Benzingondok, kipufogó, Golf, Maruti
Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre ugyanannál a töltoállomásnál, és semmi nem történt. A lámpa továbbra is égett. Ekkor átmentem egy másik töltoállomásra üres tankkal. 30 km után kialudt a lámpa...
Hello Doki!
Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre ugyanannál a töltoállomásnál, és semmi nem történt. A lámpa továbbra is égett. Ekkor átmentem egy másik töltoállomásra üres tankkal. 30 km után kialudt a lámpa, azóta a motor csendesebb, rugalmasabb, és kevesebbet fogyaszt. Lehet a benzin minosége a hiba? Melyik szerv ellenorzi az üzemanyagok minoségét?
Üdv: Ferke
Igen, könnyen elképzelheto, hogy a benzin a hibás. Úgy egy éve olvastam egy felmérést, amely szerint tíz magyar töltoállomáson vett benzinminta közül 3-4 felel meg maradéktalanul a minimális követelményeknek. Amíg az olajszokítés így, a figyelem középpontjában is nyugodtan folytatódik az országban, addig nem harapnám meg a kisujjamat sem, hogy egyes benzinkutaknál nem valami "alternatív tüzeloanyag", és benzin elegye kerül a gépkocsik tankjába.
Tisztelt autodoktor!
5 eves 2.0 CDX Opel Vectra A gépkocsi kipufogódobját, illetve kipufogórendszerét készülök kicserélni. Lehet-e más Opel kipufogó alkatrészekkel helyettesíteni? Astra? Vagy csak Vectra jo? Ha nem miert nem?
Köszönöm
Farkas Andor
Szeged
Röviden: nem javaslom a típusidegen alkatrész használatát. Többek között méretbeli problémák miatt sem, de egy gépkocsitípusnál a kipufogórendszer fojtása, mely a kipufogógázokkal szembeni ellenállást jelenti, pontosan olyan fontos dolog, mint egy egyszeru széntüzelésu kályhánál a kémény. Megjegyzendo, hogy a Vectra és az Astra kipufogórendszere azonos motornál sem egyforma az autó, és így a csövek eltéro hossza miatt, ráadásul a különbözo hosszúságú csövek miatt a dobok fojtása is más. A gyártó cégek minden motorhoz külön méretezik a kipufogórendszert, ezért más típusú autó kipufogórendszerének használata a motor teljesítményvesztésével, nyomatékcsökkenéssel párosulhat, sot még többlet üzemanyagfogyasztást is eredményezhet. A megfelelo kipufogórendszer megtervezése igazi muvészet. Egyes cégek, (Sebring, Remus, Yoshimura) olyan kipufogókat képesek gyártani, melyek a motor teljesítményét akár 10-20 százalékkal is meg tudják emelni, és a motor hangját is kellemes, mély, sportos orgánumúra varázsolják. Természetesen márka- illetve dollárszázezreket költenek fejlesztésre. Ezt otthon nem tudjuk utánozni.
Szia!
Egy 1.3-as '89-es Golf II az alábbi hibát produkálja: 110-120 közötti tartományban (úgy 3000-3500 fordulaton, bár fordulatszámméro nincs) a töltéslámpa fel-felvillan, esetleg ég 2-3 mp-et. Ha lassítok vagy gyorsítok, azonnal megszunik a jelenség. Az ékszíj jónak tunik, tizenpárezret futott, nem túl laza, nem vadul feszes, még nem hallottam, hogy megcsúszna. Az aksin 13 V-ot mértünk, járó motornál ez 13,8-14 V közt mozog. Aki a muszert nézte, egy pillanatra látta 12 V-ra leesni a feszültséget, de ezt nem tudtuk reprodukálni további méréssel. A magnóm elég érzékeny a feszültégesésre, olyankor lekapcsol. Ezt út közben néhányszor pillanatokra produkálta is, de ekkor nem világított a töltés lámpa, viszont amikor égett a töltéslámpa a magnó nem kapcsolt le. A generátor kb. 15000 km-el ezelott csapágyazva és ellenorizve volt, lehet, hogy az már rég volt? Amúgy reggel forgat mint a kisangyal és jól is indul. Szívesen vennék néhány hasznos tippet!
Elore is köszönöm: Zoli
Kedves Zoli!
Próbáld meg megtisztítani az akkumulátor saruit, kivezetéseit, a generátorról lejövo vezeték csatlakozásait, és levett akkumulátorsaruval az önindítóhoz futó vezetékeket is. Ezek után ellenorizd, és ha kell, tisztítsd meg a motor és a karosszéria közti testkábelt. Amennyiben mindez nem segít, látogass el egy autóvillamossági szerelohöz, ugyanis a töltéslámpa kigyulladása ritkán, de megtörténhet megfelelo töltofeszültség mellett is.
Tisztelt Autódoktor!
10-11 éves Marutim motorjának a bemelegedésével van gond. Legalábbis amit kijelzo mutat. Nemigen megy ugyanis a hideg jelzés fölé, ha mégis, akkor sem sokkal. Nem vagyok egy motorpörgetos vezeto, sokat gurulok üresben stb. Többé kevésbé a hutorácsot is letakartam, hogy a radiátor ne nagyon huljön, de gondolom, hogy a termosztátnak nem szabadna kinyitni, amíg a víz (a motor) nem elég meleg. A motor egyébként szépen muszsikál, semmi gond vele. Hogy a homérséklet-kijelzoben vagy a termosztátban van-e a hiba, nem tudom. Vagy valami másban?
A választ elore is köszönöm.
NZs
Azt hogy a motor 40 vagy 85 fokos, egyszeruen el lehet dönteni: meg kell fogni a felso hutovíz-gumicsövet, ha ez nem tunik nagyon forrónak, (és ez a valószínubb), ki kell cserélni a termosztátot. Ha megfeleloen forrónak tunik, akkor a hofokméro patronja hibásodott meg. Amennyiben kétségei támadnak, látogasson el egy olyan muhelybe, ahol rendelkeznek olyan homérovel, amellyel mérheto a hutovíz homérséklete, vagy legalábbis rutinosabbak a hiba okának megítélésében. Egyik hiba elhárítása sem jár eget rengeto költségekkel, az alkatrészigényük mindössze 1000-2000 forintnyi, azonban a motornak hosszú távon feltétlen szüksége van rá, hogy üzemi homérsékleten muködjön.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Láttam egy cikket, melyben az író a piros üzemanyagra panaszkodott. Nekem is hasonlóak a tapasztalataim. Nehezen indult a kocsi, sot kigyulladt a kontroll lámpa. Visszaálltam a 95 oktánszámú benzinre ugyanannál a töltoállomásnál, és semmi nem történt. A lámpa továbbra is égett. Ekkor átmentem egy másik töltoállomásra üres tankkal. 30 km után kialudt a lámpa, azóta a motor csendesebb, rugalmasabb, és kevesebbet fogyaszt. Lehet a benzin minosége a hiba? Melyik szerv ellenorzi az üzemanyagok minoségét?
Üdv: Ferke
Igen, könnyen elképzelheto, hogy a benzin a hibás. Úgy egy éve olvastam egy felmérést, amely szerint tíz magyar töltoállomáson vett benzinminta közül 3-4 felel meg maradéktalanul a minimális követelményeknek. Amíg az olajszokítés így, a figyelem középpontjában is nyugodtan folytatódik az országban, addig nem harapnám meg a kisujjamat sem, hogy egyes benzinkutaknál nem valami "alternatív tüzeloanyag", és benzin elegye kerül a gépkocsik tankjába.
Tisztelt autodoktor!
5 eves 2.0 CDX Opel Vectra A gépkocsi kipufogódobját, illetve kipufogórendszerét készülök kicserélni. Lehet-e más Opel kipufogó alkatrészekkel helyettesíteni? Astra? Vagy csak Vectra jo? Ha nem miert nem?
Köszönöm
Farkas Andor
Szeged
Röviden: nem javaslom a típusidegen alkatrész használatát. Többek között méretbeli problémák miatt sem, de egy gépkocsitípusnál a kipufogórendszer fojtása, mely a kipufogógázokkal szembeni ellenállást jelenti, pontosan olyan fontos dolog, mint egy egyszeru széntüzelésu kályhánál a kémény. Megjegyzendo, hogy a Vectra és az Astra kipufogórendszere azonos motornál sem egyforma az autó, és így a csövek eltéro hossza miatt, ráadásul a különbözo hosszúságú csövek miatt a dobok fojtása is más. A gyártó cégek minden motorhoz külön méretezik a kipufogórendszert, ezért más típusú autó kipufogórendszerének használata a motor teljesítményvesztésével, nyomatékcsökkenéssel párosulhat, sot még többlet üzemanyagfogyasztást is eredményezhet. A megfelelo kipufogórendszer megtervezése igazi muvészet. Egyes cégek, (Sebring, Remus, Yoshimura) olyan kipufogókat képesek gyártani, melyek a motor teljesítményét akár 10-20 százalékkal is meg tudják emelni, és a motor hangját is kellemes, mély, sportos orgánumúra varázsolják. Természetesen márka- illetve dollárszázezreket költenek fejlesztésre. Ezt otthon nem tudjuk utánozni.
Szia!
Egy 1.3-as '89-es Golf II az alábbi hibát produkálja: 110-120 közötti tartományban (úgy 3000-3500 fordulaton, bár fordulatszámméro nincs) a töltéslámpa fel-felvillan, esetleg ég 2-3 mp-et. Ha lassítok vagy gyorsítok, azonnal megszunik a jelenség. Az ékszíj jónak tunik, tizenpárezret futott, nem túl laza, nem vadul feszes, még nem hallottam, hogy megcsúszna. Az aksin 13 V-ot mértünk, járó motornál ez 13,8-14 V közt mozog. Aki a muszert nézte, egy pillanatra látta 12 V-ra leesni a feszültséget, de ezt nem tudtuk reprodukálni további méréssel. A magnóm elég érzékeny a feszültégesésre, olyankor lekapcsol. Ezt út közben néhányszor pillanatokra produkálta is, de ekkor nem világított a töltés lámpa, viszont amikor égett a töltéslámpa a magnó nem kapcsolt le. A generátor kb. 15000 km-el ezelott csapágyazva és ellenorizve volt, lehet, hogy az már rég volt? Amúgy reggel forgat mint a kisangyal és jól is indul. Szívesen vennék néhány hasznos tippet!
Elore is köszönöm: Zoli
Kedves Zoli!
Próbáld meg megtisztítani az akkumulátor saruit, kivezetéseit, a generátorról lejövo vezeték csatlakozásait, és levett akkumulátorsaruval az önindítóhoz futó vezetékeket is. Ezek után ellenorizd, és ha kell, tisztítsd meg a motor és a karosszéria közti testkábelt. Amennyiben mindez nem segít, látogass el egy autóvillamossági szerelohöz, ugyanis a töltéslámpa kigyulladása ritkán, de megtörténhet megfelelo töltofeszültség mellett is.
Tisztelt Autódoktor!
10-11 éves Marutim motorjának a bemelegedésével van gond. Legalábbis amit kijelzo mutat. Nemigen megy ugyanis a hideg jelzés fölé, ha mégis, akkor sem sokkal. Nem vagyok egy motorpörgetos vezeto, sokat gurulok üresben stb. Többé kevésbé a hutorácsot is letakartam, hogy a radiátor ne nagyon huljön, de gondolom, hogy a termosztátnak nem szabadna kinyitni, amíg a víz (a motor) nem elég meleg. A motor egyébként szépen muszsikál, semmi gond vele. Hogy a homérséklet-kijelzoben vagy a termosztátban van-e a hiba, nem tudom. Vagy valami másban?
A választ elore is köszönöm.
NZs
Azt hogy a motor 40 vagy 85 fokos, egyszeruen el lehet dönteni: meg kell fogni a felso hutovíz-gumicsövet, ha ez nem tunik nagyon forrónak, (és ez a valószínubb), ki kell cserélni a termosztátot. Ha megfeleloen forrónak tunik, akkor a hofokméro patronja hibásodott meg. Amennyiben kétségei támadnak, látogasson el egy olyan muhelybe, ahol rendelkeznek olyan homérovel, amellyel mérheto a hutovíz homérséklete, vagy legalábbis rutinosabbak a hiba okának megítélésében. Egyik hiba elhárítása sem jár eget rengeto költségekkel, az alkatrészigényük mindössze 1000-2000 forintnyi, azonban a motornak hosszú távon feltétlen szüksége van rá, hogy üzemi homérsékleten muködjön.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.