Meleg motornál kigyullad az olajnyomás-visszajelző
Kedves Autódoki!
Nemrégiben vásároltunk egy Volvo S60-ast (2500 cm3, turbó nélküli, automata, 5 hengeres, 20 szelepes). Azt tapasztaltuk, hogy néhány km megtétele után időnként jelez az olajnyomás-visszajelző, majd kialszik. Alapjáraton ez a hiba nem fordul elő, csak "melegebb" motornál. Szerviz szerint: olajnyomás 3,5 bar, olajpumpa jó, érzékelő gomba jó, kábel jó, nekik nem jelzett vissza. A véleményét szeretném kérni, hogy Ön szerint mi lehet a hiba oka.
Üdvözlettel:
Balázs
Kedves Balázs!
A hiba nyilvánvalóan a felsorolt dolgok között van, én első körben a jeladóra tippelnék, ezt érdemes kicserélni, mert elöregszik, szorulni kezd, bizonytalanul működik… és az új alkatrész ára nem magas. Lehet, hogy amikor a szerviz mérte és vizsgálta, jó volt, de nem mindig jó. Utána haladnék a kábel felé, nem testel-e le valahol… legvégül pedig megméretném ismét az olajnyomást forró (erősen üzemmeleg, mondjuk 100 km autópálya után) motornál is.
Esetleg egy másik, sűrűbb, viszkózusabb olajtípust is kipróbálnék, de nem hinném, hogy ez a baj, nem tartom valószínűnek, hogy az olajpumpája vagy a csapágyai lennének kopottak.
Üdvözlettel:
Autódoki