Vectra, Suzuki, Ismeretlen

2000.11.06. 13:22

Van egy Suzuki Swift 1.3 GLX tipusú 93-as évjáratú autóm, és vontattam vele egy a megengedettnél nehezebb autót amitől a kuplungom kicsit "megégett" és azóta eléggé fent fog.

Tiszteletem!

Nekem is van egy problémám, mégpedig a következő:
Opel Vectra GT 2.0i, 1992
Hidegben/melegben tökéletesen indul, akár hosszabb állás után is. Melegben viszont, ha már üzemmeleg a motor, akkor leállítás után történő újraindítás után nincs alapjárat. Gázpedállal meg tudom tartani és veszi is rendesen a fordulatot, de gáz nélkül leáll a motor. 1-5 perc után a jelenség magától megszűnik és nem is jelentkezik többet. Ha ez után leállítom a motort és újra beindítom, akkor megint jelentkezik. A külső hőmérséklet kissé befolyásolja a mértékét, hidegben nem mindig, melegben gyakrabban előfordul.

Feltétlenül szakszervizben méresse meg TEC műszerrel, mely az összes létező, és a computer által tárolt elektromos hibát kiírja. Ezeknél az autóknál ez a legegyszerűbb hibakeresési mód. Egy ilyen TEC műszeres kivizsgálás általában 2-2 és fél ezer forint, tehát nem is vészesen drága.


Kedves Doktor Úr

Van egy Suzuki Swift 1.3 GLX tipusú 93-as évjáratú autóm, és vontattam vele egy a megengedettnél nehezebb autót amitől a kuplungom kicsit "megégett" és azóta eléggé fent fog, én tisztában vagyok a probléma lényegével is és a kérdésem csak az lenne, hogy tudok-e rajta valamennyit állítani, hogy lent fogjon amennyire csak lehet.

Igen, lehet, a kuplungbowdennél van az állítási lehetőség.


Két apró problémám lenne.
1. Valami zörög, csörög a motor tájékán. csak akkor szűnik meg, ha a kuplungot benyomom. Az egyik ismerösöm azt mondja, hogy az ún. kinyomócsapággyal van probléma.

Tudni kéne, milyen típusú az autó. De nem kinyomócsapágy, mert az akkor zörög, amikor a kuplung kinyomott állapotban van. Ez a sebváltóban a nyelestengely-csapágy hibája, a legtöbb típusnál három, bizonyos típusoknál két helyen van csapágyazva. Az egyik csapágy a főtengely végében, ez némelyik típusnál nincs, a másik a kinyomócsapágy vezetőhüvelye alatt a sebességváltóban. A harmadig a bordástengellyel van összecsapágyazva a sebességváltóban. Ellenőrizzük a sebváltó olajszintjét. Ha ez rendben van, csak a sebességváltó le -és szétszedésével orvosolható a probléma.

2. A fűtést nem érzem kielégítőnek. Még kb 15 km megtétele után is csupán langyos levegő szállingózik az utastérbe.

Ehhez tényleg tudni kéne, milyen autóról van szó, típus, évjárat.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.