Omega, 5w 40 olaj, Renault 5, gyertya
Pár hete egy 1987-es évjáratú Opel Omega 2.0i CD személygépkocsival rendelkezem. Néhány dolog azonban nem működik benne, de ezeket szeretném sk. megcsinálni. Első problémám az utastérbe levegőt befújó ventillátor, ami egyáltalán nem forog. Próbálkoztam a szétszedéssel, de odáig nem jutottam, hogy a ventillátort ki tudjam szedni.
Pár hete egy 1987-es évjáratú Opel Omega 2.0i CD személygépkocsival
rendelkezem. Néhány dolog azonban nem működik benne, de ezeket szeretném sk.
megcsinálni. Első problémám az utastérbe levegőt befújó ventillátor, ami
egyáltalán nem forog. Próbálkoztam a szétszedéssel, de odáig nem jutottam,
hogy a ventillátort ki tudjam szedni. A motorház felől kell kiszedni?
5 csavart, az ablaktörlő lapátokat és egy műanyag idomot kioperáltam az
autóból, de tovább nem jutottam. Az 5 pólusú csatlakozót lehúztam a ventiről és
rámértem. 14V -ot mutatott a műszer.
Másik probléma a tempomat : nem működik. Egyszer sikerült ugyan bekapcsolni,
amikor is elkezdte az autót gyorsítani, majd elengedte, majd megint
gyorsított, és így tovább... de nem állt be fixen sehova. Kérdéseim: mitől
lehet ez, hol keressem a hibát ? Hol találom a tempomat vezérlő
elektronikát, és hogyan lehet azt kiszedni, illetve a tempomatot a három
gombbal hogyan kell kezelni ? I, O, R betűk vannak a gombokon.
Köszönettel: Szabó Mihály
Hosszú lenne ezt itt mind leírni. A tempomat javítása még szakembernek is odafigyelést igényel. A fűtőmotort pedig kétórás mutatvány kiszedni, annak is, aki evett már ilyet. Javaslom, látogasson meg vele egy jobb képességű autóvillamossági szerelőt, aki viszonylag nem túl sok pénzért javítani, és nem ártani fog az autójának. Nem kioktatásképpen mondom, de az autószerelés, villamossági szerelés, és egyáltalán az autó körüli szakmák sok más foglalkozási ággal együtt évekig tanulandóak, és utána sok-sok év tapasztalata szükséges ahhoz, hogy valaki oda nyúljon, ahol a hiba van. Házilagos villanyszerelés következménye általában zárlat, komputer kisütés, illetve más komolyabb károsodás szokott lenni.
Szia Mester !!
Mester! Eddig mindig tudtál segíteni mindenkinek, ahogy (minden nap) nézegetem az oldalatokat, gondolom akkor nekem is.
Van egy Golf 3-as 98-as 1,4 es ótóm. Semmi, de semmi baja, most lesz
éves szervize, olajcsere stb stb.. és olajat mindig én viszek a
szervizbe. Eddig Castrol lightec 10w-40-t használtam bele, részben szintetikus olaj..de ez megszűnt, állítólag (nem néztem utána olaj nagykerben). Ehelyett szeretnék 5w-40-es Castrol olajat használni. Lesz-e valami baja, ha ezt használom, vagy maradjak a 10w-40-es olajomnál?
Csak azért variálnék, mert olvastam, hogy a 5w-40-es olajok
hidegindítási, hidegfolyási képessége jobb, és én sokat
hidegindítózok (városi használat)! Van-e egyáltalán különbség a kettő
között? Érdemes variálni?
Válaszodat nagyon köszönöm !!
Üdv: N. Géza
1.4-es motorba, ha nem túl nagy a futásteljesítménye, kiváló az 5 w 30-as olaj is. Igazából az 5 w 40 és 10w 40 közti folyási különbséget nem fogod érzékelni, mert a mi éghajlatunkon nincsenek mínusz 50 fokok, de a motornak mindenképpen jót tesz, és javaslom az alkalmazását. Árban sem olyan húzós a különbség, viszont a motor élettartama mindig meghálálja a jó olaj alkalmazását. A gyári előírásoknál sokkal jobb olaj használata viszont felesleges pénzkidobás. A gyári olajelőírásokat a szervizkönyvben illetve a szerelési útmutatóban megtalálod.
Üdvözlöm Dr. Doktor!
1983-as R5 TS-em van. 1,4-es benzines motorral az a problémám, hogy a motor mintha diesel lenne, csörög, kalapál. Most vettem az autót, akkor nem hallottam, az olajszint alacsony volt, de már feltöltöttem, a gyertyák hézagait is beállítottam. Gyújtást nem lehet állítani rajta, mert elektronikus vezérlésű.
Hol lehet a baj?
Nagy a baj?
Köszönettel: Kovács Tamás
Hallani kéne a hang jellegét. Ezt a hangot okozhatja ne3m megfelelő (túl nagy) szelephézag, a vezérműtengely és a szelepemelő tőkék kopása, illetve szélsőséges esetben a már említett túl alacsony olajszint következtében fellépő olajnyomáshiány, mely 1-2 perc leforgása alatt is a főtengelycsapágyakat hazafeszíti, kiolvasztja. Ha túl alacsony volt az olajszint, és ezt az olajnyomás-lámpáról vette észre, akkor nagy biztonsággal a főtengelycsapágyak szólnak. A problémát a legegyszerűbbtől a leghúzósabbig állítottam sorrendbe, az anyagi vonzatai is ennek megfelelően keményednek. A hiba igazi megállapítása mindenképpen szakembert igényel. Javaslom, a javítás után heti 1-2 alkalommal a fagyálló szintjét és a motorolajat ellenőrizze. Ez indulás előtt 1-2 perc, viszont súlyos tízezreket hagy a zsebben.
Autódoktor: "Én elég régóta próbálgatom, az elsők között próbálhattam ki a három és négypólusú gyertyákat egy üzleti kapcsolatom révén. Megmondom őszintén, a hárompólusú gyertyákat ?főleg injektoros motorokban ? sokkal jobbnak tartom, mint az egypólusúakat."
Hárompólusú gyertya?! Was ist das? Milyen gyártmány, hol lehet szerezni?
És egyáltalán, mi a magyarázata, hogy jobb a négypólusúnál?
Stevie, a Wonder
Kedves Wonder,
Autósboltokban lehet vásárolni, hentesnél, zöldségesnél meg ne próbálja, csak ha igazi bamba arcokat szeretne látni. Bokszkesztyű és fejvédő alkalmazása javallott.
Kapható Bosch, Champion, NGK, Beru, AC-Delco, Marelli és még ki tudja, hány márkában. A Marelli az egyetlen, amelyik kétfelé elsülő puska, mert a kereskedelmi forgalomban kapható Marelli gyertyák kb. 90 %-a szlovén hamisítvány, olyan 95-97 Ft között mozog a nagykereskedelmi ára, jó az árrés rajta, ezért buzgón forgalmazzák. Rengeteg vele a probléma, rángatás, túlfogyasztás, hidegindítási problémák. Megismerni a hamisítványt, hogy a porcelán részre csak rá van festve a Magneti Marelli felirat, a fém részén a hatszög alatt egy betű, egy jel sincs gravírozva. Kiváló karácsonyi ajándék, nem kívánatos anyósok és adóellenőrök részére.
Ügyelni kell, hogy hárompólusú gyertya vásárlása esetén is a gyár által előírt típushoz előírt hőértékű gyertya kerüljön a motorba.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.