Punto, Kadett S, Golf III

2000.12.13. 13:25

Egyszer sem hagyott ott az út szélén, nagyon megbízhatóan működik. Én viszont kiütöttem őt tavaly ősszel (most egy éve). Elnéztem egy jobbkezes utcát, és csúnyán nekem jöttek. Pont telibe kapta az érkező autó a kereket. Az index nem tört ki, az első ajtót nem kellett cserélni.

Kedves Autódoktor!

Van egy 96-os Punto 60SX-em. 80e km van benne. Az egyik gond, hogy kicsit fogyasztja az olajat.1000km/1-1,5dl. Ennek egy része a szelephézag állítás után hibásan visszatett szelepfedél tömítés mellett távozik a motorból. Egy előző válasza alapján én is meg akarok próbálkozni a teljes olajcserével, mivel nem tudom milyen olaj van benne és szeretnék hozzá adni olajfogyasztást csökkentő adalékot. Jó lenne ha adna tanácsot, hogy pontosan milyen olajat és adalékot javasol. Nem tudom, hogy résszintetikus vagy szintetikus olajat vegyek-e, esetleg ásványi olajat. A másik gond: néhány hete raktam fel a téli gumikat és azóta furcsa hangot hallok a sebváltó-kuplung felől és az első hajtómű felől.

kb 75-80-as tempónál motorfék üzemben gyenge surlódó hang jön az első hajtómű felől. 1-es és 2-es fokozatban kis fordulatról gyorsításkor néha gyenge kattogás jön a sebváltó felől.A hangok egyébként nagyon enyhék.

Előre is köszönöm válaszát
Péter

A téli gumikkal kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy száraz úton, de még nedves felületen is furcsa, morgó-búgó hangot adnak, hasonlót, mint a kerékcsapágyak. Az enyhe kattogással kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, mert azt hallanom kéne. De mindenképpen javaslom, hogy a sebességváltó olajszintjét ellenőrizze.
A motor olajfogyasztásával kapcsolatosan megjegyezném, hogy az olaszok ha valamit, motort azért tudnak gyártani, ezt fájdalom, de el kell ismernünk. Ennél a futásteljesítménynél, ha ez tényleg a valóságnak megfelelő adat, nem szokott olajfogyasztás jelentkezni. Valószínűnek tartom, hogy az elveszett olajmennyiség a szelepfedél tömítés rossz zárásának köszönhető.
A szelepfedél tömítését mindenképpen cseréljék ki, az olajfogyasztás csökkentő adalékot javaslom, jó minőségű, de ásványi olajhoz keverje. Adalékból javaslom Az STP, vagy a WYNN'S Super Charge-ot, nekünk ezek váltak be a legjobban. Motorolajból pedig bármilyen, jó minőségű 10 W 40-es ásványit. Olajcsere után először melegítse be a motort úgy, hogy motorolajjal csak az alsó nívóig töltse, utána öntse bele az adalékot, egészítse ki az olajmennyiséget úgy, hogy a maximumon legyen, majd 10-15 perci egy helyben járassa a motort alapjáraton. Utána, ha lehetősége van rá, 30-40 km-t országúton menjen vele. A hatása szinte azonnal érződik, de 5-600 km megtétele után látványosan. További sok sikert ehhez a modellhez, a kattogással kapcsolatban még felhívnám a figyelmét arra, hogy ennél a modellnél az alsó lengőkarok (gömbfejek, stabilizátor, szilentek) nem igazán szeretik a magyar utak adottságait, ennek megfelelően javaslom, valahol ellenőriztesse az állapotukat, de mindenképpen úgy, hogy szereljék ki az alsó lengőkart.


Szia Doki!

Van egy 86-os Opel Kadett 1.6S (svájci változat, 90LE volt fénykorában). Nagyon jól megy, az elmúlt két évben 70e Km-t hajtottam bele, Pesten és vidéken. Egyszer sem hagyott ott az út szélén, nagyon megbízhatóan működik. Én viszont kiütöttem őt tavaly ősszel (most egy éve). Elnéztem egy jobbkezes utcát, és csúnyán nekem jöttek. Pont telibe kapta az érkező autó a kereket. Az index nem tört ki, az első ajtót nem kellett cserélni. Pont a kereket kapta telibe. Megcsinálták, sok-sok pénzért, de azóta van egy kis gondom vele.
Az autó balra húz, eszi a bal oldali gumit. (ez a kisebbik gond). A futóművet már beállították. Ha leterhelődik a jobb eleje (erősebb bal kanyar) furcsa kattogó hang jön előröl (olyan mintha a futóműből jönne).
Megmutattam az autószerelőmnek, aki hallás nélkül mondta hogy valószínűleg féltengelyes. Beült mellém, megmutattam mit csinál, és erre a hangra nagyot nézett, és azt mondta hogy akkor apró darabokra szedi a futóművet. Megtörtént. Kimérték. (0.5mm -el hátrafelé áll a jobb első futómű) de javítani nem tudták. A hang megmaradt. Ez a hang egy fémes kopogó hang, ami gyors ütemben kopog. De csak terhelt állapotban!
Kicserélték a toronycsapágyat, ekkor a hang simult, de nem szűnt meg. Azóta újra erősödik a hang, és nem tudnak vele mit kezdeni.
Gondolom a két probléma egy gyökérről fakad. Engem már nem zavarnak ezek a gondok, de el szeretném adni az autót tavasszal, de úgy, hogy meg tudjam mondani mi a baja. Vagy ha nem nagy gond, akkor meg tudjam csináltatni.

Várom válaszod
Lajos

Valószínűleg a jobb első kerék sérülése folytán az alsó lengőkar illetve annak felfüggesztése (esetleg a váznyúlvány is) kaphatott egy jó nagy pofont. Azt se zárjuk ki, hogy a féltengely is elszenvedte ugyanezt. Ennek következtében akár a differenciálmű is sérülhetett, úgyhogy mindenképpen ellenőrizni kéne ezeket a dolgokat, mert a hiba van és létezik, az nem az autó hibája, hogy az ember nem találja meg. Mindenképpen javaslom, hogy olyan szerelőt vagy szervizt keressen, ahol garanciát vállalnak az elvégzett munka minőségére.
Érdekesnek tartom, hogy 0.5 mm pontossággal ki tudták mérni a futómű helyzetét, de a hibára csak tippelni tudnak.


Tisztelt autódoktor!

Golf III-as típusú autómmal a követketző a probléma: gázadáskor, gázelvételkor halk koppanó hang hallható az autó elejéből + az autó enyhe rángatással reagál. Ez leginkább nagyobb sebességfokozatba kapcsoláskor jelentkezik, visszakapcsolásnál nem. Az autó eddig 70.000 km-t futott, lehet szó a féltengelyek hibájáról?

Köszönettel:Alien

Nem tartom valószínűnek, mert a féltengelyek hibája megtört állapotban (erős kanyarodáskor) szokott jelentkezni. Ahhoz, hogy 70 000 Km futásteljesítménnyel már egyenes állapotban is kopogjon, a jól kiöregedett Daciákon kívül még nem volt példa. Javaslom, hogy mindenképpen a motor és váltótartó bakokat ellenőrizzék, ezek közül is elsősorban a motor előtt, az önindító magasságában elhelyezett nagy pufferbakot. Ezeket a legegyszerűbben úgy lehet, hogy hónaljig húzza a kéziféket, beindítja a motort, beteszi először egyes fokozatba a váltót, megpróbál egy durvábbat indulni, valaki pedig nézi közben a bakot, illetve hogy a motor mennyit emelkedik. Ezután ugyanezt hátramenetben is kipróbálja, és egyből látni, melyik bak van elájulva. Vigyázzon, nehogy elgázolja a figyelő személyt, még mielőtt közölhette volna, melyik bakot látja szakadtnak.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.