Punto, Taunus, szutyok, Lusti
A másik dolog meg, amiatt írok, hogy a bal ajtó élesen csipog. Olyan hangot ad, mint amikor az üveghez fém ér hozzá. Levettem az ajtókárpitot, de akkor láttam, hogy nem lehet hozzá férni. Az egyik barátomnak volt Fiat Bravaja és annak is ugyanúgy csipogott az ajtaja.
A másik dolog meg, amiatt írok, hogy a bal ajtó élesen csipog. Olyan hangot ad, mint amikor az üveghez fém ér hozzá. Levettem az ajtókárpitot, de akkor láttam, hogy nem lehet hozzá férni. Az egyik barátomnak volt Fiat Bravaja és annak is ugyanúgy csipogott az ajtaja. Mit lehetne csinálni vele?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Pál Tamás
Az első kérdésre a válasz: bármelyik autóklubot, vagy lengéscsillapítót vizsgáló szervizt meglátogatja, bemérik a lengéscsillapítóját. Ez a tompa kopogás feltételezhetően a hátsó lengéscsillapítónak valamelyik támgumija kezd kiverődni. Vagy a hátsó futóműben valamelyik stabilizátor. Bármelyik lelkiismeretes szerelő 3 pillanat alatt megmondja, csak alá kell menni az autónak, és megvizsgálni.
A csikorgó/csipogó hang az ajtónál : amennyiben nyitás és csukás közben hallatszik, valószínűsíthetően az ajtó túlnyitásgátló szerkezet kenetlenségéből fakad. Ezt nyitott állapotban a két ajtózsanér között félúton, a rövid ajtóoszlop táján keresse. Egyszerű zsírzással és néhányszori nyitással-csukással megszüntethető a hiba. Amennyiben menet közben hallja ezt a hangot, látogasson meg egy autószerelőt vagy karosszérialakatost, aki tudja, hogyan kell az ajtót szétszedni, ellenkező esetben több kárt okoz, mint hasznot.
Tisztelt Doki,
Taunus OHC 1978, karburátoros. A probléma kopogás formájában jelentkezik. A szelephimba elkopik és nagyon hangos kopogást okoz. Tavaly kicseréltettem az egész szettet és helyreállt a dolog, viszont most újra kezdődik. Mi lehet a probléma? Az olajzórúd is új, a tengely is, a himbák is. Talán az olajnyomás nem elég neki?
Epedve várom válaszát!
Zsoldos Péter
Először is tudni kéne, hogy amikor himbákat cserélték, bontott, vagy új alkatrész lett-e beépítve. És hogy azóta hányszor és milyen időközönként volt szelepállítva, illetve mennyit ment az autó.
Jelen alkatrészek cseréje után amennyiben minden rendben van, két-három alkalommal viszonylag sűrűbben kell szelephézagot állítani. Ennek oka, hogy a vezérműtengely és a himbák beépítés után, üzem közben ,,összekopnak". Ez kb. 3000-4000 km, ezután a szelephézag szakszerűen, pontosan van beállítva, már 10-15 ezer kilométerenként is elég szelephézagot állítani.
Azonban szükséges, hogy a motort a gyár által előírt megfelelő minőségű olajjal járassuk, és azt a megfelelő időközönként cseréjük is ki. Vezérműtengely csere után, amikor öszejáródott, a szelepállításkor illik az olajat és az olajszűrőt is kicserélni. Valamint a cserekor ellenőrizni, hogy a hengerfejbe megfelelő mennyiségű és minőségű olaj kerül-e föl. Ez végülis a javítást végző szerelő lelkiismeretességén múlik. Hasonló jellegű munkáknál én például mindig visszarendelem az autó revízióra, és előre közlöm a tulajdonossal a várható tüneteket.
Helló doki!
Egyszer csak menetközben kezdem érezni, hogy nyomom a gázt, de a motor kezd
erőtlenné válni. Még kb. 50 km volt hazáig, mire megérkeztem 80-nál többel
nem ment a 2.0 Opelem, motor dadogva szenvedtem végig.
Reggel kikaptam a gyertyákat, ennyi elvárható egy mezei polgártól is, szóval
kiveszem és csak nézek mint borjú az újkapura, mert az elektródákon zöld
trutyi van. Kicseréltem a gyertyákat és nagyjából rendbe jöttek a dolgok.
Na most ahány szerelő annyi vélemény, de a legtöbb pontot a vizes benzin
kapta. Amiben lehet igazság, mert visszaemlékezve útközben tankoltam, és a
kút után 30-40 km-re kezdődött a gyengülés.
Véleményed szerint mitől lehetett mind a négy gyertya elektródáján vastag
zöld trutyi?
Üdv:
lusti
A víz nem ég. Ettől általában hasra szokott esni az autó. Végleg. Valamilyen turmixolt, rossz minőségű üzemanyag került a tankba, ezt a szutykosabb kutaknál toluol, mosóbenzin és egyéb alternatív tüzelőanyagok alkalmazásával szokták elérni. Valószínűsíthetően ezek valamelyikének elegyét kaptad a tankba, benzinárban.
Javaslom, hogy valamilyen normálisabb kúton, pl Shell V-PowerraL tankold tele az autót, ezzel hígítani lehet a szutyokhányadosán, és tegyél a tankba egy benzin üzemanyagtisztító rendszeradalékot. Ilyet majdnem minden nagyobb benzinkútnál lehet kapni, pl, STP, WYNN'S, Jet Go, Gold Eagle, Tro-tec, és egyéb fedőnevek alatt. Mire a benzint eljárod, egész szépen rendbe fog jönni az autód.
Ha nem vagy lusti, javaslom a gyertyahézagok 0.9-1 mm-re történő emelését, addig, amíg tűzbiztos üzemanyag el nem fogy a tankból.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.