Anonim autó, Cinquecento Sporting, Sierra

2000.11.03. 11:20

Ford Sierra 2.0i 1992: egyenetlen alapjárat, kiszámíthatatlanul ingadozik néha, sőt le is állhat, aztán ez el is múlik. Reggel indítás után is hajlamos leállni, aztán második indítás után már el lehet az autóval indulni. A gyújtás most lett beállíttatva, elvileg az alapjárat is.

Tisztelt Autódoktor,

Igazán megörültem, amikor megpillantottam ezt a lehetőséget. Eddig az autóm kifogástalan állapotban működött. De most, ha beinditom, a fordulatszám igen magas - nem a beindítás utáni átlagos, hanem még annál is magasabb - és utána nem megy vissza, csak kb. 1000-1100-re. DE!!! Ha lassítok egy keresztezőúdésnél és kinyomom a kuplungot, a motor ismét felbőg, 2000, olykor 3000-es fordulatszámon, majd pár másodperc elteltével ismét szépen, lassan, egyenletesen visszaáll 1000-1100-ra. Egy bizonyos üzemi hőmérséklet elérése után kigyullad a "CHECK ENGINE" lámpácska.
Tanácsát előre is köszönöm. Az Úr áldja önöket!

Szükség lenne a gépkocsi típusára, a motor típusára, hengerűrtartalmára, évjáratára. Ezen adatok birtokában szívesen adnánk tanácsot. Addig is az ég áldja!


Van 97-es cinquecento sportingom. A következő a problémám: A kocsiból folyik a benzin a tanksapkánál (a szellőzőszelepen keresztül szerintem), de nem csak akkor, ha tele a tank. Talán valami szellőzési probléma lehet? Utoljára amikor teletankoltam (nem színültig), pár kilométer után bugyogott ki a benzin a tanksapkánál (olyan volt, mintha pár literrel több benzin lett volna benne).

Igen, nagy valószínűséggel a tank szellőzőcsövét a sár, vagy a szakszerűtlenül végzett alvázvédelem eldugította, illetve ha ezen a tájon sérült volt a karosszéria, a szakszerűtlen javítás következménye is lehet. Mindenképpen a tank szellőzőcsövének dugulására tippelek.


Ford Sierra 2.0i 1992: egyenetlen alapjárat, kiszámíthatatlanul ingadozik néha, sőt le is állhat, aztán ez el is múlik. Reggel indítás után is hajlamos leállni, aztán második indítás után már el lehet az autóval indulni. A gyújtás most lett beállíttatva, elvileg az alapjárat is.

Ennek a típusnak a légmennyiségmérője a légszűrőházban van elhelyezve. Egy elektromos sorcsatlakozó is megy rá. Ennek a csappantyúja elkopik, nem javítható, csak a légmennyiségmérő cseréjével. Típusgyengeségről van szó. Amennyiben bontott alkatrésszel pótolja, két dologra kell figyelni. A légmennyiségmérőn található kódszám minden számjegye azonos legyen az eredetivel, valamint a bontó, ahonnan az alkatrész származik, vállaljon az alkatrészre néhány nap beszerelési garanciát. Ez annyit tesz, hogy ha három napon belül ezzel az alkatréásszel is hiba jelentkezik, visszacserélik. Az új légmennyiségmérő ára vetekszik az aranyéval.
Viszont a bontott lehet, hogy 3-4 évig is hibátlanul működik.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.