Homokszínű kicsapódás az olajtartályban
Kedves Autódoki!
Hétvégén letekertük az olajtartály sapkáját, és meglepődve láttuk, hogy sárgás (homokszínű) kicsapódás volt a sapkában. A nívópálcát is megnéztük, a vége normálisan olajos volt, de a közepe felé itt is volt némi homokszínű valami. A kiegyenlítő tartályban a víz tiszta és nem fogy, valamint nem buborékos. Indításkor a motor normálisan megy. Mutattuk egy-két ismerősnek, aki ért hozzá, de nem szerviznek, ők azt mondják, nem hengerfej-tömítéses.
Az autó Suzuki 1.0-s motor, 7 éves és 25.000 km van benne. Tudni kell még, hogy naponta többször indulok vele, de rövid távokat megyek, és a kicsapódás, ami a sapkában van, nem habos, hanem sűrű, vizes homokhoz hasonló. Az autó megkímélt, nem volt soha meghajtva.
Még egy másik kérdés: vezérműszíj még nem volt cserélve, ezt mikor esedékes megtenni?
Segítségét előre is köszönöm.
Kedves Levélíró!
A rövid távon, nem üzemmelegre járatott autók olajában a motor belsejében található vízgőz (pára, kondenzvíz) gyakran kicsapódik, és a hidegebb felületeken sárgásbarna emulziót képez. Jellemzően a szelepfedél belsejében, a betöltősapkán. Ha kimegy hosszabb útra, ahol a jármű (és az olaj) üzemmelegre tud melegedni, akkor ennek el kell tűnni… és valószínűleg el is fog. Ha nem, akkor kell gondolni a hűtővíz olajba keveredésére.
A vezérműszíjat 4-5 évente akkor is cserélni érdemes, ha a motor még nem futotta meg azt a futásteljesítményt, ahol a szíjcsere esedékes. Ennek magyarázata, hogy a szíj öregedik, a melegedések és hűlések hatására merevvé és repedezetté válik, rugalmassága csökken.
Üdvözlettel:
Autódoki