Yaris, Astra, Daihatsu
Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.<
Kérdezném, hogy ez valami később kijövő hiba előjele, vagy csak túlbuzog bennem a paranoia?
Vissza kell vinni a műhelybe, valószínűleg állítani kell rajta, mert a a 4. fokozatban a váltórúd finoman hozzáér a váltózárhoz. Egyszerű állítás kérdése.
Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van
a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az
elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész,
egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt
extrém sokat.
Eddig semmi érdekes nincs a történetben, csak én naívan elvittem a járművet
a legközelebbi Opel márkaszervízbe ezzel a tünettel. Először valami EGR(?)
szelepet tisztítottak, majd kicseréltették velem a lambda-szondát. Ezek
után természetesen továbbra is bejelez a lámpa. A számítógép szerint
továbbra is azzal a EGR (vagy mi?) szeleppel van valami gond. Azóta több
mint két hetet(!) dolgoztak rajta a fiúk a márkaszervízben (3 EGR szelep
csere, kábeláthidalások, mindenféle tisztítás, központi vezérlőegység(!)
csere), de nem bírták behatárolni a problémát. Azt sem tudják megmondani,
hogy tényleg rossz valami, vagy csak a mérőrendszerben van valami kontakt
hiba.
Minden megoldás érdekel.
Javaslom, hogy egy komolyabb Opel márkaszervizt látogasson meg vele. Illetve, ahol eddig "tuningolták" az autót (gondolom, nem kevés pénzt hagyott ott), közölje velük, hogy egy komolyabb szervizbe viszi, és előzetesen egyeztesse velük, a javítás költségeiből ki hogyan részesedik.
Van egy daihatsu charmantom '83-as. Az a panaszom vele, hogy állandó sebességnél rángat. Néha meg- megrántja az autót, mintha kihagyna a motor.
Már átnéztem rajta a gyújtást, a karburátort, de semmi hibát nem tapasztaltam.
A másik problémám, ha "meghajtom" az autót, akkor az alapjárat felugrik kb (1500-1800) és csak nehezen áll vissza (legalább kell neki egy hét, úgy, hogy minden nap járok vele).
Kérlek adjatok valami tanácsot. Eddig egy szerelő sem bírt vele.
Mindenképpen karburátor, vagy karburátor-vezérlési probléma, illetve az alapjárat fölemelkedését okozhatja a szivatórendszer problémája. Vagy a termosztát olyan jellegű hibája, hogy nyitva marad, túl hamar nyit, és az autó túlhűl. A rángatást produkálhatja ez, illetve a gyújtórendszer hibája: gyertyakábel, rotor, csatlakozási hiba, túl nagy előgyújtás.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.