Foltozott gumibak, kattogás a motortérben
Az Astrám utasterében is hallható kattogó hangot a szerelő szerint a mágnesszelep produkálja. Kicserélésre került, de a zaj nem csökkent, sőt hangosabb lett. Állítólag ezen nem lehet segíteni, ezekre a kocsikra ez jellemző. A zaj hosszabb leállás után a motor indítása után csak kb. 10 mp. múlva jelentkezik és onnan folyamatos. Mi lehet az igazi ok?
Többször utaltál már rá, hogy komputeres autót nem szabad "bikázni" ill. arról indítani.
Miért? Mi kárt okozhat? Érvényes-e ez egy Megane 1997-es 1.6 8V-re?
Köszönöm, emel
Talán két napja írtam részletesen erről a témakörről...
Ez oknál fogva most mellőzöm a téma taglalását! Az általad említett Megane is
rendelkezik vezérlőcomputerrel, tehát az sem kivétel a fizika törvényei alól...
NE BIKÁZD LÉGYSZI!
Kedves Doki Úr!
Peugeot 206-osom van, amelyen már elvégezték az ékszíj cseréjét, és a generátor
átszerelését, valamint a jobboldali felső motortartónál lévő gumibakok "javítását",
ami abból állt, hogy az elülső gumibak alá egy kb 4-5 mm vastag alátétet szereltek
és a gumi ütközőket befújták kenőanyaggal, valamint eltávolították a gumi ütköző
és az alumínium tartó közé gyárilag beépített acél lemezalátétet.
A hibajelenség azonban, ami miatt a szerelőim erre vetemedtek, nem szűnt meg,
csak átalakult, most főleg városi forgalomban, elinduláskor, váltáskor, fékezéskor,
főleg egyes sebességi fokozatban hallatszik egy-egy kellemetlen koppanás.
A motort megrángatva látszólag stabil, de nagyobb erőt alkalmazva a hátsó gumi
egy "cuppanással" (ami a kenőanyag miatt van) elválik a tartótól.
Kérdések:
- Ki lehet-e küszöbölni a kopogásokat, a régi gumibakok átalakításával, (jelesül
még több alátét, de ez a szerviz szerint nem ajánlott, a motor rezgéseinek a
karosszériára való átadása miatt) vagy esetleg valamilyen más gyártmányú gumibak
beszerelésével ? (A Skoda Fabia modellekben is hasonló a motor felfüggesztése.)
Esetleg az alu tartó és a gumibakok körüli tér valamilyen puha gumi tömítőanyaggal
való kitöltésével ?
- Egyéb kellemetlen hanghatások a 206 -osban:
Lehet-e "finomítani" valamit a váltókar mozgatása során tapasztalható akadozásokon,
illetve a váltáskor hallható hangokon ?
Lehet-e halkítani, a szellőztető motoron?
Az első ablakok leeresztését követően 50 km/h felett nagyon megnő a szélzaj,
ami kellemetlen dobogássá, dübögéssé, vibrálássá válhat, olyannyira, hogy egy
kánikulai napon, amikor szerencsétlenségünkre még szembeszél is fújt, egyátalán
nem lehetett az ablakokat leengedni. A kapható szélterelő nem oldja meg a problémát.
Lehet más megoldás a klímán kívül ? Köszönettel, egy olvasó
Azért Peugeot az autó típusa, mert az ahhoz gyártott motortartó bak szükséges
a javításához. A Skodába meg Skoda bak való. Ha elájul, nem toldozgatni kell,
hanem cserélni!
Ha garanciális a gép, ki kell verni a balhét a szervizben, vagy másik, lelkiismeretesebb
márkaszervizt keresni!!!
A Peugeot fűtőmotorja sajnos zajos... De ez már akkor is zajos volt, mikor a
típust kiválasztotta és megvette. Nem igazán lehet csendesíteni rajta, ez a
ventillátorlapát és a motorja sem túl csendesre sikeredett a franciáknak.
A leeresztett ablakok melletti szélzaj megint csak a típus gyerekbetegségei
közt számon tartott dolog. A plexi szélterelő is csak csillapítja ezt, de nem
szünteti meg. Ez utóbbi két problémára nem csak én nem tudok gyógyírt nyújtani.
:-(
Szia Doki!
Tulajdonomban van egy 1988-as évjáratú R25 V6 járgány. Van egy furcsa tulajdonsága,
melegen nagyon nehezen indul. Ez azt jelenti, hogy ha melegen leállitom és többet
áll mint 15-20 perc akkor már csak hosszas indítózás után hajlandó csak indulni.
Ha hagyom állni addig, amíg a motor teljesen lehűl (1-2 óra), akkor már viszonylag
könnyen elindul erősebb gázadással. Ha tökhideg a motor, akkor első fordulatra
beugrik.
Másik érdekessége, hogy néha minden ok nélkül elmegy az alapjárat és erősen
ingadozik a fordulatszám 300-1200 között, néha le is áll. Az utóbbi eset akkor
fordul elő, ha terhelésnél a gáz elvétele után gyorsan kinyomom a kuplungot.
Ha hosszan használok motorféket és a fordulatszám lecsökkenése után kuplungolok,
akkor nem jelentkezik a leállás.
A motoron Bosch K-Jetronic befecskendező van. Szerinted mire utalnak ezek a
problémák és hogyan orvosolhatók?
Köszönettel: Géza
A K-Jetronic rendszer nem sok hiba esetén produkálja ezt a tünetegyüttest...
- Az elektromos benzinpumpa nyomóoldali végében van egy golyósszelep, ami a
moci leállítása után a benzin visszafolyását hivatott megakadályozni a tankba,
és egy bizonyos alapnyomást megtartani. Ha ez a szelep nem zár, máris jelentkezhet
a leírt tünet.
- A motor oldalán található bemelegedésszabályzó nem megfelelően üzemel, vagy
nem kap fűtést a stekkerjén át. Kellő óvatossággal az egység szétszedhető. A
bimetálja ugyan nem javítható, de az ritkán fekszik meg. (Azért 12v feszültséggel
illik leellenőrizni).
Az egyik csövének rögzítőcsavarja alatt található szitaszűrő szépen el tud dugulni,
és a fémmembránjára a nyomólapocska is rá tud rozsdásodni.
- A klapni (torlótárcsa, vagy más néven vákuumúszó) és a hengerfej közt falsot
szív a moci. Elsősorban vákuumcsöveket és a szívócsövet kell tüzetesen ellenőrizni.
- A klapni mérlegtengelye (melyen a mérleghinta szerű mozgást végzi) nehezen
mozog, és nem tér vissza a torlótárcsa az eredeti helyzetébe (az alapjáratnak
megfelelő állás) csak lassan.
- A motor beállítása nem megfelelő, az injektor beállítása előtt a gyújtás értékét
is ellenőrizni kell! (előgyújtás)
Minden esetben javaslom az üzemanyag rendszer javítása esetén, a benzinfiltert is cserélni !!!
Kedves Doktor úr!
Rendszeres olvasója vagyok a rovatnak. Látom nem csak nekem vannak problémáim,
hanem másoknak is, ez megnyugtat.
Viszont van egy problémám, amirégóta meg van, és eddig még nem sikerült orvosolni.
Egy Fiat Uno 60S 1987-es évjáratú, 165000km-t futott járgányom van. Voltak vele
kisebb-nagyobb problémák, ezek megoldódtak. Viszont permanensen jelentkezik,
hogy esős, vízes, nyirkos időben nehezen indul, sőt van úgy, hogy be kell tolni.
A nagyobb probléma az, hogy esős időben belemegyek egy nagyobb tócsába, és akkor
akár teljesen le tud állni (sajnos volt már ilyen). Ekkor hiába hagytam, hogy
lendületből sebességben beinduljon, illetve megállva próbáltam a normális módon
beindítani, de hiába, nem indult.
Sajnos várnom kellett 5-10 percet miután egy hosszabb indítozást követően újra
életre kelt.
Valószínuleg valahol beázik, de hol? Kicserélték: az elosztófedelet, a rotort,
a gyújtáskábelt, gyertyákat (amúgy is esedékes volt). Az akku is jól bírja.
Inditózáskor csak pörgeti az indítómotor, de valahogy nem akarja elkapni. Lehet
ezen segíteni vagy ez már csak ilyen "típushiba" vagy "öregautó-effektus"?
Üdvözlettel, Péter
Kedves Péter
Hiába, a legszebb öröm, hogy más is elesik ott, ahol már nekem is fel kellett
kelnem. :-)
De sebaj, mert amit ember gyárt, embertelenül el tud romlani.
Nem hiszem, hogy feltétlenül ezzel a hibával kell együtt élni a leghosszabb
ideig. Bár van, aki vakon bevállalna egy ilyet az anyósa helyett. :-)
Milyen gyújtórendszer van a kicsi kocsin? Megszakítós, jeladós, vagy digiplex?
Mivel az első variáns a legvalószinűbb, hát erről mesélek.
Az elosztó fedél alatt megvan a műanyag porvédő? Ugyanis ez a párásodástól is
véd. A gyújtótrafó bakelit fedele nem nedves, mikor beázik és nem indul a vas?
Az elosztó fedél milyen minőségu, jól fekszik az elosztó házra? (Az utángyártott
fedelek sajnos igen sok esetben nem jól illeszkednek a helyükre, és ez - ha
az alatta lévo műanyag porvédő is hiányzik - könnyen beázáshoz vezethet. A fedél
felfekvésének ellenőrzésekor meg kell vizsgálni, az azt rögzítő két lemezfül
feszesen tartja-e az elosztófedelét a helyén.
Ha úgy véled, a trafó a felverődő víz útjába kerülhet, nem nagy mutatvány áthelyezni
egy védettebb helyre a motortérben!
Tisztelt Doktor Úr !
Kocsim 1 éves OPEL ASTRA CLASSIC 1,4 60 LE, 18 ezer km-rel.
Az utastérben is hallható kattogó hangot a szerelő szerint a mágnesszelep produkálja. Kicserélésre került, de a zaj nem csökkent, sőt hangosabb lett.
Állítólag ezen nem lehet segíteni, ezekre a kocsikra ez jellemző. Az az érdekesség, hogy ez a kísérőzaj a hosszabb leállás után a motor indítása után csak kb. 10 mp. múlva jelentkezik és onnan folyamatos. Mi lehet az igazi ok?
Segítségét előre is megköszönöm.
Zoltán
Zoli
Hááát... Ez sajnos az a hiba, amit ha nem hallok, nem is tudom beazonosítani
a forrását. A mágnesszelepnek valóban van egy halk, de határozott kattogó hangja,
de azt az utastérben nem kellene hallani!
Vagy valóban zavaró ez a hang, de lehet üzemszerű velejáró is, melyet az utastérben
már csak te hallasz...
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent.Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.