T 4 dízel, gumijavító kit, bégető Micra
Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget.
Volna egy 1.9-es szívó dízel T4-es ami hosszabb állás után /1hónap/ a
következőket produkálja:
Az autó azelőtt tökéletesen üzemelt ellenben most melegen csak hosszabb
unszolásra akar beindulni ami a mostani hidegebb időkben kicsit
megerőltetőleg hat az aksira. Én így elsőre a gázolaj szűrőre gondoltam a kapható gázolaj minőségének következményeként.
Az autóban egyébként egész új porlasztócsúcsok /20ekm/ vannak a kompresszió
egy hengerben sántít egy kicsit. Ismét elkezdtem rendszeresen használni az autót hátha néhány tank gázolaj után minden helyreáll. Eddig még minden a régiben.
köszönöm
Country
Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget. Ez kimutatja azt is, hogy a dugattyú mellett szívó -vagy kipufogó szelep mellett veszik el a kompresszió. Gyaníthatólag a motor állapota megközelíti a hidegindulási határértéket, ennek következtében hideginduláskor, amikor az izzító gyertyák rásegítenek, beindul a motor, melegen azonban, amikor a hőérzékelő izzítógyertya működése nélkül is engedélyezi az indítást, a motor már csak nehezen kap életre. A 100 %-os diagnózishoz közelebbi vizsgálatra lenne szükség. Az egy hónapos állás annyiban dominál, hogy közben 15 hónapot csökkent a hőmérséklet. Ami önmagában véve is komoly nehézséget okoz a motoroknak.
Tisztelt Autódoktor!
Az Autóklub valamelyik újságában olvastam arról, hogy egyre több
luxusautóhoz nem pótkereket, hanem egy javító-KIT-et adnak.
Ilyet nem láttam sehol, de egy SPRAY-t sikerült beszereznem.
A ráírt kezelési útmutató alapján, használható tömlős, és tömlő nélküli
abroncsokhoz is.
Kérdésem az lenne, hogy Önnek van-e tapasztalata ezzel kapcsolatban.
(Biciklin letesztelve működik. Fekete habot nyom a gumiba, és az eltömi a
lukakat.)
Köszönettel://Meister
Ez olyan, mint a motornál a ,,hideggenerál" címszó alatt kapható különböző olajadalékok, melyek a használati utasítás szerint megszüntetik az olajfogyasztást, csökkentik az üzemanyagfogyasztást és növelik a teljesítményt. Ezek a teflonos csodaszerek sem száz százalékosak, úgy ez a hab is valóban megszünteti a lukat, ezzel együtt a kerék levegőveszteségét, de egyrészt rontja a kerék centírozottságát, másrészt komoly gumijavító szakemberektől tudom, a gumi belső felületén olyan réteget hoznak létre, amely ezután gátolja a gumi további javítását. Kinek a pap, kinek a papné.
Már fordultam önhöz azzal a panasszal, hogy hidegindításkor nyekergő hangot
hallat az automata Micrám, amit a nyáron vásároltam. Azóta volt szervizben
és kiderült, hogy a váltóban gyárilag kevés volt az olaj és a szerelők
szerint az okozta a tüneteket - de azért az indítómotor bendixét is
megzsírozták, bár az indítómotort nem cserélték ki. A szerviz udvarában
reggel hidegen indítva a tünetek valóban nem jelentkeztek, azonban már a
következő naptól igen. Most teljesen tanácstalan vagyok, mert félek, hogy ha
nem járok utána, az autó hosszú távon komoly károsodást szenved. Tud valamit
tanácsolni?
Előre is köszönöm.
Hallani kéne a hang jellegét. Amikor beindítja a motort, a slusszkulcs elengedése után ha csökkenő intenzitású, furcsa, bégetésszerű hangot hall, akkor ez az önindítóban lévő fékezőgyűrű hangja, mely általában a bendix-szel van összeépítve. Ez nem tart tovább egy-másfél másodpercnél. Amennyiben indítás után jelentkezik kicsit tovább, és gázadásra intenzívebb, szabályszerű nyikorgó hangot hall, és a lámpák felkapcsolásával még intenzívebbé válik, lehet az ékszíj csúszása, amelyet okozhat az ékszíj lazasága vagy a tárcsákon futó felületének kopottsága. Vagy mind a kettő. Az előbbi hibajelenség az indítómotor szétszedésével az utóbbi ékszíjfeszítéssel illetve cserével javítható. Amennyiben nem tudja egyértelműen elválasztani a két különböző hangot, keressen meg.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.