ABS-problémák
Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Mai problémánk a következő: 1989-es Opel Kadett Gsi 2.0 16v autóm ABS rendszerével vannak gondjaim. A hiba a következő: indítás után a visszajelző nem világít, de ahogy megyek vele előre, néhány méter után bekapcsol, és azt mutatja hogy nem működik az ABS. Ha viszont tolatok, nem jelez hibát.
A ABS érzékelőket már kicseréltem, és a computer is ki lett nullázva, a nullázás után úgy tűnt, hogy megjavult a rendszer, de ez csak egy álom volt. A autóvillamosági szerelő azt javasolta, hogy szerezzem meg az ABS hibakód-jegyzéket, és az alapján meg tudja nézni, mi a ABS gondja. Ez ügyben szeretném a segítségét kérni.
Ez ABS olyan része az autónak, ami hidraulikából elektronikusan vezérelt és viszont. A rendszer annyira bonyolult, hogy csak speciális berendezésekkel lehet megfelelően vizsgálni.
Az Arany Oldalakban van két ember, akik kifezetten ABS-szel foglalkoznak, az egyik ilyen specialista ha jól tudom, Solymáron működik. Rajtuk kívül mindenki csak találgat.
Még egy utólagos jótanács: a kerék ABS-érzékelői csak karambol esetén szoktak tönkremenni, nem valószínű, hogy egyébként cserére szorulnának.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)