Kolompoló katalizátor II, eltűnő motorszám
Most már biztos, hogy a katalizátorból jön a hang 1200-1500 fordulat/perc tájékán. Gondoltam, le kellene szerelni a katalizátort tartalmazó szakaszt, és rögzíteni benne a kolompoló kerámiatestet. Próbáljam kicsit behorpasztani a kat. fémházát, vagy hermetiket beleönteni, hátha beleragad?
Szia Doki!
Opel Astra G 1,6 16V gépkocsim 1999-es. Néhány napja egy rövid út utáni félórás várakozást követően nem tudtam újraindítani.
A kihívott Opel szerviz szerelője a motor burkoló fedél eltávolítása után megütögette az injektor szelepek környékén a csövet, ezután a motor újra indítható volt. Nem nagy ügy, néhány perces szerelés, de bárhol ott lehet vele maradni. A szerelő szerint a szelepek fennakadásának oka az üzemanyag minőségében keresendő. Mint mondta, ez a meghibásodás más típusnál is jelentkezik, naponta 4-5 kocsit hoznak be ezzel a hibával, van amit 3 hengerrel, van amit tréleren.
Nem tudok mit kezdeni ezzel az egésszel, korábban is Astrám volt, az 1,4 SE motorral szerelt kocsi több mint 100.000 km-t futott, soha nem volt gond a motorral, és tankolni is csak a nagy cégek kútjainál szoktam.
Bár most már tudom mit kell csinálni ilyen esetben, és a szükséges "célszerszámokkal"
is rendelkezem, mégis szívesen vennék néhány tanácsot, hogyan lehet megelőzni
az ilyen út menti szereléseket.
Köszönettel: Cs. László
Valóban, az Ecotech motorok mágnes szelepei a tapasztalatok szerint roppant
érzékenyek az üzemanyag minőségére. Gondolom a gyártó cég nemsokára talál műszaki
megoldást a Magyarországon sajnos meglepően sűrűn előforduló problémák megoldására.
Addig is azt tanácsolom figyelj oda, hogy hol tankolsz. Sajnos a multicégek
egy része is szerződéses üzemeltetésbe adta kúthálózatát, emiatt az üzemanyag
minősége bizonyos okok miatt ezeken a helyeken romolhat.
Időnként tankolás előtt önts az üzemanyagtartályba egy injektor tisztító adalékot,
vagy telitankoláshoz számítva 3 köbcenti nitrohigítót. Ezt minden kb. ötödik
telitankolásnál ismételd meg!
Tisztelt Hölgyem/Uram!
Azzal a kéréssel fordulok Önökhöz, hogy 1983-as évjáratú BEDFORD gyártmányú
CF 280 típusú kisteherautómhoz hűtőrácsot zárhíddal tudnak-e szerezni. Amennyiben
tudnak, (vagy rendelkeznek olyan információval, ahonnan beszerezhetem), kérem
jelezzék számomra.
Előre is köszönöm, Tisztelettel: Simon László
Sajnos alkatrész beszerzéssel ezen a helyen nem tudunk foglalkozni, a Bedford alkatrészei ritkasága miatt még autóbontóban is nehezen beszerezhetők. Azért javaslom szerezzen be egy Arany Oldalak c. telefonkönyvet, ebben rengeteg autóbontó telefonszáma található.
Helló Doki!
Érdekelne a véleményed.
Egy 98.09. születésű Honda Civic VTi-t néztem ki magamnak, az óra állása 45e
km. A rétegvastagság mérő azt mutatta, hogy gyári a fényezése, tehát nem volt
törve. Az egyetlen kellemetlenség, hogy 20.000km-nél volt az utolsó pecsét a
szervizkönyvben.
Mire érdemes figyelni, mi az, ami miatt ellenjavallt a vásárlás ennél a típusnál,
és milyen kellemetlenségekre kell számítanom hosszabb távon?
Üdv: R.
Ki mondta, hogy ennek a típusnak a vásárlása ellenjavallt?! Ez a Honda egyik legsikeresebb modellje. Az, hogy 20000 km-nél lett a szervizkönyvben utoljára lepecsételve nem jelenti azt, hogy a gépkocsi elhanyagolt.
Sok ember nem viszi a márkaszervizbe gépkocsiját revízióra a horror árak miatt. Ugyanolyan tisztességesen, (esetleg még lelkiismeretesebben is) megoldják az ilyen jellegű munkákat más szervizek is. Fele annyi pénzért! A szervizkönyvben lévő bélyegző akár utólag is beszerezhető bármely típushoz egy kis aprópénzért! (Magyarországon vagyunk!)
Ha ennek a gépkocsinak a motorjában 25 ezer km óta nem volt olaj cserélve,
a benne lévő kenőanyag már fekete színű lenne, és a levegőszűrője is tiszta
kosz lenne a szervizelés elmaradása miatt. Aztán léteznek olyan motorolajok
is, melyeknek a használhatósága ettől nagyobb intervallumot engedélyez az olajcserékre.
Ha az ára megfelelő, meg kell venni a kocsit.
Hogy mire kell számítani. ? Az irigyei száma megszaporodik. És elég sűrűn
próbálják majd ellopni, úgy hogy komoly riasztót bele!
Kedves Doki!
Rendszeres olvasódként úgy döntöttem, én is postázom a problémámat.
Édesanyám egy '94-es Astra Caravan 1.7D-t hajt. Már régen nem ültem benne, és
most vettem észre, hogy egyenes úton a kormány enyhén rángat jobbra-balra. Ezzel
azonos ütemben halk doboló hang jön a futóműből. Arra gondolunk, hogy ez egy
régebbi törés következménye, amit annak idején márkaszervizben kijavítottak.
A kocsi bal elejébe tolattak bele, és ettől megsérülhetett a futómű. Mielőtt
költséges javításba futnánk bele, tőled kérdem: mi lehet a hiba?
Üdvözlettel, Zoli
Szinte 100%-ig biztos, hogy az említett balesetnek semmi köze az itt leírt
hibához. Látogass meg egy gumiszerelő műhelyt, és kérd meg ellenőrizzék a gumiköpenyek
állapotát, nincs-e szálszakadás, vagy egyéb sérülés rajtuk, ill. nem deformálódott-e
valamelyik keréktárcsa, és emiatt "üt"?
Ha már le vannak szerelve a keréktárcsák belső oldalán nincs-e agyag, vagy sárréteg
rászáradva, és kérd meg, hogy centírozzák is ki a kerekeket. Sajnos a magyar
úthálózat olyan gödrös, rossz minőségű, hogy ez nem meglepő probléma egy autónál.
Szerintem ezzel a problémád meg is oldódik, ha nem írj újra. Ha pedig a panaszok
megszűntek, szerintem egy futómű beállítást is végeztess el az autón.
Hello,
Mitől lehet az, hogy egy 91-es, 2.0-s M. Galant GLSi nem igazán gyorsul gázadásra?
A fordulat kúszik felfelé, de a sebesség elég lassan. Kuplung? Egyébként úgy
tűnik, hogy leginkább alacsony fordulatokon csinálja (pl. közvetlenül felkapcsolás
után).
Még egy kérdés. A motorszám alul van a motorba beütve, és már alig látszik,
olyan kopott és rozsdás. Azt mondják típushiba, de ezzel nem vagyok kisegítve,
mert most volt műszakin, a következőre beígértek egy AF-es motorszámot az olvashatatlanság
miatt. Mivel kéne megvédeni a számot? Gondolkoztam valami erős, színtelen lakkon,
de félek, hogy a melegtől az lepattogzik onnan.
Üdv, M.
Telitalálat. A megcsúszó kuplungtárcsa produkál ilyet. A cseréjét nem érdemes
sokáig halogatni, mert a kuplung megcsúszása komoly hőfejlődést eredményez,
mely a kuplungszerkezet kilágyúlásához vezethet.
A szerkezet pedig még plusz nem csekély anyagi terhet jelent a javításkor. Sajnos
a rizskályhák (Mitsubishi, Toyota elsősorban) nem ritka gondja, hogy 10-12 éves
korukra a motorszám a korrózió hatására eltűnik az öntöttvas motorblokkból.
Megvédeni szinte lehetetlen, ha már alig olvasható. Az, hogy az autófelügyelet
a már alig olvasható szám helyett újat üt a blokkba nem értékcsökkentő tényező,
ha az eljárás során keletkezett hivatalos papírokat elteszed. Ezek bizonyítják,
hogy nem kétes eredetű cseremotor van a gépkocsiban.
Szia Doki!
'97-es Seat Cordoba 1.4 i gépkocsim van. Néhány napja rendszertelenül ingadozik
az alapjárat, ami elég kellemetlen, mert sokszor nagy rángatózással párosul.
A 800 körüli fordulatszám 1200 és 1000 között ingadozik és lassan vagy egyáltalán
nem megy vissza a gyári értékre. Ami igazán érdekes, hogy van olyan nap amikor
szinte egyáltalán nem jön elő.
Kérdésem, hogy mi lehet a hiba, vagy mi várható, hogy tönkre megy?
Köszönettel és üdvözlettel: Rugó
Elsőként próbáld meg a kipufogóban elhelyezett lambda szonda csatlakozóját
széthúzni. Ha ettől a hiba megszűnik, szondacsere! Ha nem, valószínűleg a fojtószelep
kapcsoló produkálja a hibát. Kezd tönkremenni. Ez az alkatrész azonban nem olcsó
mulatság (újonnan kb. 80-90000e forint), ezért mindenképpen látogass meg egy
márkaszervizt, és kérj egy computeres hibakód olvasást (hiba megállapítást).
Amennyiben ez igazolja a gyanút mindenképpen gazdaságosabb bontott alkatrésszel
a javítás. Javítás után a gépkocsi computerét, ill. annak hibakód tároló memóriáját
szintén a szervizben üríteni (nullázni) kell, amire ugyancsak a hibakereső műszer
képes, néhány perc leforgása alatt.
Hello Doki !
Korábban már kérdeztelek a kocsi alól érkező kolompoló hangról (G Astra, 1999,
40e km). Most már biztos, hogy a katalizátorból jön a hang 1200-1500 fordulat/perc
tájékán. Megnéztem minden csatlakozást a kipufogó körül,
a hőpajzs lemezeit is, semmi sincs lelazulva.
Szeretném tudni a véleményedet arról, hogy lehet-e valamit kezdeni vele. Gondoltam,
le kellene szerelni a katalizátort tartalmazó szakaszt, és rögzíteni kellene
a kolompoló kerámiatestet. Próbáljam kicsit behorpasztani a kat. fémházát
, vagy hermetiket beleöntve megpróbálni hátha beleragad? Arra is gondoltam,
ha nem sikerül, legfeljebb összetöröm a kerámiát benne, és kiöntöm belőle. Várom
a tanácsodat mielőtt elkezdenék "barmolni".
Üdv: Gábor
A leírt megoldási kísérletek valóban a barmolás kategóriájába tartoznak.
Nem értem, hogy egy ilyen értékű autónál miért nem a katalizátor cseréje a megoldás?
Ok, az új drága, de bontottat is lehet kapni sokkal olcsóbban. Azért az a katalizátor
oda ki van ám találva, és szerepe is van a gépkocsi működésében!
Ha kibelezed a katalizátort, új környezetvédelmi igazoló lapot kell csináltatni,
mely csak 1 évig lesz érvényes. Ha ezt nem teszed meg, és közúti KPM ellenőrzésbe
keveredsz, ott egy új katalizátor árának majdnem a duplájára fognak büntetni.
Nem beszélve arról a tényről, hogy kis mértékű zajszint és fogyasztás növekedést
eredményez, valamint eladásnál értékcsökkentő tényező lehet. Nem értem, hogy
egy ilyen fiatal és ilyen értékű gépkocsi miért nem érdemel "ekkora"
beruházást.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet
angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.