Omega, Uno, Astra, téli gumi

2000.11.20. 11:43

Van egy 1990-es Opel Omegám (2.0i) Az alapjárattal és az ABS-sel van gondom. Az alapjárati fordulatszám össze-vissza változik. Néha kicsit magas, néha olyan alacsony, hogy leáll. Az ABS is hol működik, hol nem.

Kedves Doktor Úr!

Van egy 1990-es Opel Omegám (2.0i) Az alapjárattal és az ABS-sel van gondom. Az alapjárati fordulatszám össze-vissza változik. Néha kicsit magas, néha olyan alacsony, hogy leáll. Az ABS is hol működik, hol nem. Bár az utóbbi időben nem megy. Hozzáteszem, hogy a fogaskerekeket is megtisztítottam, de ez sem segített az ABS-en. Mi lehet a baj mindkét esetben?
Segítségét előre köszönöm.

Üdv: Szijártó György

Első lépcsőben meg kell nézni, melyik az a kerék, amelyik fékezéskor blokkol. Ez a legegyszerűbben salakos, vagy homokos úton tudja megnézni. Ha egyik sem blokkol, az ABS jeladóknak a motortérben, a hátsóknak pedig a karosszéria alatt van a jeladó csatlakozója. Érzékeny ellenállásmérővel meg kell mérni, hogy melyiknek tér el a többitől az ellenállása: valószínűleg az a jeladó a hibás. Amennyiben így nem tudja kiszúrni a problémát, olyan szervizhez kell fordulni, ahol kimondottan ABS-szel foglalkoznak - sajnos nem olcsó mulatság. Az alapjárattal kapcsolatban javaslom, TEC műszerrel felszerelt szervizhez forduljon.


Nekem van egy 1994-es Fiat Unóm, a hiba az, hogy miután bemelegszik az autó, néha az alapjárata nagyon leesik a leállás határára, sőt néha le is áll a motor, újraindítás után pedig megint normális az alapjárat.
Köszönettel:
Glüxk tamás

Sokat segítene, ha megírná, hány köbcentis a motor, milyen injektorral.


Tisztelt Doktor úr!

Egy 1993-as Opel Astrám van. 1,6 hengerenkénti befecskendezésű 8 szelepes svájci modell, itthon még nem futott. Mind hideg, mind meleg motornál hallható enyhe csattogó szelephang, mely a fordulatszám növelése mellett sem múlik el, valamint az átlagosnál nagyobb a kartergáz. A motorolaj cserélve. Az autó 128 000 km-t futott, és kitűnő állapotúnak tűnik. Utalhatnak ezek a jelek komoly problémára?

A vezérművet kellene megbontani. Ellenőrizni a vezérműtengely és a himbák állapotát. Valamint a hidraulikus szelepállító elemeket kiszedni, elmosni, kitisztítani. Az erős kartergáz azonban mindenképpen a dugattyúgyűrűk kopására vezethető vissza. Tehát valószínűsíthető, hogy amennyiben a km számláló állása korrekt, ,,nehéz gyermekkora volt". Erőltetett üzemben használták, jól meghajtották. Svájcban amúgy sem divat az autó bemelegítése: beindítják és rögtön elindulnak az autóval. Ez még rendben van, de ott egyből heggyel kezdődik az út.


Tisztelt Autódoktor!

Van egy 1.4-es vállalati Astrám. A kocsi minden 15 ezres szervizen volt, stb. A kérdés a téli gumit most rakták fel, lehet-e a téli gumitól fogyasztás növekedés 1-1,5 liter?
Köszönettel: Czirok Péter

Amennyiben a téli gumit nem fújja keményre, akár ennyi is lehet. De mindenképpen egy liter körüli fogyasztásemelkedést jelent, mert nagyobb a durva mintázat, a kemény anyag gördülési ellenállása.