Beteg kis Daihatsu, kiegyensúlyozatlan Corsa

2001.04.27. 09:33

Kb. egy hónapja vásároltam egy 11 éves Opel Corsa A-t, amivel a világon semmi gondom nincs csak az, hogy reggel, vagy hosszabb állás után elinduláskor, mind a négy kerék felöl, de főleg a hátsóktól kopogást hallok, ami 1-2 km megtétele után megszűnik. Sajnos eddig nem találtam a hiba okát. Továbbá 100-110 km/h sebességnél "szitál" a kocsi eleje, rázkódik a kormány.

Hello doktor bácsi!
Egy betegeskedő 10 éves Daihatsu Charade (1000-es, benzines, szivatós, valahol 100 és 200 ezer km között mehetett a motorja, nálam egy éve van) tüneteit írnám le neked, és kérném a tanácsodat.

Induláskor az autó sivító hanggal közlekedik, kb. addig amíg be nem melegszik, de csak kiengedett kuplunggal, sebességben adja ezt a hangot a motor, és pár kilométer után abba is hagyja. Mitől lehet ez?

A motor zajszintje egyébként az utóbbi hónapokban mintha erősödött is volna.
Üresben pedig az utastérben levő sebváltó kar erőteljesen mozog, rázkódik az egész szerkezet. Nem tudom ez összefüggésben van-e az előzővel. Te mit gondolsz ennek mi lehet az oka?
Köszönöm, egy kocaautós
(2001. 04. 09.)

A sivító hang általában a laza ékszíj jele. A zajszint megemelkedése és az alapjárat egyenetlensége, ill. a váltókar rezonálása több okból eredhet.
Szakadt, vagy kilágyult motor- ill. váltó tartóbak, kipufogó lukadása, stb.
Az a véleményem, hogy illene már elvinni egy szervizelésre, átvizsgálásra a kocsit. Annál is inkább, mert ez a típus tud egy-két trükkös dolgot ilyen korban. Az első doblemezei és nyúlványai oldalanként négy-öt helyen is képesek elrepedni, ez rendszeres odafigyelést igényel!
Kormányoszlopának hosszirányú, teleszkópszerű mozdulását (karambol esetén!) biztosító betétje kiverődik + elhasználódik, és emiatt kopogni kezd az oszlop és lógni a sofőr kezében a kormány. (Szép nagy kormány holtjátéka lesz!)


Szia!
Adva van egy 60 lóerős 1,4i Astra, és egy barom (mármint én).

Szituáció: éppen olajat cseréltem, és mivelhogy mostanában tettem szert egy gyertyakulcsra és a gyertyacsere is közeleg próbáltam kicsavarni(persze nem sikerült, mert még gyárilag jól beletépve) és aztán elfelejtettem visszadugni a kábelt, és hátrébb akartam állni és miután egy kicsit nehezen beindult, nem akart rendesen járni és ekkor futott át az agyamon hogy mi is történt és leállítottam a motort

Kérdés: tönkretettem ezzel a katalizátort és ha igen miben fog ez jelentkezni? (Utána benzinszag volt hátul a garázsban a kipufogónál). Hallani lehet ilyenkor azt ha berobban a keverek a katalizátorban (ha egy ~15m2-es garázsban áll az autó)?
Válaszod előre is köszönöm
(2001. 04. 07.)

Semmi gáz! A katalizátor ennél többet is kibír azért. Egészen biztos, hogy ennyitől még nem ment tönkre és nem is károsodott.


Tisztelt Szerkesztőség
A mai az első alkalom, hogy az internetes kiadványukat olvasom. Nagyon tetszik. Alapos, pontos információkkal szolgál. De ha már itt tartunk, nekem is lenne egy kérdésem. Kb. egy hónapja vásároltam egy 11 éves Opel Corsa A-t, amivel a világon semmi gondom nincs csak az, hogy reggel, vagy hosszabb állás után elinduláskor, mind a négy kerék felöl, de főleg a hátsóktól kopogást hallok, ami 1-2 km megtétele után megszűnik. Sajnos eddig nem találtam a hiba okát. Továbbá egy másik gond, ami talán összefügg az előzővel, feltéve, ha az futómű eredetű. 100-110 km/h sebességnél "szitál" a kocsi eleje, rázkódik a kormány.
Amennyiben tudnak, kérem adjanak tippet, hogy hol keressem tovább a hiba okát.
Ha ez nem a megfelelő fórum az ilyen levélnek, akkor sorry.
Tisztelettel: Palánkai Zsolt
(2001. 04. 06.)

A 100-110 km/óra körül jelentkező remegés a kormánykeréken tipikus kerékkiegyensúlyozási hiba. Irány egy gumiszerelő és centríroztasd ki a kerekeket!
A hosszú állás utáni kopogás viszonylag rövid ideig, arra utal, hogy a lengéscsillapítók már nincsenek a top-on! Hamarosan cserélni kell őket.
Egyébként tényleg jó kis autó a Corsa-A.


Tiszteletem, Doktor úr!
Nem közvetlenül autó téma, de Nissan Primerámon Pirelli P6000 nyári gumik vannak. Télre Nokian gumikat használok. Furcsa módon mindig alig várom a telet, mert akkor jön a csendes, kellemes, komfortos közlekedés. A Pirellik kemények, zajosak, zötyögősek még gyári nyomáson is. Milyen gumit javasolnál, ami főleg csendes?
Köszönettel: Molnár Zoltán
(2001. 04. 07.)

A Pirellivel egy árkategóriában van a Toyo. Nagy sebességnél is szinte zajtalan és tényleg jó menettulajdonságokat biztosít. Nekem egy VW Corrado G60-as KARMANN tuning autón volt ilyen és egy Golf II. ABT-n. Tehát tapasztalatból beszélek. (írok!)


Üdv doki
Egy 1984-es 1,3-as benzines Toyota Corollám van. Nagyon szeretem és igen megbízható autó, még soha nem hagyott cserben.
Mostanában előfordul, hogy indulás után gyorsításkor, illetve kanyarodás után gyorsításkor hideg ill. meleg motornál is rángat a motor.

A pontos válasz érdekében szükségem lenne a gépkocsi alvázszámára és motorszámára.
>Ugyanis egy adott típust többféle motorral (sőt azonos lökettérfogat mellett többféle porlasztóval) is szereltek.

Az Ön által kért alváz és motorszám a következők, remélem így könnyebb lesz kideríteni a hiba okát:
IT1EOAE8003003137, 2A5017288.
(2001. 04. 06.)

Egészen biztos, hogy a gyorsító rendszerben van a hiba. Vagy el van dugulva, vagy a dugattyúja kopott el. Illetve annak a gumija. Azért a hiba javításakor nem árt azt a porlasztót alaposan kitisztítani, és beállítását ellenőrizni!


Szia Doki!
Mint a többség (legalábbis az eddigi kérdések szerint), én is az amatőrökhöz tartozom. Ennek ellenére mindig figyelek, amikor a kocsimat javítják, vagy valamit szervizelnek benne. Igyekszem tanulni.
Bár volt egy Fiat Tipo 1.6 -osom, és voltak is vele kisebb gondjaim, de mivel igen közel volt az idő, hogy lecseréljük, már nem zargattalak a vele kapcsolatos kérdésekkel.
Az új kocsi kiválasztásánál szokásomnál is aprólékosabb voltam (azt hiszem). A rendelkezésemre álló (és mindig kevés) pénzből igyekeztem választani. Aki csak tudott, mindenki segített (értékesítő, tulajdonos) így a következők jöhettek számításba:

Citroen Xsara 1.4 8 szelepes
Seat Cordoba 1.6 8 szelepes
Volkswagen Polo Classic 1.4 16 szelepes
Renault Thalia 1.4 16 szelepes
Opel Astra 1.2 16 szelepes

Számomra meglepő módon árban igen közel egymáshoz. (~2.800.000)
Végül a VW lett kiválasztva, és arra kérnék tanácsot, mire számíthatok (esetleges típushibák, illetve ami még eszedbe jut).
Ahány embert kérdeztem meg, mindenki mást mondott (40.000 km tájékán illik szétesnie a váltónak, mert hogy van benne 2 angliai csapágy, amik ennyit bírnak, más szerint az elektromos ablakemelő romlik rendszeresen el, a harmadik a lámpákat (más a ködlámpákat) szidja hogy beáznak.
Védelemre javasolták a váltózárat, de egyenlőre nem visz rá a szívem, mert állítólag meg kell fúrni a kocsit, és a csuda se tudja, mennyire fog ott majd rozsdállni, de erről is érdekelne a véleményed.
Köszönöm, Gyuri

Ui.: Ugyan eső után köpönyeg, de kíváncsi volnék, a többi kocsiról mi a véleményed. Különben két 10 év körüli fiú és egy csinos asszony, akiknek még be kell férniük rajtam kívül a kocsiba, és túlnyomórészt városban szaladgálunk.
(2001. 04. 10.)

Üdv, Gyuri
Szerintem a Polo volt az egyik legjobb választás. Jaj bocs, most nehogy vitafórum nyíljon a sértett más márkák híveivel! A többi sem rosszabb.
A motorja igényli a jó minőségű olajat és a szerviz intervallumok betartását, elhanyagolásuk esetén a hidrotőkék hidegindítás után sokáig kolompolnak és a motor sem megy jól, míg a tőkék félrevezérelik az olajhiány miatt, Ezzel párhuzamosan a levegőszűrőt is viszonylag sűrűn kell cserélni.
A sebváltóban az olajat ajánlatos évente cserélni, jó minőségű olajat alkalmazni és a váltó csapágyaival sem lesz gond. Az ablakemelők a mechanika szorulása miatt mennek tönkre általában. Ez megelőzhető, ha évente az ajtókárpitot levéve megzsírozzák az emelő mechanikus szekezetét!


Szia Doki !
Bevált a tanácsod, az Espero rángatást tényleg a nagyfeszültségű probléma okozta.

Gazdagítva az esettárat, egészen pontosan a következő volt az ábra. Most hogy a jó idő bejött gondoltam kicserélem a gyertyákat, amikor ezt tettem a gyertyakábeleket levettem az elosztófedélről, hogy mi újság a kontaktokkal. Az egyik hengerhez vezető kábel szinte leesett az elosztóról és finom rozsdapor tömege hullott ki belőle. Teljesen szétrohadt, a többi nem. Gondolom az lehetett, mivel karambolos volt az autó, a fekvő gyújtáselosztó kb. 5 cm-re van az akksitól és valahogy sav kerülhetett a szerelés közben a kábelvégre, és szétmaródott, csoda hogy ezen egyáltalán átment a feszko.
Üdv, Gyuri
(2001. 04. 10.)

Köszi, hogy visszajeleztél. Nekem is öröm, ha tudok egy-egy telitalálattal segíteni! Ha még lesz gondod, észrevételed írj!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.