Halott hátsó ablaktörlő

2000.09.29. 11:30

Most vásároltunk Suzuki Swift 1.0 Gl típusú gépkocsit. Szeretném megtudni, hogy a hátsó ablaktörlőt hogyan tudom működtetni.

Az autóm nem egy mai darab, 1984-es évjáratú 1,3-as benzines Fiat Uno, de korához képest nem futott túl sokat (140 ekm). A következő problémáim vannak vele: a bal első féltengely felől terhelésnél morgást-kopogást hallok, de csak egy meghatározott sebesség-tartományban (40 - 60 km/ó) és meghatározott kormány állás esetén (jobb kanyar, pl. a BAH csomóponti felüljárón, a Balaton felől érkezve). Teljesen kitekert kormánynál kipróbálva sem jobb, sem bal kanyarnál nem jelentkezik a zaj. Féltengely?

Nagy valószínűséggel kezdődő kerékcsapágy probléma (ha morgó a hang). Ha féltengely, az kattogó hang, kanyarban, alászedéskor, húzatva.

A másik: elég ritkán és rendszertelenül használom az autót, leállítás után két nappal még aránylag jól indítható (2. - 3. próbálkozás szívató nélkül, pumpálva), de kb. egy hetes állás esetén 5 - 6 indítás szükséges. Télen ez elég rizikós lesz. Szűrő van az AC pumpa előtt, látom benne az üzemanyagot indítás előtt is. Visszaenged az AC pumpám (lyukas?)?

Nem lyukas, elképzelhető, hogy a szelep enged vissza. Illetve Unóknál probléma, hogy a porlasztóból kipárolog a benzin. Hosszú állásnál az AC pumpa visszaengedi a tankba a benzint, és újra fel kell termelnie, tehát hogy állás után nehezebben indul, alapvetően normális dolog, legalábbis egy öreg AC pumpánál. Érdemes kicserélni, mert az Unónál nem is drága, kb. 3000 ft. És mindjárt más.

A harmadik: időnként előfordul, hogy ha elveszem a gázról a lábam és mondjuk fékezek és kinyomom a kuplungot, a motor leáll. Az előfordulás gyakoribb hideg motor és nagyobb elektromos terhelés esetén. "Hozzáértő" már piszkálgatta, emelt az alapjáraton, de nem jelentős a javulás. Mi lehet a hiba? Dugulás?

Vagy az alapjárati rendszer dugulása okozza, vagy a zöldkártyás beállításnál túl alacsonyra állították az alapjárati CO értéket. A CO-csavar kis nyitásával orvosolható, de mindenképpen ki kell pucolni az alapjárati rendszert.

Van egy 98-as Honda Integra Type-R autom, melybe anno egy rejtett kapcsoló lett beszerelve kiegeszítő védelemként. Ez az üzemanyagszivattyút kapcsolja. Néha elfelejtem, hogy a kapcsoló milyen állásban van, és úgy indítok, hogy nem megy az üzemanyagszivattyú. Ilyenkor leáll a motor egy idő után, de ha újraindítom, néha beindulás után ugyanúgy leáll, mintha nem menne az üzemanyagszivattyú. Ilyenkor a motor leállása után egy mély morgásszerű hang fut végig a kipufogón, kicsit megrázva az autót is.
Kérdem én, mi ez, árt-e valaminek?

Igen, a katalizátor nem szereti az ilyen viccelődést. A rázkódást a kipufogón végigszaladó szúróláng okozza, az pedig hamar elégeti a kerámiabetétet. Azonkívül az üzemanyagszivattyúnak bekapcsolás után föl kell termelnie az üzemanyagnyomást és ki kell légtelenítenie a rendszert. Ez se tesz jót neki.

Most vásároltunk Suzuki Swift 1.0 GL típusú gépkocsit. Szeretném megtudni, hogy a hátsó ablaktörlőt hogyan tudom működtetni.

A magyar nyelvű használati utasításban benne van. De előbb győződjön meg róla, van-e az autón hátsó ablaktörlő.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.