T 4 dízel, gumijavító kit, bégető Micra

2000.12.12. 17:50

Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget.

Kedves Doki

Volna egy 1.9-es szívó dízel T4-es ami hosszabb állás után /1hónap/ a következőket produkálja:
Az autó azelőtt tökéletesen üzemelt ellenben most melegen csak hosszabb unszolásra akar beindulni ami a mostani hidegebb időkben kicsit megerőltetőleg hat az aksira. Én így elsőre a gázolaj szűrőre gondoltam a kapható gázolaj minőségének következményeként.
Az autóban egyébként egész új porlasztócsúcsok /20ekm/ vannak a kompresszió egy hengerben sántít egy kicsit. Ismét elkezdtem rendszeresen használni az autót hátha néhány tank gázolaj után minden helyreáll. Eddig még minden a régiben.

köszönöm

Country

Nem a kompresszió a lényeg, hanem a motor vesztesége, amit álló motornál mérünk. Sűrített levegővel töltjük fel az égésteret, a főtengely meg van támasztva, hogy ne forduljon el, és adott időegység alatt az elszivárgó levegő mennyiségének százalékos aránya adja a veszteséget. Ez kimutatja azt is, hogy a dugattyú mellett szívó -vagy kipufogó szelep mellett veszik el a kompresszió. Gyaníthatólag a motor állapota megközelíti a hidegindulási határértéket, ennek következtében hideginduláskor, amikor az izzító gyertyák rásegítenek, beindul a motor, melegen azonban, amikor a hőérzékelő izzítógyertya működése nélkül is engedélyezi az indítást, a motor már csak nehezen kap életre. A 100 %-os diagnózishoz közelebbi vizsgálatra lenne szükség. Az egy hónapos állás annyiban dominál, hogy közben 15 hónapot csökkent a hőmérséklet. Ami önmagában véve is komoly nehézséget okoz a motoroknak.


Tisztelt Autódoktor!

Az Autóklub valamelyik újságában olvastam arról, hogy egyre több luxusautóhoz nem pótkereket, hanem egy javító-KIT-et adnak. Ilyet nem láttam sehol, de egy SPRAY-t sikerült beszereznem. A ráírt kezelési útmutató alapján, használható tömlős, és tömlő nélküli abroncsokhoz is.
Kérdésem az lenne, hogy Önnek van-e tapasztalata ezzel kapcsolatban. (Biciklin letesztelve működik. Fekete habot nyom a gumiba, és az eltömi a lukakat.)
Köszönettel://Meister

Ez olyan, mint a motornál a ,,hideggenerál" címszó alatt kapható különböző olajadalékok, melyek a használati utasítás szerint megszüntetik az olajfogyasztást, csökkentik az üzemanyagfogyasztást és növelik a teljesítményt. Ezek a teflonos csodaszerek sem száz százalékosak, úgy ez a hab is valóban megszünteti a lukat, ezzel együtt a kerék levegőveszteségét, de egyrészt rontja a kerék centírozottságát, másrészt komoly gumijavító szakemberektől tudom, a gumi belső felületén olyan réteget hoznak létre, amely ezután gátolja a gumi további javítását. Kinek a pap, kinek a papné.


Már fordultam önhöz azzal a panasszal, hogy hidegindításkor nyekergő hangot hallat az automata Micrám, amit a nyáron vásároltam. Azóta volt szervizben és kiderült, hogy a váltóban gyárilag kevés volt az olaj és a szerelők szerint az okozta a tüneteket - de azért az indítómotor bendixét is megzsírozták, bár az indítómotort nem cserélték ki. A szerviz udvarában reggel hidegen indítva a tünetek valóban nem jelentkeztek, azonban már a következő naptól igen. Most teljesen tanácstalan vagyok, mert félek, hogy ha nem járok utána, az autó hosszú távon komoly károsodást szenved. Tud valamit tanácsolni?
Előre is köszönöm.

Hallani kéne a hang jellegét. Amikor beindítja a motort, a slusszkulcs elengedése után ha csökkenő intenzitású, furcsa, bégetésszerű hangot hall, akkor ez az önindítóban lévő fékezőgyűrű hangja, mely általában a bendix-szel van összeépítve. Ez nem tart tovább egy-másfél másodpercnél. Amennyiben indítás után jelentkezik kicsit tovább, és gázadásra intenzívebb, szabályszerű nyikorgó hangot hall, és a lámpák felkapcsolásával még intenzívebbé válik, lehet az ékszíj csúszása, amelyet okozhat az ékszíj lazasága vagy a tárcsákon futó felületének kopottsága. Vagy mind a kettő. Az előbbi hibajelenség az indítómotor szétszedésével az utóbbi ékszíjfeszítéssel illetve cserével javítható. Amennyiben nem tudja egyértelműen elválasztani a két különböző hangot, keressen meg.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.