Változó teljesítmény
Kedves Autódoki!
3 hónapja vásároltam egy 2000-es évjáratú A6 2.5 TDI (V6) Quattrót. Eddig minden rendben volt, de most egy olyan hibát produkált, amitől kiakadtam. 5.-6. sebességi fokozatban 2800-3000-es fordulatnál (140-150 km/óra) nem akar gyorsabban menni, nem nő a fordulatszám sem. Ha elkezdem pumpálni a gázpedált, akkor észhez tér, de csak a következő fékezésig illetve gázadásig. Az az érdekes,hogy városban,rövid távokon semmi jele sincs, pörög, húz rendesen. Turbó rendben, olajcsere megvolt. Roppant idegesítő és félek a tudatlan "leveszünk, de nagyon" szervizektől. Vajon mi lehet a hiba?
Köszönettel:
László
Kedves László!
Többen panaszkodnak hasonló problémákra változó geometriás turbóval szerelt autók esetében. A jelenség oka az, hogy a geometria lekormolódik, megszorul, és a töltőnyomást nem tudja az elektronika szabályozni, a nyomás "megszalad", és a motorvezérlő vészprogramba kapcsolja az autót. Ilyenkor gyújtáslevétel és -ráadás után megjavul, de nagyobb terhelésen ismét kezdi…
Bosch szervizek kis költséggel kitisztítják a turbót és a szabályzó mechanizmust, utána nagy valószínűséggel megszűnik a probléma. Alkatrészcserére az esetek többségében nincs szükség.
Üdvözlettel:
Autódoki