Kipufogó, Escort, Scirocco, Bogár, Vectra

2001.01.29. 12:23

Hátsó kipufogódob csere vált esedékessé autómnál (Opel Vectra 2.0i). Eredeti tervem az volt, hogy gyárit teszek fel. Azonban a totalcar oldalain éppen olvastam a kipufogókról irt cikket. Elgondolkoztatott, hogy érdemes-e feltenni egy utángyártottat (ha jól tudom pl. a Walker cég foglalkozik ezzel), vagy gyárit vegyek. Az árkülönbség majdnem 2-szeres (a gyári természetesen drágább).

Tisztelt Autódoktor!

Hátsó kipufogódob csere vált esedékessé autómnál (Opel Vectra 2.0i). Eredeti tervem az volt, hogy gyárit teszek fel. Azonban a totalcar oldalain éppen olvastam a kipufogókról irt cikket. Elgondolkoztatott, hogy érdemes-e feltenni egy utángyártottat (ha jól tudom pl. a Walker cég foglalkozik ezzel), vagy gyárit vegyek. Az árkülönbség majdnem 2-szeres (a gyári természetesen drágább).

Üdvözlettel

Farkas Andor

A Walker foglalkozik talán legkomolyabban az utángyártott kipufogók és alkatrészeik gyári minőséget megközelítő szintű gyártásával. Hibátlan megoldásnak tartom a Walker felszerelését, megközelítően olyan élettartama lesz, mint a gyárinak.


Nekem egy 1997, 1,6-os Escortom van. Az autó néha nem akar húzni, ha ilyenkor üresbe teszem fel lehet pörgetni akármeddig. A "szerelõk" már kicserélték az alapjárati fúvókát és valami MAF szenzort, de a hiba továbbra is fennáll. Így pedig elég nehéz közlekedni, mivel teljesen kiszámíthatatlan, mikor csinálja megint.
Ui.: A cserék után mindig egy kicsit jobb lett, és úgy veszem észre, hogy inkább akkor csinálja az autó, ha már bemelegedett!

Köszönettel!
Földi Balázs

Próbálja meg a lambda szonda csatlakozóját széthúzni, illetve ellenőrizni kéne, hogy valóban új abszolút nyomás érzékelő került-e az autóba. Egyébként az abszolút nyomás érzékelő (MAF) hibájának üresben egyenetlen alapjára is a tünete, az alapjáratot megközelítő, és az alacsony fordulati nyomaték elveszése mellett. Ha valóban új került bele, akkor az előbb említett lambda szonda problémára tippelek, mely a csatlakozó széthúzása után meg kell, hogy szűnjön. Azonban huzamosabb ideig (örökre) ne iktassa ki a lambda szondát. Amennyiben meggyőződött a hibájáról, ki kell cserélni. Ha nem vezet eredményre a csatlakozó széthúzása, szervizben interjúvoltassa meg az autót a gyári célműszerrel, ha ez nem jelez elektromos hibát, ajánlott kicserélni az üzemanyagszűrőt, illetve a hiba produkálásakor megmérni az üzemanyag nyomását. Mert elképzelhető az is, hogy az elektromos AC pumpa a halálán van.


Tisztelet Autódoktor!

A következő lenne a kérdésem.
Adott egy 1988-as Volkswagen Scirocco, amiben a lengéscsillapítók eléggé rossz állapotban vannak. Ki szeretném őket cserélni, de nem tudom, milyen típusúra. Itt arra gondolok, hogy gázos vagy olajos rendszerűt érdemes venni bele, illetve milyen márkájút.
Érdemes-e pl. állítható lengéscsillapítót venni?
Előre is köszönöm a segítségét.

Tisztelettel: Attila

Kedves Attila,
A gépkocsi műszaki állapota valamint a benne lévő motor típusa megszabja, hogy milyen gátlók közül válassz. Ha nem 1.6-os, vagy 1.8-as, kár bele a gázos gátló, hiszen a kisebb teljesítményű motorokkal nem igazán tudod kihasználni a gázos gátlók nyújtotta előnyt. A futómű állapota és a gumik mérete szintén figyelembe veendő. Gyengébb gömbfejek, szilentblokkok esetén inkább az olajos gátlót javaslom, azonban a két toronycsapágyat gumiággyal együtt mindenképpen az új lengéscsillapítókkal együtt cseréld ki. Ha sportos a futómű, és /60-as vagy /50-es gumik vannak a felniken, (14-15 J), akkor mindenképpen az olajos gátló az előnyösebb a magyar utakra. A gázos gátlótól ugyanis keményebb lesz a felfüggesztés, sportosabb kanyarokban jobban kezelhető a gépkocsi, azonban alacsony profilú gumik esetén könnyebben deformálódnak a keréktárcsák, és nagyobb dinamikus terheléseket kap a futómű. AS kereskedelemben sokféle lengéscsillapító kapható, a közepes minőségűeket javaslom, normál utcai autózáshoz (Gabriel, Monroe), mert áruk is megfelelően szimpatikus.
Amennyiben sportosabbra vágysz, a Monroe Sensatrack vagy a Sax vagy a Boge komolyabb változatait válaszd, bár úgy gondolom, az áruk alapján egy 13. évbes autóba csak akkor érdemes beszerelni, ha kiváló műszaki állapotban van és a doblemezei is épek, korróziómentesek. Ugyanis a gázos gátlók a doblemezre eső terhelést 25-35 %-kal növelik. Lengéscsillapítót mindenképpen csak párban szabad cserélni!


Hello Doki!

Egy 30 éves öreg Bogarat hajtok, aminek a fényszórójára ráférne egy kis tuning. Néhány napja olvastam a TotalCar-ban az új izzókról. Érdekelne, hogy ezek a fancy darabok esetleg az én autómba is beszerelhetôek-e. Egy másik gondom, hogy az index visszajelzô balra indexelésnél csak egyszer villan föl, utána sötét (az indexlámpa villog). Jobbra indexelésnél semmi gond, a visszajelzô is villog. Mi lehet ennek az oka, illetve hogyan lehet megszüntetni?

Üdv:
Tomo

Amennyiben a fényszóró betétek alkalmasak halogén fényszóróizzó beszerelésére (az üvegükben nagy H4 felirat található, úgy alkalmas a modernebb rendszerű izzók beszerelésére. Ízlések-pofonok különbözőek, megosztott a vélemény, hogy kinek a sárgás, kinek a kékes (stb.) árnyalatú izzók tetszenek jobban. A sima halogénizzónál valóban jobban világít a modern rendszerű izzó, azonban sokszorosa az ára. Úgy gondolom, hogy egy 30 éves Bogár a saját motorjával nem igazán képes olyan tempóra, hogy jó állapotú fényszóróbetétekkel és halogénizzóval a világítása ne legyen megfelelő. Amennyiben mégis kedve szottyan hozzá, úgy 1700 és 2000 Ft-os áron lehet vásárolni ilyen izzókat. Igazából vizes betonon és ködös időben érzékelhető az előnyük, ilyenkor a jobb hatás miatt biztonságosabb az autózás.


Tisztelt Maistro!

2000 júliusban gyártott Opel Vectra 1.6-os járgányom fékje különös jelenségeket produkál mostanában. 100 km/h fölötti sebességnél fékezéskor (ha nem erőteljes akkor is) furcsa remegést és vele együtt járó zajt produkál az autó. Először a fékpofák idő előtti kopására gyanakodtam, ezt azonban a szakszervízben megnézték és cáfolták. Kb. 30-40%-ban kopottak még csak, ahogy az 30e km után normális. Az átvizsgálás után figyelmesen összeszerelték, ennek ellenére a tünetek nem szűntek meg. Önnek milyen ötlete van?
Köszönettel és tisztelettel
Avo d'Cado

1.: Meg kéne látogatni egy gumist.- Kérd meg, hogy ellenőrizze a gumik és a keréktárcsák állapotát, nem ütnek-e, nem kordszakadtak-e a köpenyek. És centírozza is ki a kerekeket.
2.: Az első fék tárcsáit szabályoztasd fel, mert elképzelhető, hogy a hőterheléstől már kicsit ütnek (a fék a gépkocsi mozgási energiáját hővé alakítja, így lassítja az autót). Ezzel párhuzamosan kérd meg a szerelőt, hogy az első felfüggesztéseket ellenőrizze (gömbfejek, összekötő, szilentblokkok, stabilizátor).
3.: A kormánymű állapotát is vizsgálják meg (fogasléc perselyezése, nem kopott-e).


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.