Sunny, Golf II, Galant

2000.12.27. 13:46

Tartós, kb.15 perces 150 km/h feletti sebességnél kigyullad, ha gyorsítok vagy lassítok kialszik és csak egyenletes sebességre visszatérve gyullad ki ismét. 150 km/h alatt nem jelentkezik, ill. ha 4. seb. fokozatban hasonló fordulaton autózok szintén jelentkezik.

Tisztelt Autódoktor!

A használtan vásárolt 1988-as NISSAN SUNNY 1.6 központi befecskendezéses autóm vezérlése nem működik. A gépjárművem 2400-as fordulatnál leszabályoz. A veszprémi Nissan szerviz hathatósan segíteni nem tudott problémám megoldásában.

A EUC által kiírt error code: 44 / 4*piros és 4*zöld LED villanás/

Amennyiben lehetséges, küldjék meg részemre ezen típus - JN100PN13U0034448, E 16 091 281B; ECU Number: AII-690, AII-A04 B28 8901- hiba kódjait és a jellegzetes hibák detektálásának módját és elhárítását.

Előre is köszönöm fáradozásukat és várom mihamarabbi válaszukat, mert eddig nagyon elégedett voltam autómmal és már újra használni szeretném.

Tisztelettel: Szölőskei Krisztián

A hibakódokat azoknak a pontos jelentését, az ezzel kapcsolatos ismeretanyagot, beleértve azt is, hogy melyik szenzort, áramköri szabályzóegységet hol találja, a mérési pontokat, ezeken mérendő áram -és feszültségértékeket megtalálja egy típusra vonatkozó műszaki könyvben. Azonban ez is, mint a szakácskönyv, felsorolások és megadott értékek összessége. Feltételezz komolyabb szakmai hozzáértést. Amennyiben egy ilyen könyv birtokában házilag nekiáll autót javítani, úgy, hogy megfelelő szakmai rutinnal nem rendelkezik, többe fog kerülni a leves, mint a hús.
Jelen rovatunk viszonylag rövidebb formában ad tippeket, segítséget a hibák elhárításához. De helyszűke miatt sajnos nem tudunk arra vállalkozni, hogy egy adott típusról komoly, több száz oldalt kitevő műszaki információtárat és vele együtt szerelési utasítást tegyünk közzé.


T. Autódoktor!

86-os 1.3 Volkswagen Golf II-m van, automata szivatós. A problémám az, hogy mióta hideg van, miután az autó elkezd melegedni (a hőmérséklet mutató elindul felfelé), alapjáraton leáll a motor. Üzemmelegen a probléma megszűnik. Ha nem fűtök, nem megy a világítás, akkor nem áll le, csak nagyon alacsony az alapjárat. A karburátort átnézték, minden tökéletesen a gyáriak szerint van beállítva, és ugyanez igaz az automata szivatóra is. A karburátor gumitalp most volt cserélve. A szerelő a szivató bimetáljára gyanakodott, állított is rajta, de ez sem segített.

Segítségét előre is köszönöm. Üdvözlettel
Balázs

A hiba mindenképpen az automata szivató rendszerében keresendő. A dúsítást elvégzi az automata szivató, de a motor hidegjárati fordulatszámát nem emeli meg kellő mértékben. Plusz elektromos fogyasztók bekapcsolásakor a generátor áramtermelése miatt a motorra terhelés kerül, ez aztán elég ahhoz, hogy le is álljon. A karburátort meg kell nézni, hogy a hidegjárati fordulatszám emelést vákuum, vagy mechanikus rudazat végzi-e. Az évjáratból gyaníthatóan ezen az autón vákuumos a rendszer, ebből eredően vagy a membrán szakadására, porózusságára, vagy a membrán vákuumcsövének rossz helyre való bekötésére tippelek. Rovatunk olvasói tudják, hogy elég sűrűn jelentkezik az Audi és Volkswagen típusoknál szerelési hiba folytán a vákuumrendszer félrekötésének problémája, úgyhogy ne zárjuk ki, hogy jelen esetben is ezzel állunk szemben. Tehát amennyiben a membrán megfelelő állapotú, keressen egy szakkönyvet vagy egy ugyanilyen típusú autót, mely nem szenved ettől a betegségtől, és hasonlítsa össze, mi van rajta másképp kötve. Sok sikert!


Üdvözlöm!

A problémám: Mits.Galant, 93', 2.0 V6 24V, sárga olajszintjelző lámpa (egyes szerelők szerint olajhőmérsékletet jelez) a műszerfalon. Tartós, kb.15 perces 150 km/h feletti sebességnél kigyullad, ha gyorsítok vagy lassítok kialszik és csak egyenletes sebességre visszatérve gyullad ki ismét. 150 km/h alatt nem jelentkezik, ill. ha 4. seb. fokozatban hasonló fordulaton autózok szintén jelentkezik. Télen és nyáron is ugyanígy, hőmérséklettől függetlenül jelentkezik. A Bp.-i és a Győri szakszervizben is az érzékelő (kb. 36000 Ft) kicserélését javasolták, de ha az nem segít, azt már ugye vissza nem veszik, és utána esetleg kitalálnak majd valamit -mondták. Kb. 40 000 km-t mentem így, de túlzott olajfogyasztást, benzinfogyasztást nem tapasztaltam. Az előírt 0-40 olajat használom, az olajmárkaváltoztatás sem hozott változást. (a lámpa egy olajkannát ábrázol, alatta hullámos vonal). Mit javasol?
Köszönettel: Németh Attila

Ez a lámpa valóban az olajhőmérséklet illetve az olajszint jelzésére szolgál. Hogy a szenzorja 36 ezer forint, az a típus specialitása, ha bontottat vesz, mert esetleg kap, akkor is lehet, hogy bekerülés után egy héttel meghal. Amennyiben a szervizben a kommunikációs csatlakozóján keresztül elektromos hibakódolvasóval lekérve is ez a hiba derül ki, akkor ezt kell kicserélni. Az az igazság, hogy az autó maga sem egy olcsó típus, úgyhogy nem szabad csodálkozni az alkatrész árszintjén. Ennél a 16 szelepes modellnél ez szinte gyerekbetegségnek számít, mint például ugyanezen típusból a 88-92 közti modelleknél a komputer halála. Ha ez vigasztalja, a komputer sokkal drágább, ráadásul nem is lehet kapni, csak újat.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.