Bogár, Eclipse váltó, szakmai áhítat
Egy hónap múlva kaptam vissza, azzal, hogy kicserélték a kapcsolót, de tönkrement a turbina, azt is fel kellett újítani. 85 ezer Ft-ot fizettem. Amikor eljöttem a szervizből, a probléma a szerviztől 2 km-re ismét előjött.
Egy 1971-es 1300-as VW Bogár - néha nem annyira - büszke tulajdonosa vagyok. A motor idén tavasszal lett felújítva, új hengerfejek is kerültek rá. A problémám is ezzel kapcsolatos: többszöri szelepállítás után sem sikerült elcsendesíteni a szelep(ek) csattogását. A legutóbb egymás után 3-szor állítottak szelephézagot, de amire hazaértem kb. 25 km., már újra kezdett hallatszani a csattogás, és most már megint elég hangos. A szerelők először azt mondták, hogy idővel összekopnak, és végül elcsendesednek a szelepvezérlő alkatrészek, de most már csak a vállukat vonogatják és fogalmuk sincs.
Most kezdhetném végigjárni a bogárszerelőket, mindenhol fizetni és végighallgatni az előző szerelő pancserségének "nyilvánvaló" jeleit. A csattogás egyébként a motor bemelegedésével erősödik. A reményt még az tartja bennem, hogy volt kb. 10-15 km., amikor meleg motor mellett is csendes volt. A komplett hengerfejeken kívül a szelepemelő tőkéket és az állítócsavarokat is kicserélték. Az olajpumpa is új, növelt teljesítményű, olajszűrős. Van tippje mit lehet itt csinálni a rádió felhangosításán kívül? (Ilyen tippet is kaptam már.)
Üdvözlettel: Pusztai László
A következőt kellene tudni: milyen szeleptőkét raktak bele, hidraulikust, vagy mezeit. Amennyiben hidraulikus, az állítás módszerével van a baj. Mert akkor először ki kell nyomni a hidrotőkékből az olajat a szelepemelő rudak segítségével. Amennyiben nem hidraulikus a szelepemelő tőkéje, a szelephimbákat és a himbatengelyt kell első lépésként ellenőrizni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy sajnos a motort szét kell bontani, mert ahhoz, hogy a vezérműtengely csapágyazását és a vezérműtengely bütykeit ellenőrizni lehessen, teljesen szét kell szedni a motort olyan szintig, hogy a blokkot is ketté kell nyitni. A vezérműtengelynek és a főtengelynek kívül és belül egyaránt túlméretes csapágyai léteznek. Ennek a fajta motornak a blokkja elég könnyen vetemedik, és amennyiben a vezérműtengely csapágyak nem futnak hajszálpontos vonalban, úgy a blokkot vonalba kwell fúrni. Újra kell csapágyazni a főtengelyt és a vezérműtengelyt is, ugyanis ennek a fajta motornak szinte lelke van, nagyon nehéz szakszerűen megjavítani. De amikor szakszerűen rendbe van téve, a hírnevének megfelelően szinte agyonüthetetlen. Csak olyan szerelő kezébe adja ezt a munkát, aki evett már ilyet. Speciális meghúzási nyomatékok vannak mindenhol (1.5, 2, 3 méterkilopond), ennek megfelelően, mivel ezek igen pici nyomatékok, megfelelő minősédű alkatrészt és megfelelő pontosságú gépmunkát igényel a motor.
Hello Autódoktor !
A problémám a következő :
Vettem egy Misubishi Eclipse -t automata válóval.
A váltó az overdrive (negyedik) sebességbe váltáskor időnként üresbe tette
magát.
Elvittem egy szervizbe, ahol 195000 Ft-ért kicseréltek benne valamiket
(talán a kuplungokat), azt mondták más minden rendben van az autóban!
A probléma továbbra is megmaradt. Visszavittem a kocsit, azt mondták, hogy
egy mágneskapcsoló ment tönkre valószínűleg.
Október 27-én ismét beadtam a kocsit a szervizbe, azt mondták egy-két nap.
Egy hónap múlva kaptam vissza, azzal, hogy kicserélték a kapcsolót, de
tönkrement a turbina , azt is fel kellett újítani. 85000 Ft-ot fizettem.
Amikor eljöttem a szervizből, a probléma a szerviztől 2 km-re ismét előjött.
Felhívtam őket , azt mondták, hogy természetesen garanciában megnézik.
Szétszedték a váltót, és azóta ott áll a kocsi az emelőn. Aki ért a
szervizben a váltóhoz (egyébként ő a tulaj) egyszerűen elérhetetlen, nincs
bent, a szerelők pedig nem tudnak mit tenni.
Szeretnék az autómhoz jutni, akár a hibás váltóval. Tudsz-e mondani olyan
szervizt, szerelőt , aki ért az autóm automata váltójához és hajlandó lenne
odajönni összerakni.
Mit lehetne tenni ezzel a csodás szervizzel ?
Előre is köszi
Fodor Zsolt
Odamenni és összerakni: ez az állatorvosi ló esete. Szerintem senki nem fogja vállalni, több ok miatt sem. Ez egy igen kényes váltónak (gondolom, erre már rájöttél) szemrevételezést és műszeres méréseket is igényel az összeszerelése. A probléma megoldása, hogy az autót mindenképpen el kell onnan hozni, mert mindenki a saját műhelyében, a saját szerszámaival és műszereivel szeret dolgozni. Egyáltalán nem biztos egyébként, hogy a váltó problémájáról van szó, vagy legalábbis kezdetben valószínűleg a váltó vezérlőelektronikájának a hibája lehetett a gond. A váltó vezérlőelektronikája valamiért tiltotta a gyorsító fokozat kapcsolását_ Amennyiben a váltó össze lesz szerelve, és beépítve az autóba, mindenképpen más ellenőrzést is végre kell hajtani, elsősorban tesztprogramot a vezérlőelektronikán.
Tisztelt Attila!
Nagyon tetszettek szakértő válaszaid, hozzáértésed.
Jómagam is egy autószerelő műhelyt vezetek néhány éve. A specialitásunk a VW
bogár, főleg a 69-utáni típusok.
Amennyiben a későbbiekben szakmailag a segítségedre lehetünk, kérlek írd
meg, vagy hívj a 06 20 3450134-es telefonszámon.
Szívesen hozzájárulnánk a nívós rovathoz.
Tisztelettel: Fuhrer Zoltán
Köszönettel veszem a segítséget és a szakmai elismerést, főleg egy szakmai specialistától. Az előbbi bogár VW-probléma magyarázatához amennyiben van hozzáfűznivalód, szívesen várom.
Az 1992-es Opel Vectrámnak a következő hibája van: ha bekapcsolom a ventillátort - kikapcsolt keringetővel - (mindegy, hogy hidegre vagy melegre van-e állítva, és az irány is indifferens) 10-15 percig eszméletlenül büdös levegőt fúj az utastérbe. Ezután megnyugszik, és 'normál' levegőt fúj be. Hosszabb pihentetés után ismét előjön a hiba. Azonban, ha a klímaberendezés fújja be kezdettől a hideg levegőt, a kellemetlen szag nem érződik. Várom válaszát.
Tisztelettel: FNAttila
A szag jellegéből lehetne ítélni, hogy a fűtőmotor "amperszaga", valami forgó-álló műanyagalkatrész összeéréséből eredő illat, vagy a fagyálló szivárgása okozza-e a problémát. Mivel az internet illatátvitelre alkalmatlan, meg kéne nézetni egy szerelővel, aki szerintem két percen belül eldönti a probléma eredetét.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet
angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.