Ledadog a BMW, köhögő dízel Renault
Az autó egy Renault 9 GTD 1.6-os, 1988-as. Az adagolója betegeskedett, olyannyira, hogy két javítás után ki is kellett cserélni az egészet. Az új adagolóval semmi gond menet közben, de rettentő nehezen indul. Vagy 15-20 másodperces indítózás után kezd el köhögni, füstölni, és ha nem nyomom le a gázpedált, egyenetlenül megy és le is áll azonnal. Benyomott gázpedálnál aztán felpörög és onnantól semmi gond vele. Mielőtt az adagolót javították, majd cserélték, mindig pöccre indult, gázadás nélkül.
Tavaly decemberben vettem egy új Opel Astra 1.4, 90 LE autót, mely időnként a következő hibajelenségeket produkálja hidegen indítva:
1. Rázkódik az autó, mintha egy henger nem menne.
2. Gyorsítás után kinyomva a kuplungot (pl. a következő utcasarkon) az alapjárati fordulatszám felszalad 2500 körülire, majd leesik 1500-ra, majd ismét 2500 és így dilemmázik egy ideig, mire megnyugszik. Egyébként sebességben nem érzem, hogy magától gyorsulna vagy lassulna, és egy pár száz méter után (kb. 1 perc) minden visszaáll normálisra.
Mivel garanciális az autó visszavittem a márkakereskedésbe, hogy keressék meg a hibát és javítsák ki. A szervizben ellenőrizték a computert, de az sajnos nem logolt semmit, majd a fojtószelepet tisztították ki, mondván "tele volt olajsárral!" Laikus vagyok, de azt hiszem egy 3000 km-et futott német autó fojtószelepének nem szabadna "tele lenni olajsárral".
(Lehet, hogy csak palira vettek?!) Jelenleg ott tartok, hogy próbálom a hiba előfordulási körülményeit pontosabban definiálni a szerviz számára, tehát például nem fordítom rá a kulcsot egy lendülettel amikor indítom, hanem megvárom amíg az ellenőrző lámpácskák kialszanak, de ennek ellenére a hiba továbbra is fennáll és teljesen rendszertelenül jön elő.
Az utóbbi idő tapasztalata az is, hogy ha ilyen rakoncátlankodva indul el, akkor egy leállítás majd újraindítást követően teljesen normálisra vált a működése.
Kérlek adj tanácsot, hogy szerinted mi lehet a hiba oka. Nem akarok házilag nekiállni a javításnak, csak hátha a te tapasztalatod révén a hibát könnyebben tudják orvosolni a szakszervizben.
Köszönettel: Zsolt
Ui.: Gratulálok az általad gardírozott rovathoz. Rendszeres olvasója vagyok.
(2001. 05. 02.)
Hát. A szakszervizek általában nem örülnek túlságosan az idegen betolakodóknak, akik bele próbálnak szólni az ő szakértő munkájukba. Pedig aki onnan hazamegy, általában a saját kis műhelyében ott folytatja, ahol odabent abbahagyta. Fusizik, vagy másodállásban dolgozik otthon is.
A teljesítményből következtetve ez egy 16V motor.
A légszűrő ház és a szívócső közt a motor valahol vagy fals levegőt kap, (tömítettségi hiba, repedt vákuumcső, lecsúszott bilincs) vagy valamilyen más, nem elektromos jellegű hiba áll fent. Ezt abból kiindulva lehet megállapítani, hogy a gyári TEC-II célműszer minden olyan elektromos hibát ki tud olvasni a computer memóriájából, ami 4 sec. Időtartamot meghaladó ideig állt fent.
Érdemes megvizsgálni a motor jobb oldalán a szívócsőben elhelyezett kb. 10cm hosszú gumi csőtoldatot, nincs-e elrepedve, vagy rosszul felrakva? Ugyanis elég eldugott helyen van ahhoz, hogy ne lehessen könnyen észrevenni. A motortérben lévő vákuumcsöveket is alaposan meg kell vizsgálni, valamint az összes testkábel biztos érintkezését! Még a vékonyabb, motor egyes alkatrészeit a motor testtel összekötőket is!
Ha a kocsiba utólag bármiféle elektromos berendezés, (riasztó, magnós rádió, erősítő stb.) lett beszerelve, annak áramfelvételi pontjait is ellenőrizni kell és átkötni olyan helyre, ahol az adott áramkörre nincs más fogyasztó kötve!
Én azért még megpróbálkoznék egy injektor tisztító adalék alkalmazásával is, valamint a fentiek ellenőrzése után még egyszer kérném, rakják hibaolvasó computerre a kocsit.
Ha ezek sem segítenek, keress meg újra!
Üdv kedves Autódoktor!
Az autó egy Renault 9 GTD 1.6-os, 1988-as.
Az adagolója betegeskedett, olyannyira, hogy két javítás után ki is kellett cserélni az egészet. Az új adagolóval semmi gond menet közben, de rettentő nehezen indul. Vagy 15-20 másodperces indítózás után kezd el köhögni, füstölni, és ha nem nyomom le a gázpedált, egyenetlenül megy és le is áll azonnal.
Benyomott gázpedálnál aztán felpörög és onnantól semmi gond vele. Mielőtt az adagolót javították, majd cserélték, mindig pöccre indult, gázadás nélkül.
A motor elvileg jó, fél éve lett generálozva (blokkcsere). Az adagoló egy felújított darab.
Előre is köszönöm!
Wagner Gábor
(2001. 05. 02.)
Ha mindkettő, (a motor és az adagoló is hibátlan) csak az összehangolásukkal lehet a gond. Az előtöltési szöget műszerrel beállították.? Ha elindul, milyet füstöl, feketét, szürkés fehéret? Mikor hidegen indul éles hangja van, vagy akadozik néhány másodpercig ki- kihagy?
Az izzítás kontrollámpája a szokásos időben alszik el, esetleg hamarabb?
Ha beindul, emeli az alapjáratot, amíg a motor be nem melegszik?
Ha ezeket megírod, egészen könnyű dolgom lesz a hiba beazonosításával.
Szia doki
Szerinted létezik 125/90 R15 mankókerék (szükségpótkerék) gumi? BMW 316 Compacthoz kellene. 10 rugóért ajánlottak egyet, de az szerelt, nekem pedig csak a külső kellene. Help me!
pxaba
(2001. 05. 02.)
A külső beszerzése körülményesebb és drágább! Szerinted ki fogja a bontottat szétszerelni a kedvedért? Te megtennéd, ha te akarnád eladni? A felni utána mehet a levesbe, mert a kutyának sem kell külön!
Szia doki!
Nekem egy 84-es 1.2 SR Corsa-m van, és szeretnék konkrétan erről a típusról valami szakirodalmat. Vagy egy weboldal címét, amely a típussal foglalkozik.
Tisztelettel: Gorzsás Gábor
(2001. 05. 03.)
Elmész a Corába, vagy valamelyik nagy áruházba, és kb. 7000Ft-ért veszel egy típusról szóló javítási könyvet, mely komoly mennyiségű adatot, rajzokat és információt tartalmaz a kocsi minden alkatrészéről és részegységéről! Még egy típus ismerettel bíró szerelő is talál benne hasznos információkat, tudnivalókat!
T. Autódoktor!
Van egy 1991-es, 318i, M40-es motorral szerelt E30-as BMW-m, a legutolsó E30-as. Szépen dolgozik, megy, oda lehet lépni neki, de az utóbbi időben 5. fokozatban /bár ez inkább fordulatszámfüggő/ 170-180 km/h fölött az autó megtorpan, elkezd remegni és nem megy többet. A gázpedál útjából minimum a fele még hátravan.
Normálisan ezt csak 200 km/h fölött csinálta. Az érzet olyan, mintha a computer leszabályozna, de ez a korábbiakat figyelembe véve ilyen sebességnél nem lehetséges. Mi lehet az oka?
Köszi, Tamás
(2001. 05. 03.)
Először ki kéne cserélni az üzemanyagszűrőt, gyaníthatóan attól meg fog szűnni a hiba. Feltéve, hogy másik alacsonyabb fokozatokban elpörög a motor a névleges végfordulatra.. Ha a probléma nem oldódik meg, keress meg újra!
Tisztelt Autodoki!
Egy 98-as Suzuki Swiftem (1.3) van, ami azt hiszem tökéletesen szuperál, de mostanában mintha az 1. és 2. fokozatokat nehezebben venné be (1.-be téve félúton megakad, 2-be csak erősebben kell nyomni).
Néha a kuplungot vissza kell engedni, megint benyomni, be 2.-be, majd így 1.-be.
A motorban 36 ezer km van, a szervizkönyv azt írja 40 ezer km-enként váltóolajat kell cserélni. Elkepzelhető, hogy az olajcsere megoldja a problémámat, vagy más is van a dolog hatterében?
Köszönettel, kaos
(2001. 05. 04.)
Az olajcsere, ha az előírt minőségű olaj kerül bele és a kuplung holtjátékának beállítása, (melyet a bowden nyúlása tesz időnként szükségessé) egészen biztosan meghozza a kívánt javulást.
Üdv Doki!
Van egy 9,5 éves Fiat Tipo 1.7D autóm.
Két probléma akad vele:
Bal elölről kopogó hang jön, ha kátyúba hajtok. Nem minden típusú kátyúnál, inkább a kisebbeknél. Pl. kockakőnél teljesen berezonál a kocsi. Mi lehet ez, és kb. mennyi lenne a javíttatása?
Meleg motornál (legalább 15-20 km megtétele után) az alapjárat időnként leesik olyan alacsonyra, hogy alaposan berázza a kocsit.
Ilyenkor kihúzom a dúsítókart, mert félek, hogy valami szétrázódik.
Az az érdekes, hogy hideg motornál ez nem fordul elő, valamint melegnél sem mindig, de újabban egyre gyakrabban.
Ha már így belejöttem, még két kérdés:
Érdemes eladás előtt levizsgáztatni a kocsit? Mennyivel dobja meg az értékét, illetve mennyivel ér kevesebbet, ha csak néhány hónapig van még rá vizsga?
És utoljára: igaz az, hogy most már nem megy át a vizsgán az autó olyan szélvédővel, amin sérülés van, még ha az nem is a vezető oldalán van? Régebben nem szóltak érte, az enyém is simán levizsgázott 1,5 éve egy kis sérüléssel, de olyan pletykákat hallottam, miszerint a javítottat sem fogadják el már a vizsgán.
Előre is köszönöm, Attila
(2001. 05. 04.)
Hogy az első futóműben mi kopog? Annak több oka is lehet. Elsősorban a lengőkar gömbfejre tippelek, esetleg a kormány összekötő gömbfejre. Az első változat tizenezer forintos probléma, mert a gömbfej bele van építve a lengőkarba, úgy hogy annak szerves része és csak komplett lengőkar cserélhető. A második, de kevésbé esélyes verzió esetén az összekötő gömbfej kb. 3-4000 Ft.
A második hiba szerintem az üzemanyagszűrő cseréjét mindenképpen indokolttá teszi, párhuzamosan ellenőrizni kell, nem levegősödik-e valahol az üzemanyag rendszer? (Tömítés hiba, adagoló gázkar tengely perselyének kopottsága miatti szivárgás.)
Az eladási érték állapot és típus függvénye. Az új vizsga tol rajta valamennyit, de lehet nem fog visszajönni a ráfordítás (nem adnak érte annyival többet).
A szélvédő kisebb sérülése még műszaki vizsgán sem buktató ok, amennyiben nem látótérben van. A javított szélvédőt meg elfogadják, ha a javítás szakszerű!
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet
angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.