Alvázszám-ellenőrzés, hangeffektusok
Tudna-e segíteni a következő kérdésben: kihez lehet fordulni, hogy az ember leellenőriztesse egy autó alvázszáma alapján, hogy tiszta-e? Van-e ilyen lehetőség netalán a neten?
Előre is köszönöm a segítségét!
Egyébként gratula a Totalcar oldalhoz!
Le kell szerelni a porlasztót, szétszedni, és alaposan átmosni. És az AC pumpa elé egy jó minőségű üzemanyagszűrőt kell beépíteni, attól azonnal elfelejtheti a problémát. De attól még a porlasztót szét kell szedni és alaposan kitisztítani.
Két hónapja vettem egy 1992-es Open Corsa Swing 1.4-et Mikor 1-esbe vagy 2-esbe váltok, a kuplung felengedésekor gyakran hallani csilingelô-zörgô hangot a motorház felöl, mintha valami nem lenne jól rögzítve. Komoly lehet a baj?
Nagy valószínűséggel a kuplungtárcsa tehermentesítő rugói zörögnek, melyek a kuplungtárcsába vannak építve. Ezesetben kuplungtárcsa csere.
Illetve elképzelhető, hogy a nyelestengely csapágya (sebváltó) zörög, mindkettő típusgyengeség. Ajánlatos szakműhelyben végeztetni, mert ez azért nem 100 %, nekem is hallanom kellene a hangot.
Tudna-e segíteni a következőben kérdésben:
kihez lehet fordulni ahhoz, hogy az ember leellenőrizze egy autó alvázszáma alapján, hogy tiszta-e? Van-e ilyen lehetőség netalán a neten?
Előre is köszönöm a segítségét!
Egyébként gratula a Totalacar oldalhoz!
Ha van rendőr ismerősöd, meg tudja oldani. De ez önmagában még nem jelenti, hogy az alvázszám gyári beütésű, vagy hogy nincs áthegesztve. Csak annyit jelent, hogy az adott sorszámot nem körözik. Teljes bizonyosságot csak az eredetvizsgáló mondhat.
A problémám lényege a következő: Opel Astrám (F,1.4,7éves) van, és erős fékezésnél, ill. dombon történő hirtelen elinduláskor a bal első részből kopogó/nyekkenő hangok hallatszanak. Elmondanam még, hogy kb. 2 hónapja voltam vele szakszervizben, kicserélték a féltengelycsuklót, és a baktartó lemezt, valamint, hogy az autó bal oldala sérülve volt (még a szerviz előtt) Mi lehet a baj?
Szilentblokk stabilizátor gumi, függő stabilizátor, toronycsapágy vagy lengéscsillapító. Sok dolog lehet, látni kéne, esetleg a futóművet is megbontani, hogy teljes bizonyossággal behatárolható legyen a hiba.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használjon ékezeteket! A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.