Alapjáraton „hintázik” a Golf V.

2009.04.02. 14:41

Kedves Autódoki!

Problémám a következő:
2 hónappal ezelőtt vásároltam egy 2004-es VW Golf V. 1.4 FSI 90 LE-s motorral rendelkező, igencsak fürge kis járgányt. A szokásos "nagyszervizen" túl van az autó, a létező összes szűrő ki lett cserélve rajta, a legjobb minőségű motorolajat kapta stb. Mivel köztudott, és sajnos a márkaszervizben is (Porsche Győr) ezt mondták, ez a típusú autó elég ritka. Értem ezt az FSI motorra. Eddig még nem is lenne gond, a probléma ott kezdődött, hogy rendszertelen időközönként előjön az alapjárat ingadozása, hintázása. A fordulatszámmérő mutatója nem mozdul, egyszerűen csak "hintázik" álló helyzetben a motor. Volt úgy, hogy még a világítás is halványodott, de ez ritkán fordul elő.

Az észlelt hiba után elvittem az autót a Porsche Győrhöz, ahol kicseréltek valami hőfokszabályozó szelepet és egy szinten tartó szelepet (vagy mit), és hozzátették, hogy tankoljak valami nagyon jó minőségű OMV benzint. Nos, ezt meg is tettem, azóta mintha jobb lenne az autó, természetesen jobban is megy, és érezhető a valós 90 lóerő, de még mindig van, hogy rendszertelen időközönként, akár reggel első indításnál, vagy csak szimplán piros lámpánál állva is behintázik az alapjárat. Bosszantó, mert nagyon jó kis autó, Sportline felszereltséggel, de nem teljesen "élvezhető", mert nagyon idegesítő ez a hiba, amit a márkaszervizben sem igen tudtak orvosolni… röpke 43 ezer Ft-ért.

Tehát erre szeretnék választ kapni: vajon mitől van, mi okozza ezt a hibát, mit tehetnék az ügy érdekében, hogy teljesen tökéletes legyen az autó? Hangsúlyozom még egyszer: nincs elhanyagolva, mindenből a legjobb minőséget kapja, de még így sem tökéletes! Ha van valami ötlete, tippje erre a problémára, kérem írja meg nekem, mert nagyon szeretném, ha végre jól működne ez az egyébként tökéletes német technikával megáldott kis kocsi!

Várom mielőbbi válaszát!

Köszönettel és üdvözlettel:

Veronika

Kedves Veronika!

Mivel a jármű elektromos tüzelőanyag-rendszere igen bonyolult elektronikai rendszer, így nehéz lenne bármilyen hibára is ráböknöm, hogy ezt vagy azt cserélni kell, és jó lesz. Nyilvánvalóan valami az alapjárati szabályzás körül van, ami mechanikus vagy elektronikus problémára is utalhat… ezt eldönteni sajnos csak szakszervizben lehet, diagnosztikai berendezéssel ellenőrizve különböző paramétereket.

Én azt javaslom, hogy vagy keressen egy másik, talán nagyobb forgalmú (így tapasztaltabb) szervizt, illetve, ha ragaszkodik az említett szervizhez, ha a probléma ismét jelentkezik, akkor a régi munkalappal menjen be a szervizbe, és kérje a probléma ismételt javítását munkagaranciában, mert próbálgatásokat, nem hibás alkatrészek cseréjét nem Önnek kell fizetni. Az ilyen jellegű hibák megoldása a legnehezebb, de Önnel csak a hibát okozó alkatrészt fizettethetik ki.

Üdvözlettel:

Autódoki