy a belső hűtésű tárcsák belsején lévő olajos anyag, felületkezelés ég le, ez ad szagot.
A fékfolyadék elhasználódása a bizonytalan nyomáspontban, a beeső féken érezhető, szaga annak nincs.
Üdvözlettel:
Autódoki