Polo, Torkos SAAB, Renault kormánymű
Egy éve kormányművet cseréltek benne, mert állítólag szivárgott belőle az olaj, azóta minden induláskor, vagy menet közben motorféknél elöl egy elég hangos kattanás hallható. Többször visszavittem a szervizbe, ahol javították, de nem jöttek rá, mi lehet a hiba oka.
Előre is köszönöm tanácsait.
Nem írta, injektoros vagy porlasztós-e a bútor. Mindenképpen szükséges lenne, hogy tudjam.
Renault Megane Classic 1.4 1998-as. Egy éve kormányművet cseréltek benne, mert állítólag szivárgott belőle az olaj, azóta minden induláskor, vagy menet közben motorféknél elöl egy elég hangos kattanás hallható. Többször visszavittem a szervizbe, ahol javították, de nem jöttek rá, mi lehet a hiba oka. Meghúztak néhány csavart és valóban meg is szűnt a kattogás, de csak egy-két napra, utána megint kattogni kezd. Az azért mégsem megoldás, hogy minden másnap szervizbe kelljen vinni a kocsit.
Igen. Kicsit körülményes a Renault szerviz, sajnos. Javaslom hogy próbáljon meg egy másik márkaszervizt, mivel kétéves autóról van szó. Előtte azonban látogassa meg a kormányművet kicserélő szervizt, és kérdezze meg, mit szólnának, ha egy másik szervizben javíttatná az autóját, amire a kormány javítása óta állandóan panasz van. Érdeklődje meg, hogy elfogadják-e a másik szerviz szakvéleményét, vagy kérjen műszaki szakértőtől szakvéleményt, a kopogás okának tisztázása végett.
És amennyiben a kormánymű cseréjével összefügg az ok, vállalja-e a szerviz az ön kártalanítását. A Mozaik utcai KPM-ben adnak önnek felvilágosítást, hogy adott esetben hol kérhet műszaki szakértőt, aki ki is megy a javítást végző műhelybe, meg is hívja a szemlére a javítást végző szerviz képviselőjét, segít a hiba okának korrekt feltárásában, viszonylag szerény hivatalos díjazásért. Néhány éve 2800 Ft volt. És segít a hiba feltárása után az egyesség létrejöttében, hogy senkit ne érjen veszteség. Kulturált és korrekt emberek vannak ilyen helyekre vezényelve.
A problémám a következő:
A TORKOS SAAB 900i 81' évjáratú autómban a 3 fokozatú Borg-Warner típusú
automata-sebességváltó engedi az olajat csepegés formájában.
Nem illesztésnél csepeg, hanem a váltóbox alján lévő lyukban összegyűlik és
lecsepeg.A furat kb. 5-8mm átmérőjű lehet.A váltó ettől eltekintve kitűnően
működik és az olajszint sem csökken vészesen. Jelenleg a min-max érték háromnegyedénél van. Nem tudom, hogy számít-e de egyszer csúnyán odavertem az alját egy padka lehajtójánál, és úgy éreztem, hogy az ütés a váltókar alatt lehetett.
Ez a lyuk gyárinak tűnik, ezért idegesítő a probléma. Az egyik SAAB szerelő
azt mondta, hogy a regulátor ment szét a váltómban és
túlnyomás miatt csepeg, a lyuk pedig egy szuszogó furat. A segítségét
kérem, hogy ez az állítás mennyiben takarhatja a valóságot?
Az a baj, hogy sokan félnek hozzányúlni a váltóhoz, mert nem egy egyszerű
darab és nem szívesen engednék hozzányúlni olyat aki nem ért hozzá.
Továbbá érdeklődnék, ha úgy adódik tudna-e érdemben foglalkozni ezzel a
típusú váltóval és a problémával? Segítségét előre is köszönöm.
Igen, valóban, ha felütötte, az automata vátó olajteknője lebontásra szorul. És néhány dolgot ellenőrizni kell a váltó mechanikus részében. Elképzelhető, hogy sérült a regulátor, de igazán sok esélyt nem látok rá, mert az a váltó működését is befolyásolná. Amennyiben megkeres telefonon, szívesen foglalkozom problémájával.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.