99-es Astra Classic dobogásszerű hangja
Mit nézessek meg és milyen sorrendben?
Kedves Autódoki!
No létemre rendszeres olvasója vagyok a Totalcar mindenféle rovatának, így az autódoktorban adott tanácsokat is szoktam nézegetni. Tetszenek a válaszaid, mert látszik, hogy nem egy kontár valaki lehetsz, hanem megbízható személy, aki érti a dolgát. Egyszóval bizalomkelto, amiket és ahogyan írsz! ( bocs a tegezésért).
Az én helyzetem a következo. 1999-es Opel Astra classicom van (1.6-os, 8 V ),108.000 km-el. Sokan gyalázzák, de nekem speciel családi autónak nagyon bejött, eddig. Most kezd rendetlenkedni a következoképpen. Téli gumi csere után az elso futómu felol (szerintem bal oldalon jobban ) viszonylag kis sebességnél is -50 km/h- a sebesség emelkedésével egyre erosodo dobogás-szeru hang jön. Másféle hangot nem tapasztalok, nincs se fémes hang, se súrlódás. Ez a dolog egyenesben is tapasztalható, kanyarban sose, persze ott nem megyek annyira gyorsan. A kocsi egyébként nem különösebben instabil, de néha bizony mintha szitálna a kormány, foleg ha gödörbol jövök ki, ránt egy tisztességeset. A téli gumi 175/70 R13-as volt, és a mostani nyári gumijaim 195/50 R15 -ös Yokohama gumik. Már 3.- ik éve használom, mondanom se kell, felnire szerelt, és gumis még sose látta. Persze eddig nem volt vele gubanc, a télivel sem. Most elvittem gumishoz, állítólag a gumiknak nincs baja (nem is centrírozták ki), és a gumis fémes csikorgó hangot tapasztalt menet közben (mert beült), és azt mondta, hogy ez bizony csapágyas. Felemelve a kocsit, elöl a kerekeket össze-vissza forgatva csikorgás volt hallható valahonnan. Nem tudott rájönni, hogy honnan. Elküldött máshoz. Rövidre fogva a kérdésem a következo lenne, fel tudnál-e állítani valamilyen fontossági SORRENDET, hogy ezek után mire lehet gyanakodni és mit lenne érdemes megnézetni a kocsin, mert bevallom szeretnék idot és pénzt spórolni, azért annyira ne verjenek át. Esetleg tudsz-e valamilyen megbízható Opeles szerelo fazont, aki tisztességesen és jól dolgozik!
Köszönöm:
Marianna
Kedves Marianna!
Köszönöm szépen a biztató szavakat, a sok panasz között mindig jó ilyet olvasni.
Az autóról nehéz pontos diagnosztikát felállítani, mert hallani kellene. A kerékcsapágy a terhelt oldalon, kanyarban kezd jobban búgni, egyenesben kevésbé, mindenesetre jellegzetes hangja van. Ha mondjuk a féklemez érne a tárcsához vagy a felnihez, gondolom a gumis rájött volna, ahogy arra is, ha a betét nem áll vissza fékezés után...
Én azt javasolom, hogy nem is inkább annyira opeles szakihoz kellene elmenni, hanem egy régivágású, tapasztalt és tisztességes szerelőhöz, aki meghallgatja, kipróbálja és ajánlatot ad a javításra.
Tehát ha sorrendre vagy kíváncsi, akkor először a kerékcsapágy, aztán a külső féltengelycsukló... És aztán minden egyéb az első csonkállványon, beleértve a féknyerget is.
Én a leírásod alapján egy kicsit gyengébb lengéscsillapítóra (gödörbe hajtva ráz) és egy elhasználódott kerékcsapágyra gondolnék, de ez csak tipp, ha hallanám, biztosabb lennék benne.
Üdvözlettel:
Autódoki