Hidegintítási problémák

2009.01.12. 14:44

Kedves Autódoki!

Vettem egy Mercedes C 2500 Diesel automata sebességváltós autót, gyártva 1993-ban, és 180 000 km-t futott.

sajnos amikor a kinti hőmérséklet 5ºC alá esik (nincs garázs), nem tudom az autót még új Varta 80A-s akkuval sem elindítani. Ha már 7-8ºC a kinti hőmérséklet könnyen indul.

A másik észrevételem pedig az, hogy kissé rázósnak tűnik a motor (5 henger) járása alapjáraton, amíg hideg. Amúgy országúton nagyon szépen és aránylag kevés üzemanyag-fogyasztással (6,2 l/100 km) fut.

Ön mit tanácsol, hol kellene a hibát keresni? Üzemanyagszűrő, motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő ki volt cserélve.

Tisztelettel:

Dénes

Kedves Dénes!

Először is, a futásteljesítményt tekintsük egy tájékoztató értéknek, hogy ennél kevesebb biztos nincs benne. A tapasztalat az, hogy sajnos az átlagosnál ezek az autók sokkal többet futnak, viszont még 500 ezer km-rel is indulnak, könnyedén.

Én először az izzítógyertyákat és az izzítást időzítő elektronikát (tulajdonképpen egy reléegyüttes) vizsgálnám meg, utána a tüzelőanyag-rendszert, hogy nem levegősödik-e le valami miatt. Amennyiben ezek jól működnek, az összes izzítógyertya izzít, a csőben nem sétálnak a légbuborékok, és még mindig nem indul hidegben, akkor kompressziómérést kell végezni.

A remegős alapjárat is utalhat nagyobb kompresszióvégnyomás-eltérésre a hengerek között, az értékeknek 27-33 bar között kell lenni, de 4 barnál nagyobb eltérés nem lehet, az már valami rendellenességre, megnövekedett kopásra utalna. Ha 25 alatt van, akkor az már okozhat nagy hidegben nehezen indulást.

Ha kétszer-háromszor ráizzít, és ettől jobban indul, akkor lehetséges sajnos, hogy a kompresszió-végnyomás már nem megfelelő.

Üdvözlettel:

Autódoki