Csak egy karcolás

2000.09.12. 11:31

Az autó (3 ajtós), hátsó sárvédőidomján egy kb 2 cm-es karcolást okoztam, mikor a garázsban az utánfutót próbáltam mellé tolni és sajnos szűknek bizonyult a hely. A karcolás nem túl mély, nem látszik ki a fém réteg. Hallottam arról, hogy a fényezésnél az egész karosszériaelemet újra fújják, de a 3 ajtós felépítés miatt nekem úgy tűnik, hogy a sárvédő elem szervesen kapcsolódik a fő karosszéria elemhez és valószínűtlennek tartom, hogy az egészet újra kellene fújni a karcolás miatt.

Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Mai kérdésünk:

Sok-sok KGST-s 'érdekesség' után végre hozzájutottunk egy FIAT Punto 55 Sole modellhez (1999-es gyártású, tehát még nem az új karosszériás változat). Már a részletfizetés is eléggé megterheli a családot, nem beszélve az esetleges extra kiadásokról, ezért mielőtt a márkaszervizhez fordulnék, Önnek teszem fel kérdésem.
Az autó (3 ajtós), hátsó sárvédőidomján egy kb 2 cm-es karcolást okoztam, mikor a garázsban az utánfutót próbáltam mellé tolni és sajnos szűknek bizonyult a hely. A karcolás nem túl mély, nem látszik ki a fém réteg. Hallottam arról, hogy a fényezésnél az egész karosszériaelemet újra fújják, de a 3 ajtós felépítés miatt nekem úgy tűnik, hogy a sárvédő elem szervesen kapcsolódik a fő karosszéria elemhez és valószínűtlennek tartom, hogy az egészet újra kellene fújni a karcolás miatt. A Sole kivitel eredetileg metálfényezést takar, de az általunk vásárolt fehér szín állítólag nem számít metál fényezésnek.

Kérdéseim: van-e olyan technológia, mely helyileg kezeli ezeket a problémákat?
Kb. milyen javítási költséggel számolhatok? (Azért nem a márkaszervízt kerestem először, mert attól tartok, hogy ha látják, hogy nem értek a témához (magyarán első normális autó, stb.) akkor esetleg túlszámlázhatják az ügyet).

Fel kell keresni néhány jobb nevű maszekot, és árajánlatot kérni. Ha valóban akrilfestés, és nem metál, nagy valószínűséggel tényleg csak helyi műtétre lesz szükség, és össze lehet polírozni a javítást és az eredeti festékréteget.
Néhány ezer forintnyi költséggel kell számolni.