Golf III, BMW E 30, Audi Coupe
Mai szentenciánk: a fék, a kormánymű és a felfüggesztések legkisebb bizonytalansága illetve hibája esetén a hiba okának tisztázásáig semmiképpen ne közlekedjen az autóval, míg a hibát meg nem állapítják. Pénzt ugyan kereshet másik autóra, de az egészség és a mások élete ennél sokkal nagyobb kincs.
Nagy valószínűséggel vagy a főfékhenger második köre (a hátsó fékeket üzemeltető kör), vagy a hátsó kerékfék munkahengerek valamelyike szivárog. Ha szétszedik, meg lehet látni, hol a hiba, illetve okozhatja még a problémát a nagyon kopott első fékbetét is. Mindenképpen azt javaslom, ne házilag javítsa, a fék az autó legfontosabb biztonsági berendezése, hanem megfelelő felkészültséggel végeztesse el a hibamegállapítást és a javítást. A fék, a kormánymű és a felfüggesztések legkisebb bizonytalansága illetve hibája esetén a hiba okának tisztázásáig semmiképpen ne közlekedjen az autóval, míg a hibát meg nem állapítják. Pénzt ugyan kereshet másik autóra, de az egészség és a mások élete ennél sokkal nagyobb kincs.
Van egy 316-os 1,8-as karburátoros, 1986-os évjáratú E30 as BMW-m.
Szelepállításra vittem, mert (fõleg melegen) eléggé kopogó hangot adott
a motorja.
A szerelõ azt mondta, nem tudja már beállítani, mert a szelephimbák
és a himbatartó rudak meg vannak kopva. Felvázolta a gyári árakat (80
himba, 20 tengely+vezérműtengely), amitõl kis híján hanyatt estem.
Egyik kérdésem, hogy megoldható-e a fentiek cseréje bontott
Alkatrészekkel?
Második kérdésem, hogy ez a hiba befolyásolhatja-e a motor egyenletes
járását, vagy ezért a karburátort kell egyértelműen hibáztatnom, ugyanis
néha tökéletesen egyenletesen jár, ilyenkor a motor sem kopog, de amikor
kopog, akkor egyenetlenül is jár.
Mindenképpen javításra szorul, ha kopottak ezek az alkatrészek. Bontóból is ki lehet fogni jó minőségű, kevesebbet használt alkatrészt, csak nehezen. A motor alacsony tartományban történő egyenletes működése kis mértékű vezérműtengely-kopás esetén nem befolyásoló tényező, az egyenletes működés nem változik, mindenesetre amikor a vezérműtengely alkatrészeit cserélik, tisztíttassa ki a porlasztót is. Egy ekkora javítással vele jár a motor beállítása.
A következő problémám lenne:
1986-os Audi Coupe 2.2 K-Jetronic befecskendező rendszerrel. A
múltban is már előfordult, hogy menet közben leállt - minden előjel
nélkül. Ilyenkor _mindig_ csak a második indítózásra indult el. Az elsőre
is beindult, de kb. 2-3 másodperc után azonnal le is állt. :(( Egy ideje
nem csinálta, de a múlt héten egy budapesti út alkalmából a dugóban
araszolva ismét elkezdte. Két-három percenként leállt. A vízhőmérséklet
nem emelkedett drasztikusan, a ventillátor elindult/leállt, úgy, ahogy
szokott. Lehet, hogy köze van hozzá, de egyszer egy ilyen leállás után a
tanksapkát lecsavarva kilöttyent a benzin, annak ellenére, hogy kb. 40-50 L
volt csak a 70 literes tankban...
Egyelőre nem tudott senki megnyugtató magyarázatot adni, hogy mi is lehet a titokzatos leállások mögött. (jó gyertyák, új elosztófedél, rotor, új zöldkártya/beállítás, befecskendező tisztítás)
Ha esetleg valami ötlete lenne, kipróbálnám.
Elektromos hiba okozza. Lehet gyújtáskapcsoló betét, lehet valamilyíen vezeték kontakthiba, az üzemanyagpumpát működtető kapcsolórelé hibája, illetve nem zárható ki az elektromos üzemanyagpumpa kezdődő hibája: megszorul, vagy elejti az üzemanyagnyomást a kritikus szint alá.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.