Elégtelenül működő turbófeltöltő
Kedves Autódoki!
Mik az elégtelenül működő turbófeltöltő legfontosabb jelei?
Kedves Levélíró!
Amikor a turbótöltő kezd kopottá válni, az első jel, ami érzékelünk, a teljesítménycsökkenés, esetleg a motor később "éled", valamint az olajfogyasztás, olajszintcsökkenés, illetve a füstölés. Dízelnél fekete füst, hiszen a töltőnyomás kisebb, benzinesnél pedig inkább kékesnek látszik, az elfogyasztott motorolaj miatt, itt a korom nem nyomja el. !
Ellenőrizhető, ha magasabb fokozatba kapcsolunk, és kis fordulatról (dízel 1500, benzines 2000) kezdjük nyomni, és amikor a nyomás felépül, az autó elkezd húzni. A köznyelv (kicsit pongyolán) úgy fogalmaz, hogy "bekapcsol a turbó", valójában a nyomás felépüléséről van szó, amikor a feltöltő energiamérlege pozitívvá válik. Ha ez később következik be, esetleg füst kíséretében, akkor a feltöltő már kopott. Ilyenkor általában a szívóoldal is olajos, néha még a légszűrőbe is visszahordja az olajat, kialakítástól függően.
Üdvözlettel:
Autódoki