Zúgolódó Toledó, gyertyaválasztás, Civic, Golf, Astra
A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik. Ez csak 50 feletti tempónál hallható, és nem növekszik nagymértékben a hangja a sebesség függvényében.
Hello doktor!
Egy 1994-es, 75 lóerős Seat Toledo 1.6i-m van. A következő problémám van vele, illetve nem is tudom, hogy nevezhető-e ez problémának: Ha hosszabb ideig (legalább 20 percig) nagyobb sebességgel (pl. autópályán, 130-140 körül) vezetem, a fék- és a kuplungpedál lenyomásakor, illetve felengedésekor magas, vibráló hangot hallok. Hasonlítani leginkább az automata mosógép centrifugáláskor kiadott hangjához tudnám. Más tünet nem jelentkezik, hibát nem tapasztalok, de azért mégiscsak érdekelne, hogy mi lehet ez. Köszönöm a segítséget.
Üdv: Simon Gábor
Így látatlanban a kipufogó tartógumijait, a kipufogó melletti alumínium tűzvédő lemezeket, illetve a motor és váltótartó bakokat javaslom ellenőrizni. Az ilyen éles, vibráló hangokat általában lelazult, rosszul rögzített lemezek adják. Amennyiben az említett helyeken nem találnak hibát, aprólékos módszerrel végig kell nézni a motoron található összes ,,lemezárut".
Helló Doki
Olvasom a gyújtógyertyákról szóló okfejtést. Én is most szeretnék a Monedeoba új gyertyát (házilag kicserélni, a munkadíjat inkább a gyertyára fordítanám) tenni. A többpólusúakat nézem, de nem igazán tudom eldönteni, hogy milyen típust részesítsek előnyben. Némi útbaigazítás, javaslat jól jönne.
Köszönettel: Szilveszter
A Fordhoz mindenképp a Motocraftot ajánlom, gyári, és nagyon jó minőségű. Mind a szervizekben, mind az üzletekben motorszám alapján a megfelelő minőségű gyertyát fogja kapni. A Mondeóknál nem igazán nyújt érezhető pluszt a többpólusú gyertya, ha mégis ilyet kíván alkalmazni, javaslom a hárompólusú típusokat. Némi üzemanyag-megtakarítást és üzembiztonságot jelenthet.
Hello, Doki!
Van egy '85-os Honda Civic 1,5i GT típusú autóm 200e km-rel. A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik. Ez csak 50 feletti tempónál hallható, és nem növekszik nagymértékben a hangja a sebesség függvényében. Van viszont két holtpont (70 és 55) ahol felerősödik. A kuplung kinyomásakor, üresben guruláskor is hallható. Ez azt hiszem egyértelmű kerékcsapágy, csakhogy cseréjével mit sem javult a helyzet. (hátsót is cseréltem) Alászedve nem ropog, így szerintem nem is féltengelycsukló. Differenciálmű??? Azzal meg az a probléma, hogy az eredeti váltója szinkrongyűrű problémákkal küszködött (egyébként csendes volt) és kicseréltem egy bontottra. Sajnos nincs szerencsém, mert ez viszont csapágyas volt (de jó volt a szinkronja). Ezért a régit visszarakattam kicseréltetve benne a szinkrongyűrűket. A kérdéses hang és a rezonáló holtpont is mind a két váltónál hallható volt.
Én már kifogytam az ötletekből és ezért fordulok hozzád segítségért, hátha van valami ötleted. Segítséged előre is köszi!
Viktor
Kedves Viktor Ha a kerékcsapágyat nem bepréselték, hanem kalapáccsal ütötték be a helyére, gyenge minőségű, utángyártott csapágyat raktak be, vagy jó minőségű csapágyat raktak be, de nem szedték szét, és nem rakták tele zsírral, akkor a hiba ismételheti önmagát. Ezen kívül a keréktárcsa és a gumi hibája (tárcsadeformálódás, gumi szálszakadás, szálszerkezet deformálódás - ez utóbbi erős fékezéstől, vagy nagy gödrön való áthajtástól keletkezhet) is okozhat hasonló tüneteket. De lehet bűnös a kormánymű kopott fogaslécperselye is, ez is eredményezhet a kanyarokban rezonanciát. Ezen felül érdemes górcső alá venni a gumi felfüggesztő elemeket (szilentblokkok, stabilizátorgumik), és a japán autóknál legendásan strapabíró toronycsapágyakat. Ez utóbbiak minőségben tényleg példaértékűek az európai autógyárak számára, de mégis érdemes megvizsgálni. Amennyiben a gépkocsi jobb oldala korábban már megsérült, az egész jobb oldali futóművet szedjék darabokra, és minden egyes elemét vizsgálják meg. Esetleg érdemes a kiszerelt féltengelyt is ellenőrizni, hogy a szára nem görbült e meg, illetve amennyiben ballanszsúly van rácsavarozva, ellenőrizni, hogy nem lazult-e le.
Helló Doki!
Rögtön két kérdésem lenne: 1./ Az új négyes Golf esetében mikor kell az első kötelező szervizre menni? A márkakereskedők 15.000 km-t állítanak, de az autó automatikusan 5.000 km-nél jelzi a szerviz szükségességét.
2./ 2,5 éves Opel Astra 2.0 DT. Eddig futott 35.000 km-t. Az utóbbi időben nehezen indul, mind hideg, mind meleg motor esetén. Sosem volt bele tankolva fekete gázolaj. A nehéz indítás nem függ a külső hőmérséklettől, az izzító kontrollámpája korrektül működik. Mi lehet a probléma?
A válaszokat köszönöm előre is.
1./ Ha az autó ,,kéri" a szerviz elvégzését, mindenképp látogasson be, ugyanis ez biztos nem lehet jogi ütközőpont a garancia kérdésében. Javaslom továbbá, hogy ne a márkakereskedők véleményét hallgassa meg, mert nekik elsősorban az eladás az érdekük, legyen inkább irányadó minden vitatott kérdésben a szerviz állásfoglalása, hisz ők döntik el a garancia jogosságát.
2./ Mindenképpen elektromos probléma állhat a háttérben, kiindulva a 35.000 km futásteljesítmény valódiságából. Nem tudom, mennyire nehezen indul, de érdemes ,,megkérdezni" a márkaszerviz computerolvasó műszerének a ,,véleményét". Elképzelhető, hogy a stopszelep lomhán old, valamint az is, hogy az üzemanyagcsőnél, vagy egyéb szerelvénynél csekély mennyiségű levegő kerül a rendszerbe. Ezen felül javaslom az izzítógyertyák egyenkénti kipróbálását, mely a motorból való kiszereléssel történjen.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.
Egy 1994-es, 75 lóerős Seat Toledo 1.6i-m van. A következő problémám van vele, illetve nem is tudom, hogy nevezhető-e ez problémának: Ha hosszabb ideig (legalább 20 percig) nagyobb sebességgel (pl. autópályán, 130-140 körül) vezetem, a fék- és a kuplungpedál lenyomásakor, illetve felengedésekor magas, vibráló hangot hallok. Hasonlítani leginkább az automata mosógép centrifugáláskor kiadott hangjához tudnám. Más tünet nem jelentkezik, hibát nem tapasztalok, de azért mégiscsak érdekelne, hogy mi lehet ez. Köszönöm a segítséget.
Üdv: Simon Gábor
Így látatlanban a kipufogó tartógumijait, a kipufogó melletti alumínium tűzvédő lemezeket, illetve a motor és váltótartó bakokat javaslom ellenőrizni. Az ilyen éles, vibráló hangokat általában lelazult, rosszul rögzített lemezek adják. Amennyiben az említett helyeken nem találnak hibát, aprólékos módszerrel végig kell nézni a motoron található összes ,,lemezárut".
Helló Doki
Olvasom a gyújtógyertyákról szóló okfejtést. Én is most szeretnék a Monedeoba új gyertyát (házilag kicserélni, a munkadíjat inkább a gyertyára fordítanám) tenni. A többpólusúakat nézem, de nem igazán tudom eldönteni, hogy milyen típust részesítsek előnyben. Némi útbaigazítás, javaslat jól jönne.
Köszönettel: Szilveszter
A Fordhoz mindenképp a Motocraftot ajánlom, gyári, és nagyon jó minőségű. Mind a szervizekben, mind az üzletekben motorszám alapján a megfelelő minőségű gyertyát fogja kapni. A Mondeóknál nem igazán nyújt érezhető pluszt a többpólusú gyertya, ha mégis ilyet kíván alkalmazni, javaslom a hárompólusú típusokat. Némi üzemanyag-megtakarítást és üzembiztonságot jelenthet.
Hello, Doki!
Van egy '85-os Honda Civic 1,5i GT típusú autóm 200e km-rel. A problémám a következő: a kormány enyhe balra fordításakor az autó jobb elejéből morgó hang tör elő. Egyenesben nagyon halkan, de hallható marad, viszont jobbra forgatva a kormányt megszűnik. Ez csak 50 feletti tempónál hallható, és nem növekszik nagymértékben a hangja a sebesség függvényében. Van viszont két holtpont (70 és 55) ahol felerősödik. A kuplung kinyomásakor, üresben guruláskor is hallható. Ez azt hiszem egyértelmű kerékcsapágy, csakhogy cseréjével mit sem javult a helyzet. (hátsót is cseréltem) Alászedve nem ropog, így szerintem nem is féltengelycsukló. Differenciálmű??? Azzal meg az a probléma, hogy az eredeti váltója szinkrongyűrű problémákkal küszködött (egyébként csendes volt) és kicseréltem egy bontottra. Sajnos nincs szerencsém, mert ez viszont csapágyas volt (de jó volt a szinkronja). Ezért a régit visszarakattam kicseréltetve benne a szinkrongyűrűket. A kérdéses hang és a rezonáló holtpont is mind a két váltónál hallható volt.
Én már kifogytam az ötletekből és ezért fordulok hozzád segítségért, hátha van valami ötleted. Segítséged előre is köszi!
Viktor
Kedves Viktor Ha a kerékcsapágyat nem bepréselték, hanem kalapáccsal ütötték be a helyére, gyenge minőségű, utángyártott csapágyat raktak be, vagy jó minőségű csapágyat raktak be, de nem szedték szét, és nem rakták tele zsírral, akkor a hiba ismételheti önmagát. Ezen kívül a keréktárcsa és a gumi hibája (tárcsadeformálódás, gumi szálszakadás, szálszerkezet deformálódás - ez utóbbi erős fékezéstől, vagy nagy gödrön való áthajtástól keletkezhet) is okozhat hasonló tüneteket. De lehet bűnös a kormánymű kopott fogaslécperselye is, ez is eredményezhet a kanyarokban rezonanciát. Ezen felül érdemes górcső alá venni a gumi felfüggesztő elemeket (szilentblokkok, stabilizátorgumik), és a japán autóknál legendásan strapabíró toronycsapágyakat. Ez utóbbiak minőségben tényleg példaértékűek az európai autógyárak számára, de mégis érdemes megvizsgálni. Amennyiben a gépkocsi jobb oldala korábban már megsérült, az egész jobb oldali futóművet szedjék darabokra, és minden egyes elemét vizsgálják meg. Esetleg érdemes a kiszerelt féltengelyt is ellenőrizni, hogy a szára nem görbült e meg, illetve amennyiben ballanszsúly van rácsavarozva, ellenőrizni, hogy nem lazult-e le.
Helló Doki!
Rögtön két kérdésem lenne: 1./ Az új négyes Golf esetében mikor kell az első kötelező szervizre menni? A márkakereskedők 15.000 km-t állítanak, de az autó automatikusan 5.000 km-nél jelzi a szerviz szükségességét.
2./ 2,5 éves Opel Astra 2.0 DT. Eddig futott 35.000 km-t. Az utóbbi időben nehezen indul, mind hideg, mind meleg motor esetén. Sosem volt bele tankolva fekete gázolaj. A nehéz indítás nem függ a külső hőmérséklettől, az izzító kontrollámpája korrektül működik. Mi lehet a probléma?
A válaszokat köszönöm előre is.
1./ Ha az autó ,,kéri" a szerviz elvégzését, mindenképp látogasson be, ugyanis ez biztos nem lehet jogi ütközőpont a garancia kérdésében. Javaslom továbbá, hogy ne a márkakereskedők véleményét hallgassa meg, mert nekik elsősorban az eladás az érdekük, legyen inkább irányadó minden vitatott kérdésben a szerviz állásfoglalása, hisz ők döntik el a garancia jogosságát.
2./ Mindenképpen elektromos probléma állhat a háttérben, kiindulva a 35.000 km futásteljesítmény valódiságából. Nem tudom, mennyire nehezen indul, de érdemes ,,megkérdezni" a márkaszerviz computerolvasó műszerének a ,,véleményét". Elképzelhető, hogy a stopszelep lomhán old, valamint az is, hogy az üzemanyagcsőnél, vagy egyéb szerelvénynél csekély mennyiségű levegő kerül a rendszerbe. Ezen felül javaslom az izzítógyertyák egyenkénti kipróbálását, mely a motorból való kiszereléssel történjen.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.